Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Roos Vicee

Roos Vicee

28-09-2010 om 20:04

Herindicatie lgf, nieuwe diagnose?

Wij moeten een herindicatie gaan aanvragen voor de rugzak van oudste zoon. Ondertussen is hij van het VO af. In de brief lees ik (en dat wist ik natuurlijk al wel) dat er ook weer een recent diagnoseverslag van niet ouder dan 2 jaar, meegestuurd moet worden. Maar, geldt dat ook voor een diagnose binnen ASS? Ik meen ooit wel eens gehoord of gelezen te hebben dat dat niet meer noodzakelijk was omdat zo'n diagnose levenslang is.
Uiteraard kan ik daar over bellen maar ik denk dat er hier ook wel ervaren mensen zijn die het kunnen vertellen (ben morgen en overmorgen nl niet echt in de gelegenheid om de telefoon te pakken en dan is een antwoord hier wel handig).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

28-09-2010 om 22:02

Foutje, van het vo af?

Zijn er ook rugzakjes voor kinderen die klaar zijn met het VO?
Of heb je een letter fout gespeld?

Verder geen mening hoor, alleen verbazing.

Roos Vicee

Roos Vicee

28-09-2010 om 22:06

Ja hoor

Ook op MBO bestaan rugzakjes.

MM.

MM.

28-09-2010 om 23:49

Googel eens op

Verklaring Evident Stabiel Kindkenmerk.

Een A4'tje in te vullen door een behandelaar, orthopedagoog, een 'bevoegd' iemand, waarin die bevestigt dat de autist nog altijd autistisch is. Dus een bevestiging van de oude diagnose, wordt door de indicatiecommissie geaccepteerd.

Groet MM

koentje

koentje

29-09-2010 om 12:32

Tja, roos vicee

z die indicatorstellers zijn gewoon heel optimistisch en willen elke twee jaar horen dat de wonderbaarlijke genezing nog niet heeft plaats gevonden...

fladder

fladder

29-09-2010 om 13:39

Vraag me toch af...

Koentje: "die indicatorstellers zijn gewoon heel optimistisch en willen elke twee jaar horen dat de wonderbaarlijke genezing nog niet heeft plaats gevonden..."

Inderdaad.

Wat zou al dat extra werk kosten (los van de tijd die ik er in moet steken ten koste van mijn eigen werk)? En wat wordt er elders in de zorg wegbezuinigd om dat te betalen?

Wil ik dat eigenlijk wel weten...?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.