Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-08-2011 om 21:53
Mijn 16jarige zoon zit nu in de 2e week van zijn vakantie en na een weekje buiten de deur zijn we weer thuis. Zijn favoriete tijdbesteding is: computeren en xboxen en dat loopt uit de hand.
Werken kan hij nog niet, dat is bij ons pas vanaf 16 jaar en dat is hij vorige week geworden (sollicitatieformulier is inmiddels wel ingestuurd). Vrienden heeft hij niet, alleen virtueel.
Klusjes in huis worden onder luid protest en met frisse tegenzin gedaan (ik heb schijt aan zijn grote bek, maar nog 5 weken lang wordt een béétje veel...).
Hij is af en toe ook bij zijn vader, maar omdat zoon behoorlijk neiging tot dik-worden heeft wil ik hem van zijn kont af hebben en activeren. Fietsen is helaas geen optie (ik kan niet zo ver en zijn begeleider heeft vakantie), net als zwemmen (hij kan niet tegen chloor) maar voor de rest sta ik open voor allerlei activiteitensuggesties (lowbudget) waarmee ik hem uit huis kan krijgen, wég van die computer.
Tips zijn welkom!
05-08-2011 om 14:00
Genista en puck
Genista, zal ik 'm eens langssturen?
Puck: ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Zou ook best wel eens een leuk plekkie voor jongste kunnen worden!
09-08-2011 om 19:39
Blij!
Zoon is aangenomen voor begeleid werken en mag volgende week al beginnen! Hij is superblij!!!
09-08-2011 om 23:11
Gefeliciteerd
dat is nog eens leuk nieuws.
Heel veel succes.
Het lijkt nu echt of er steeds meer puzzelstukjes op hun plek gaan vallen.
12-08-2011 om 22:33
O, wat fijn!
Super als dit een/de goede oplossing blijkt te zijn voor verschillende punten!!
Vera
13-08-2011 om 18:44
Herkenbaar!
zeer herkenbaar, hier nog 2 weken te gaan met zoon van 14 die echt niets weet te verzinnen....
Ik ga maandag op zoek naar vrijwilligerswerk oid bij de zorgboerderij hier in de buurt, goede tip!
maar verder......?????