Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Hoe help ik mijn puber? (suicide, depressief)

Er is een veiligheidsplan opgesteld. Het lastige hieraan is dat ze onvoorspelbaar is. Daarnaast roept ze met alles ik weet het niet

Vannacht met het ophalen was ze goed in contact. Ze vertelde dat ze stemmen hoort. Deze stemmen geven haar opdracht tot zelfdoding
 Dit durft ze niet en stapt om deze reden in de trein. Dit is weer iets heel nieuws voor ons

Brachiosaurus

Brachiosaurus

29-09-2026 om 12:06 Topicstarter

Haar begeleidster was er niet gisteren, dus we hebben er voor gekozen om vanavond eerst zelf met dochter te praten. 
We hebben vanmorgen een start gemaakt met een soort van plan. M aar omdacht ze niet echt weet hoe haar stemming veranderd, welk gedrag bij welke emotie hoort, zijn we daar mee begonnen. Over 2 weken weer de vervolgafspraak. Schiet niet echt op. 
Maar goed ik ga vanavond met man en dochter samen wat bespreken en dan begeleidster mailen. 

Was wel vervelend dat er ongevraagd een stagiaire bij zat, dat werd medegedeeld en dochter sloeg dicht. 
OOk zat er een nieuwe collega bij, die kenden we allemaal nog niet. 
Vrij vervelend bedacht eigenlijk. 

Brachiosaurus

Brachiosaurus

29-09-2026 om 12:07 Topicstarter

Lieveliefde schreef op 29-09-2026 om 09:26:

Er is een veiligheidsplan opgesteld. Het lastige hieraan is dat ze onvoorspelbaar is. Daarnaast roept ze met alles ik weet het niet

Vannacht met het ophalen was ze goed in contact. Ze vertelde dat ze stemmen hoort. Deze stemmen geven haar opdracht tot zelfdoding
Dit durft ze niet en stapt om deze reden in de trein. Dit is weer iets heel nieuws voor ons

Sterkte voor jullie. 

Brachiosaurus schreef op 29-09-2026 om 12:

Was wel vervelend dat er ongevraagd een stagiaire bij zat, dat werd medegedeeld en dochter sloeg dicht.

Wow 

Wat fout . Dit horen ze echt van tevoren te overleggen. 
en jullie mogen nee zeggen he .

Wat goed dat ze dat zegt .

Aan stemmen in je hoofd kun je wat doen!

Brachiosaurus schreef op 29-09-2026 om 12:06:

Haar begeleidster was er niet gisteren, dus we hebben er voor gekozen om vanavond eerst zelf met dochter te praten.
We hebben vanmorgen een start gemaakt met een soort van plan. M aar omdacht ze niet echt weet hoe haar stemming veranderd, welk gedrag bij welke emotie hoort, zijn we daar mee begonnen. Over 2 weken weer de vervolgafspraak. Schiet niet echt op.
Maar goed ik ga vanavond met man en dochter samen wat bespreken en dan begeleidster mailen.

hartstikke vervelend. De volgende keer mag je die wegsturen. Ik heb hard geleerd dat ik de leiding neem in alles regelen en organiseren. Zeker toen mijn dochter zo slecht ging. Toch logisch dat ze dichtklapt. Hoe verzinnen ze het?

je kunt een template ook downloaden volgens mij van de site van 113. Dat kan misschien helpen met invullen. Hoef je niet alles zelf te verzinnen . 

Sterkte. Wel heel fijn dat ze het inderdaad aangeeft en er over spreekt. 

Was het een gesprek met 6 personen? (ik ga er even vanuit dat je man er ook was)
Nou ik snap wel dat dat voor je dochter niet prettig was. 

Brachiosaurus

Brachiosaurus

29-09-2026 om 15:55 Topicstarter

Ja idd, met 6 personen waarvan 2 onbekend. 
Ik ga sowieso even mailen met begeleidster hierover. 
We hadden een enorme klote ochtend dochter en ik hadden allebei paniek huilbui vanmorgen (apart van elkaar). 
Dochter kon niet eten en viel flauw. Daarna moesten we nog weg. 

Brachiosaurus schreef op 29-09-2026 om 12:06:

We hebben vanmorgen een start gemaakt met een soort van plan. M aar omdacht ze niet echt weet hoe haar stemming veranderd, welk gedrag bij welke emotie hoort, zijn we daar mee begonnen. Over 2 weken weer de vervolgafspraak. Schiet niet echt op.

Aanwezigheid van stagiaires kan geweigerd worden.

Brachiosaurus schreef op 29-09-2026 om 15:55:

Ja idd, met 6 personen waarvan 2 onbekend.
Ik ga sowieso even mailen met begeleidster hierover.
We hadden een enorme klote ochtend dochter en ik hadden allebei paniek huilbui vanmorgen (apart van elkaar).
Dochter kon niet eten en viel flauw. Daarna moesten we nog weg.

Logisch toch ❤️ hoe gaat het nu?

Brachiosaurus

Brachiosaurus

01-10-2026 om 10:12 Topicstarter

Dochter en man zijn net vertrokken naar een extra ontmoeting met begeleidster. 

goed zo. Hopelijk was dit een gesprek wat haar gaat kunnen helpen

Brachiosaurus

Brachiosaurus

02-10-2026 om 09:42 Topicstarter

Mja beetje. Het veiligheidsplan is nu af. Dochter vond het allemaal maar onzin. Maar ze maakte er net wel een foto van voor in haar telefoon. Begeleidster was ook zeer bezorgd en heeft een nieuwe afspraak gemaakt voor maandag. We kunnen haar niet meer  alleen laten. Althans, wel op haar kamer en dan houden we af en toe contact via whatsapp en ik ga af en toe naar haar toe. 
Alleen, morgen wil ze afspreken met een jongen uit haar klas, ze wil m niet voorstellen maar ze wil hem ontmoeten in het dorp. 
Ik weet nog niet zo goed of dat veilig kan. 

Als jullie haar niet meer alleen mogen laten waarom wordt ze dan niet opgenomen 
Het klinkt nml als een gevaar voor zichzelf en dan kan je beoordeeld worden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.