*Twinkel*
03-02-2009 om 14:16
Geweldig rapport!
Ik ben zo enorm trots op mijn grote meid! (8 jaar, PDDNOS , ADHD en verst. bep) We zijn gisteren bij haar juffen geweest om haar rapport te bespreken en ze had zo'n fanatastisch mooi rapport! Ze krijgen geen cijfers maar ze had 8 keer een matig en de rest allemaal voldoende! In vergelijking met vorig jaar had ze nog dingen die onvoldoende waren maar de concentratie en werkhouding zijn zo enorm verbeterd sinds de start met Ritalin dat haar resultaten vooruit schieten!
Groetjes Martha

Petra-
03-02-2009 om 14:19
Wow twinkel
Wat goed! En dit maakt dat je het vol kan houden als ouder van een zorgenkind!

anna van noniemen
03-02-2009 om 14:32
Super!
Wat een geweldig goed nieuws zeg!!! Echt een resultaat om trots op te zijn!
dikke knuf!

Sasvangent
03-02-2009 om 16:37
Heel erg proficiat
voor je kleine meid natuurlijk maar ook voor jezelf! Want we weten het allemaal, het is niet altijd gemakkelijk. Positieve berichtjes moeten in deze rubriek ook. Geniet ervan.

purk
03-02-2009 om 20:01
Heerlijk!
geniet er van Twinkel en wees maar lekker trots op je lieve meis! Knap, hoor.
groetjes van Purk
p.s. hier een erg benieuwd moeder....oudste zit sinds de herfst op SBO-school. Had een mooi rapport met kerst. Aanstaande dinsdagavond komt de juf thuis....kennismaken, maar ook toetsuitslagen! Maar....het belangrijkste zien we al...hij lijkt weer een gelukkig en onbezorgd kind te worden!

Pippie
03-02-2009 om 21:04
Goed twinkel!
O wat heerlijk voor haar en voor jou. Ja, je zal supertrots zijn. Kan je ook wel even gebruiken he, zo veel positiefs!
Hier trouwens ook een heel trotse mama. Weet dus, denk ik, heel goed hoe je je zal voelen. Glunder!
Pippie

an mien
04-02-2009 om 16:29
Trots!
Fijn he dat het nu zooo goed gaat, hier een zoon (PDD-NOS) die nu ruim een jaar ritalin krijgt en hij is ook zoooo vooruit gegaan echt super (van een krap vmbo-k advies in gr. 6 tot een havo advies verleden week) maar het mooiste vind ik dat hij zoveel meer zelfvertrouwen heeft gekregen en het zo fijn heeft in groep 8.
Hoelang krijgt jouw dochter al ritalin?
An mien

Guinevere
04-02-2009 om 20:44
Mooi
Mooi Twinkel, fijn om goed nieuws te horen, zeker in deze rubriek! Hoeveel voldoendes had ze nu trouwens?

*Twinkel*
05-02-2009 om 11:33
Bedankt!
Ik ben nog steeds zo ontzettend blij!
Ze heeft 33 voldoendes!
Ze is in juni vorig jaar begonnen met Ritalin, net voor de vakantie dus. De tijd om echt te zien of het effect had was er toen niet, dus we hebben de dosis ook niet aangepast. We hebben toen met de psychiater afgesproken dat we eerst 6 weken zouden aankijken om vervolgens op te gaan hogen. Maar op school vonden ze dat helemaal niet nodig. Het ging goed! Vorig jaar zat ze nog elke dag apart en werd ze de klas uit gestuurd omdat ze zo'n stoorzender was voor de rest. En nu is ze nog geen enkele keer eruit gezet! Ze maakt wel eens oerwoudgeluiden maar als ze daar op wordt aangesproken stopt ze er weer mee.
De juffen konden het zelf ook nauwelijks geloven hoor, dat dit hetzelfde meisje was als die ze vorig jaar op de gang zagen zitten. Ik ben zo ontzettend blij, de keuze medicatie wel of niet is, vond ik zelf, slopend en je vraagt je 100.000 keer af als ouder of je de juiste beslissing hebt genomen... En nu het bewijs: Ja, we hebben de juiste beslissing genomen!

Pippie
06-02-2009 om 00:16
Twinkel
En jij hebt mij zo enorm geholpen (Yahoo) in de beslissing voor wel of geen medicatie. Alles in mij riep: nee nee nee. Dankzij jou kon ik er open voor staan. En dank! Want ook hier een superrapport.
Pippie

*Twinkel*
10-02-2009 om 16:20
Na het geweldige rapport: ze mag afzwemmen!
Jaaaaaaaa!!!! Jullie zullen begrijpen dat ik echt uitzinnig ben van vreugde!
Dochter mag als ze zo doorgaat met zwemmen aan het einde van het seizoen, in juni, op voor haar A-certificaat! Ze zwemt in een groep voor aangepast zwemmen en daar doen ze niet aan diplomazwemmen, daarvoor moet ze via de reguliere zwemles voor in aanmerking komen.
Maar we zijn blij en na het A-certificaat is er ook nog een B- certificaat.
*pinkt een traantje weg*

anna van noniemen
10-02-2009 om 19:19
Wauw nog een keer!
Wat supergoed zeg! Ben trots op mijn achternicht!!!! YES!