Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
23-10-2009 om 14:00
Interessant. Gaat veel over ADD/ADHD bij volwassenen, maar raakt natuurlijk ook ADHD bij kinderen.
Wel erg lang. Ik heb het (weer eens) niet kunnen uitkijken. Maar dat schijnt vaak voor te komen bij volwassenen met ADHD ha ha.
Het mooie ervan is de meer positieve en optimistische benadering.
23-10-2009 om 21:45
Gaia
Ik heb hem wel afgekeken. Ik vind het een hele mooie docu. Leuk om de gezichten van Hallowell en Hartmann te zien. Goed om te horen hoe verschillende mythes worden door geprikt. Vooral dat stukje over selfesteem vond ik mooi. Maar ja, dat is dan ook een pijnpunt hier.
Bedankt voor de tip. Nu nog mijn man lang genoeg stil laten zitten, zodat hij de docu ook afkijkt. ))
24-10-2009 om 14:38
Cool
Cool, weet iemand ook zo'n positieve film voor kinderen met ADHD? Het zou leuk zijn om zoiets aan mijn 7-jarige te laten zien. Over hem ben ik ook reuze optimistisch trouwens, die komt er wel!
24-10-2009 om 19:25
Knurf
He, wat grappig dat jij de film zo positief vond. Vond ik zelf niet.
Er werd veel aandacht besteed aan de negatieve gevolgen vond ik.
Ik vind het ook altijd nog confronterend om te horen/lezen, dat hetgeen ik zo leuk vind aan mijn man en mijn zoon, (hun snelheid, hun actie, hun enthousiasme en creativiteit) afgedaan word als een psychische stoornis. Dat doet nog steeds zeer bij mij. Als de presentator in zijn oude klaslokaal loopt en herhaalt wat er tegen hem gezegd is op school... brrr. Dan lopen de rillingen over mijn rug. Mijn zoon heeft soortgelijke dingen te horen gekregen, dertig jaar later!!
En ik vond ook heel indrukwekkend dat een psychiater vertelde dat hij, als hij zou toepassen wat hij in zijn opleiding over add heeft geleerd, het nu 'malpractice' zou noemen. Zo verkeerd zijn adhd-ers dus behandeld, jarenlang. Verdrietig is dat.
25-10-2009 om 17:35
Heftig
Dat is heel heftig knurf.
Ik vond dat juist die kant in de documentaire wel naar voren kwam. Voor mij was de boodschap: je kan het positief gebruiken, die adhd, maar het kan ook helemaal verkeerd uitpakken.
Daarom vind ik zo'n documentaire zo belangrijk. Daarom is het zo belangrijk dat er goede diagnoses en behandelingen worden gegeven.
Ik vind het erg dat jouw ex dat niet heeft gekregen. En wat erg dat jij daar nu ook de bittere vruchten van plukt! Sterkte.