Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Bloemen langs de waterkant

Bloemen langs de waterkant

24-08-2020 om 16:01

Handige schoolagenda of planner voor ouders

Twee zonen met add op het VO die beiden volop aan het puberen zijn en niet zelfstandig kunnen of willen plannen.. En dit jaar wilde ik het eens anders aanpakken. Vorig jaar aan de slag gegaan met hun eigen agenda maar dat werkt niet goed omdat ik er om moet vragen en daarmee afhankelijk(er) wordt van hun chaos.

Wie heeft dit ook bij de hand (gehad)?

Ze hebben hun eigen agenda en een digitale agenda van school (met vermelding vakanties en toetsen) en ik heb er zelf een nodig waar ik de gemaakte afspraken in zet en een schaduw agenda is van hun eigen agenda icm die van school. Liefst de hele week op 1 bladzijde.

Wie weet hiervoor een handige agenda?

Triva

Triva

24-08-2020 om 17:20

willen

ze echt nog op papier of kun je iets online verzinnen zodat jij er gewoon thuis in kan?

Bloemen aan de waterkant

Bloemen aan de waterkant

24-08-2020 om 20:13

Papier

Ja, beiden willen papier en daar gaat mijn voorkeur ook naar uit.. heb jij ervaring met een digitale agenda?

ElenaH

ElenaH

24-08-2020 om 20:20

Gezinsplanner?

Of moet ook het huiswerk er in staan?

Tessa

Tessa

24-08-2020 om 21:50

Digitale agenda

omdat die makkelijk aan te passen is en dan uitprinten. Dan zit je ook niet vast aan een format maar kun je dat steeds aanpassen aan de behoeften en het voortschrijdend inzicht.
Mooi mapje of kaft er om en je kunt aan de slag

Bloemen langs de waterkant

Bloemen langs de waterkant

25-08-2020 om 02:07

Huiswerk

Het is voor huiswerk, toetsen etc..
Een digitale agenda printen kan misschien ook wel maar dan zoek ik nog steeds een goede layout 😀

Dees

Dees

25-08-2020 om 06:13

Google

Ik zou voor de agenda in Google gaan en ieder kind een eigen account, je eigen account en een familie account. Om te bekijken kun je naar believen agenda's zichtbaar en onzichtbaar maken.

Pirata

Pirata

25-08-2020 om 08:57

Plenda

Ik heb hier een "plenda" voor me liggen.
Papier dus en speciaal om huiswerk te plannen.
1 Week per 2 blz en best groot.
Er is ook een website met filmpje. Er staat een toelichting voorin.

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar ben van plan dit te gaan inzetten. Mijn zoon heefr zichzelf tijdens corona aangeleerd om gewoon lekker niks te doen en bij alles te denken/zeggen dat het al af was (not).

ElenaH

ElenaH

25-08-2020 om 09:10

Google

Het nadeel van een online agenda is dat je die vaak niet kunt (of mag) raadplegen in de klas als het huiswerk opgegeven wordt. Dus zul je ook een papieren agenda of notitieblok moeten hebben om ter plekke wat in te schrijven. Dan kun je het thuis natuurlijk overnemrn in de online agenda.

Zonnehoed

Zonnehoed

25-08-2020 om 10:42

Schema

Ik maak een A4 met een tabel, met horizontaal de dagen van de week en verticaal de vakken. 1 week per A4. Die vullen we dan aan het begin van de week samen in op basis van magister, en dan wat er op de dag moet gebeuren (dus niet wanneer het af is). Dus als er vrijdag een toets is voor wiskunde, dan bv op woensdag leren en op donderdag oefenen. Elke dag even samen doorlopen en aanvullen.

Kost me wat tijd maar er was met Corona totaal geen begeleiding van school, en dit werkt heel goed.

Hier

Hier

28-08-2020 om 10:58

schoolplanner

Mijn dochter heeft haar hele schoolcarriere een Schoolplanner gehad. Zij plande het liefst op papier, dan had ze het overzicht over een hele week.

Hier

Hier

28-08-2020 om 10:59

oja

Het ding heet Schoolplanner XXL. Is inderdaad groot, veel ruimte om te schrijven en te plannen.

Guera

Guera

29-08-2020 om 12:12

hier

een soort gezinsplannerding heel groot. A3 denk ik.
Losse vellen per week.
Ik schrijf daarop alle gezinsactiviteit en dingen als werk of training van de kinderen of ze vullen zelf aan. Ik hang dat per 4 weken op de kastdeur. Huiswerk staat er niet in. Wel toetsen.
Zo zien we in 1 oogopslag. Ai 3 toetsen en in de week ervoor oma jarig en voetballen. Hoe plan je dat?
Zelf hebben ze een planschrift op hun kamer. Kind 1 houdt ervan en is heel netjes. Kind 2 plant niet maar doet het meer uit het hoofd en begint zeer op tijd en zegt: dan is goed plannen minder belangrijk. Ik heb altijd genoeg tijd.
Anyway hier staat alles in magister ruim vantevoren. Er komen ook geen toetsen opeens bij. Dus plannen is dan ook goed te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.