Narcissa
10-05-2011 om 19:46
Even zeggen hoor
Sinds 4 weken slikt onze oudste zoon een nog heel lage dosering Ritalin. Tsjonge jonge wat een wonder. Niet alleen zit zoonlief veel beter in zijn vel, is er minder ruzie in the house, maar ook zijn moeder komt tot rust. Niet dat hij een enorme stuiterbal is, maar ik nam zijn innerlijke onrust over (ben zelf van het gevoelig type) en ondanks dat het vakantie is, en ik met de kinderen gewoon thuis ben, zijn het heerlijke, gezellige leuke dagen. Kindlief zit uren met lego te spelen, sorteert uit zichzelf, ruimt uit zich zelf op en is vooral zo ontzettend aardig! en niet boos! Pffffffffff!!!!!

Rosase
14-05-2011 om 13:05
Wat is laag?
Hier is dochterlief sinds twee dagen bezig met 1x 10mg en ik kan nou niet echt zeggen dat super gaat. Het gaat niet slecht maar de veranderingen die Narcissa beschrijft kan ik nog niet waarnemen. En bovendien was ze gistermiddag/avond nadat het pilletje uitgewerkt bijna niet te hanteren zo druk. Pfff, ik hoop niet dat dit zo blijft....

Karmijn
14-05-2011 om 19:33
Rosase
Twee dagen is nog kort hoor. Ik zou het zeker even afwachten. Bij onze zoon duurde het wel een week of vier voordat we vooruitgang constateerden.
Heb je binnenkort een (bel)afspraak met de voorschrijver? Als je dochter 'gewone' methylfenidaat krijgt. Ik bedoel tabletten met een gewone afgifte, dan is het na ongeveer vier uur uitgewerkt.
Of een dosering 'hoog' is, dat is moeilijk te beoordelen. Ken je deze informatie?
http://www.maasstadziekenhuis.nl/dsresource?objectid=6922&type=org
Ik vond het verhelderend.

Rosase
14-05-2011 om 21:19
Nee
Ik heb geen belafspraak. Mag over een maandje weer terug om de resultaten te bespreken. Gezien de lange dagen van dochter verwacht ik dat 1 pilletje per dag niet genoeg gaat zijn.
Patienteninformatie is erg interessant, stonden inderdaad wel wat dingen in die ik nog niet wist.
Vandaag ging overigens al iets beter dan gisteren.

Rosase
18-05-2011 om 19:59
Thanx
Ja gaat al wat beter. Al geeft ze zelf aan dat 1 pilletje niet genoeg is.
Ik vind echter dat ze er de hele dag profijt van heeft. Pas tegen de avond komt de contramine opzetten. Nou dat was eerst wel anders, meestal begonnen we de dag al in de contramine.
Ben dus eigenlijk best tevreden zo. Ik wist niet wat ik er van kon verwachten en kon me ook niet voorstellen dat Ritalin het antwoord op alles zou zijn. En dat is het natuurlijk ook niet. Maar naast haar concentratievermogen is haar lichtontvlambaarheid ook erg verbeterd. En dat is erg prettig, vooral ook voor haar.

Quin van der Veer
18-05-2011 om 22:08
Fijn he
Heerlijk he, als je je kind zo tevoorschijn ziet komen vanachter zijn problematiek! Geniet ervan, ritalin is niet dé oplossing voor alles, maar kan daar wel flink aan bijdragen.