Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
ishtar

ishtar

23-06-2011 om 16:26

'geen tel zonder toezicht'?

Als je t over de duvel hebt, trap je m op zijn staart...
'Zeg' ik net nog tegen Jons dat we op het CIZ zitten te wachten, (verlenging ZIN) word ik gebeld. Heel gesprek (en dat op een tijdstip dat ik eigenlijk al (ander) kind van school moest halen) en om een lang verhaal kort te maken: wij raken dus waarschijnlijk ook het 'tijdelijk verblijf' kwijt. Omdat zoon languit alleen op de bank, als een zombie dus, tv kan liggen kijken, en ik dus even boven naar de wc zou kunnen. De 'geen tel zonder toezicht' blijkt dus heel letterlijk genomen te worden. En op mijn: 'echt letterlijk, geen tel alleen, dat zijn er dan toch niet zo heel veel' kreeg ik terug 'dat is ook de bedoeling!
En het gaat hier om een kind dat, als hij (boven) naar de wc gaat de halve fles schoonmaakmiddel op de grond spuit, die, als hij boos is (omdat hij moet douchen) onze kussens vol deodorant smeert. (ik moet toegeven, hij is vindingrijk;-S) Deze mededelingen waren blijkbaar wel wat de dame aan de telefoon wou horen, want ze krabbelde enigszins terug met 'dat ik dit soort dingen wel moest vertellen want dat dat wel meetelde.
Morgenochtend belt ze terug, dus aan mij (=ons) vanavond de 'schone taak' om een lijst, met dit soort dingen die je liever niet over je kind vertelt, op te stellen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra.v.S.

Petra.v.S.

23-06-2011 om 18:41

Inderdaad wel vertellen

Als je dat soort dingen niet vertelt dan weten ze dat natuurlijk ook niet, en zelf kunnen ze dat niet bedenken als je alleen van die standaard verslagen meestuurt. Het is dus maar goed dat je het toch hebt vertelt want anders was je misschien het Tijdelijk Verblijf kwijtgeraakt.
Mijn zoontje kan echt letterlijk geen tel alleen zijn (moet ook mee naar de WC) en ook al heb ik dat in de aanvraag erbij geschreven, dan nog kunnen ze zich blijkbaar niet voorstellen wat dat betekent. Ze gingen namelijk gewoon 's middags bellen, toen hij thuis was. Nou, dat hebben ze geweten ook want ze konden me niet verstaan door al dat gegil erdoorheen. Dat maakte het toch wel meteen weer duidelijk voor hun dat het echt waar was wat ik had geschreven. Ze hebben toen de dag erna teruggebeld, onder schooltijd.

anna van noniemen

anna van noniemen

23-06-2011 om 21:47

Ik weet het

bij ons werd het afgewezen omdat zoon alleen naar school kan lopen en omdat hij alleen naar de badminton kon. Wel werd begeleiding in groepen verhoogd, dus hou dat nog in de gaten.
Maar ach, met de huidige berichten heeft binnenkort niemand meer PGB....

ishtar

ishtar

24-06-2011 om 08:42

Anna

werd jou nog wel verteld dat je voor de vakantie wel apart kunt aanvragen? Moet je elke vakantie weer overnieuw aanvragen, maar dat staat los van het toezichtsverhaal.
Het is leuk, ze zag wel dat mijn zoons 'uit elkaar gehaald' moesten worden, en dan valt eerst de bso van oudste weg, en dan ook nog 1 weekend. Dat trekt hier niemand.
Ik heb zo, over een minuut of 20, nog een kans(je)

ishtar

ishtar

24-06-2011 om 14:33

Nog een keer anna

ik krijg straks van een van de coordinatoren van het logeerhuis een artikeltje waarin staat dat 'ze (=CIZ) de regels mbt tot die 'geen tel alleen' verkeerd interpreteren. Dat schijnt, volgens dat artikel, te moeten worden gezien als 'driemaaldaags bovengebruikelijke zorg' Heb jij daar nog iets aan? (ivm bezwaar of zo) Dan kan ik het je, als ik het binnen heb, wel doorsturen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.