Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Fianna

Fianna

18-06-2011 om 11:47

Guinevere

Ik was op zoek naar uiteraard wat anders (wat ik nog niet heb gevonden) maar kwam dus dat verslag tegen van zoon van het Curium.
Wilde je nog wat weten over de methodes, of is het mosterd na de maaltijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

18-06-2011 om 15:25

Fianna

Ja, dat zul je zien, ben je op zoek naar de aardappelen, ligt daar opeens dat verslag...
Wij zitten nu middenin het traject dus dat is me allemaal al iets duidelijker. Kregen jullie bij het "diagnosegesprek" gelijk een behandelvoorstel? En wat hield dat ook alweer in voor je zoon?

Fianna

Fianna

18-06-2011 om 16:27

Behandelvoorstel

ha, ja zo ongeveer ging het. Ik was op zoek naar het kadootje van mijn man die vandaag jarig is... ach gelukkig is hij dit gewend.

ja, we kregen meteen een behandelvoorstel. Mijn zoon krijgt individuele speltherapie/ observatie, eens in de week door een klinisch psychologe. Er wordt vooral gewerkt aan zijn zelfvertrouwen. Groepstherapie vond de psych ongeschikt voor hem, omdat hij zo teruggetrokken kan zijn in groepen.
Verder wordt hij dan ook meteen geobserveerd om te kijken in hoe verre er nou daadwerkelijk sprake is van ASS.
Het is nog niet lang bezig, sinds enkele maanden, waartussen ook wat vakanties en ziektes zaten, maar hij gaat er in elk geval met veel plezier heen. En ik krijg zo meer zicht op bepaalde dingen bij hem die we kunnen gebruiken.
Succes, ben benieuwd wat er uitkomt!

Guinevere

Guinevere

20-06-2011 om 21:35

Tnx

Dank je voor je input. Zijn die (groeps)sessies onder schooltijd? Denk dat onze zoon daar wel geschikt voor is namelijk. Ik vrees voor mijn werkrooster volgend jaar...
Ik ben ook erg benieuwd wat eruit komt. Vlak voor onze vakantie horen we het. Soort moment der waarheid toch weer, hoewel we die ADHD al lang weten natuurlijk, maar nu komt ook het IQ etc. er nog bij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.