Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Heirthe

Heirthe

05-07-2010 om 19:42

Geen zekerheid over school voor zoon

Even kort samengevat; we hebben onze zoon bij een school met een speciale autistenklas op de wachtlijst staan en hebben hier nog geen zekerheid over of hij na de zomer daar terecht kan.
Ondertussen had hij zich moeten inschrijven voor het tweede jaar op zijn huidige school en zoonlief heeft dat niet gedaan omdat zijn klasgenoten gezegd hebben dat dat niet hoeft. Deze klas vertrouw ik voor geen meter meer na al het getreiter wat ze mijn zoon hebben aangedaan het afgelopen schooljaar (daarom willen we hem er ook af hebben). Ook de zorgcoordinator en zijn mentor laten ons vallen heb ik het gevoel want ze zijn voor ons nooit bereikbaar. Verschillende keren proberen te bellen maar ze bellen niet terug. Mailen helpt ook al niet want men mailt niet terug.
Omdat ik ook weer niet te opdringerig wou zijn heb ik dus nu nog geen antwoord op belangrijke zaken als; is zoon uberhaupt wel over, moest hij zich nu wel of niet inschrijven voor het nieuwe schooljaar en hoe is het gesprek van de zorgcoordinator met de nieuwe school verlopen...
Coordinator en mentor beloven vanalles, zullen ons op de hoogte houden, zullen ons bellen, maar niets wordt nagekomen.
En nu is het de laatste week voor de vakantie en wij weten helemaal niets!!
Ik kan hier helemaal niet tegen en ben inmiddels in alle staten, van woede over zoveel onbeschoftheid en van onzekerheid over de toekomst van onze zoon.
Heb al verschillende malen school gebeld maar er is de laatste dagen ook nooit iemand die ik hierover kan spreken. Iedereen is blijkbaar met andere dingen bezig en als je vraagt of ze terug bellen, doen ze het niet.
Zoon wil nu ook wel eens weten waar hij aan toe is en ik ben bang dat hij straks zonder school zit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moek

Moek

05-07-2010 om 23:35

Vast onze school...

Hier is ook niemand er ooit, zelfs niet als je een afspraak hebt. Tja, na een aantal vervelende pestincidenten, slechte communicatie over zoon en plotselinge mededelingen dat dingen toch heel anders zaten dan tot nu toe was gezegd, stond ik bekend als lastige moeder. En dan word je gemeden als de pest, dat is nu eenmaal zo. Maar ik moet weten wat ik moet weten, dus ik zal ze desnoods schaduwen tot op hin vakantie-adres als dat nodig is. De tips van Didi lijken me ook heel nuttig.
Succes hiermee, je bent hopelijk bijna van ze af!

Heirthe

Heirthe

10-07-2010 om 20:16

Didi

Dank je wel dat je er naar vraagt
Een paar dagen nadat ik het bericht had gepost kregen we bericht van de nieuwe school dat onze zoon geplaatst kon worden! Hij gaat dus na de zomervakantie naar deze autistenklas en we zijn allemaal heel erg blij.
We hebben zoveel ellende meegemaakt het afgelopen jaar, hij is er zo aan onderdoor gegaan dus we zaten ook heel erg in spanning.
Van de huidige school hebben we na een pittig sms je toch nog iets gehoord, tja ze moeten toch een keer he..
Ik ben blij dat hij van die school af is, dat ik niet meer hoef te strijden voor begrip en dat hij naar een school kan waar hij zichzelf kan zijn want dat kan en mag hij bijna nergens...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.