Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Huisdier voor zoon met autisme

Hoi allemaal,

onze kinderen hebben we beloofd, dat als we ons huis hebben verkocht en een ander (wat groter) huis hebben, dat we dan een hondje zullen kopen. Het lijkt ons goed voor onze zoon met klassiek autisme, om een maatje te hebben en dat hij ook op die manier leert omgaan met grenzen stellen, ergens voor zorgen, liefde te krijgen van een dier zonder allerlei mitsen en maren.
Echter: omdat ik net door een flinke crisis heen ben, maar nog lange tijd therapie nodig zal hebben, staat ons huizenplan om een bijzonder laag pitje. Het huis waarin we wonen, is een heerlijk huisje, maar we vinden het te klein voor een hond.
Nu zit ik te denken om het hond plan te laten varen en na te gaan denken over een poes. Lange intro maar toch: hoe is jullie ervaring met jullie kinderen en een huisdier? is het echt een aanvulling? Ik hoor graag alle adviezen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
T&T

T&T

10-05-2010 om 22:31

Hond

Voordat ik al te enthousiast reageer: een hond brengt best wel wat werk met zich mee, uitlaten, borstelen, en ook extra poetswerk in huis (vanwege haren)... maar het is wel geweldig voor een kind!
Wij hebben sinds vorig jaar een hond, (ook nog als puppy gekregen, is helemaal een bak werk) en vooral onze oudste is helemaal gek met het beest. Ik merk ook als ze niet lekker in haar vel zit dat ze lekker met de hond gaat liggen kroelen, hij kan haar echt troosten, en ook op vrolijken, want het blijft een heel speels beest. Meiske is 8, heeft pdd-nos, EN een golden retriever, het is een prachtige combinatie!
groetjes, Tess

Moek

Moek

10-05-2010 om 22:56

Een poes

Een poes is volgens mij minder werk.

Op een forum voor autisten las ik dat de meesten van poezen houden (die lijken meer op ze dan honden). Mijn zoon vindt honden trouwens wel geweldig, maar hij krijgt er geen omdat mijn man het niet wil.

Maar onze hamster heeft hier wonderen gedaan. Dus het lijkt me wel een heel goed idee!

Hond en klein wonen

Tess heeft de voor-en nadelen van een hond al genoemd en waarschijnlijk heb je daar al goed over nagedacht.
Als je eigenlijk het liefst een hond wil zou ik het gewoon doen. Ook al woon je klein. Eventueel kan je het soort en de grootte wat aanpassen. Ik begrijp best dat je in een klein huisje liever geen Deense dog wilt.
Maar verder maakt het voor de hond eigenlijk niets uit. Er zijn mensen op een flatje met een hond die dagelijks heerlijk lange wandelingen maken.
Ook mensen met een groot huis waar de hond alleen maar in de achtertuin komt of niet verder dan de hoek van de straat.
Nog èèn tip: Begin alleen aan een hond als je het zelf ook graag wilt, niet alleen voor de kinderen.

mirreke

mirreke

11-05-2010 om 01:48

Poes!

Hier zoon met pdd-nos. Wij hebben drie katten. Het is geweldig om te zien hoe zoon (en onze andere drie kinderen) van ze houden en met ze knuffelen. Bovendien zijn katten mysterieus, eigenzinnig, hooghartig, gewoon heerlijke beesten. Hij past erg goed bij katten en is erg lief voor ze. Soms mag er eentje bij hem op de kamer slapen. Dat is helemaal zo lief om te zien.
Ik zou gaan voor een kat, maar ik ben dan ook geen hondenmens.

T&T

T&T

11-05-2010 om 10:27

Fret!

Zou ik bijna vergeten! voordat ik een hond had, (en kinderen, en een huis met ietwat ruimte) heb ik fretten gehad. Voor mij waren het echt een soort miní-hondjes, heerlijk speels, ze hebben ook echt je aandacht nodig. Het voordeel is dat ze dus wel zindelijk te krijgen zijn, je hoeft ze niet uit te laten, ze gaan op de kattebak, maar je kunt wel met ze naar buiten, er bestaan zelfs frette-tuigjes om ze uit te laten. Toen de kinderen kleiner waren hadden we de fretten nog steeds, ze worden best oud, en zelfs met kleine kinderen waren ze erg leuk. Wel hadden we toen in de tussentijd een buitenhok en waren ze niet meer veel in de huiskamer.
Wat je je wel goed moet realiseren is dat het echt kleine roofdiertjes zijn, ze kunnen flink bijten! maar dat is hier eigenlijk zelden gebeurd (ja mijn man heeft eens een bijtende fret leren vliegen ) En bij fretten is, net als bij honden, de opvoeding erg belangrijk. Als je niet met ze gaat jagen, en ze opvoed als huisdier kun je er hardstikke lieve beestjes aan hebben. Als het je iets lijkt zou ik me eerst wat verder verdiepen in het leven van de fret, er is genoeg info te vinden op internet, er is zelfs een nederlandse vereniging. Het is de moeite waard!
groetjes, Tess

nancy

nancy

11-05-2010 om 19:43

Klinkt heel leuk

Het klinkt ontzettend leuk, maar toch lijkt het me belangrijk dat je eerst en vooral zélf een hond wil. Je kan je er wel een rooskleurige voorstelling van maken, maar een jonge hond gaat binnen poepen, in je handen bijten...en zijn eigen karakter vormen. De ene hond is superaanhankelijk en een echt maatje maar een andere hond kan afstandelijker zijn.
Heb je het boek "mijn vriend Henry" al gelezen ? Echt een aanrader.
Wij zijn zelf honden mensen, altijd een hond in huis gehad, American Staffordshire Terriërs, ondanks wat men zegt heeeel lieve kindvriendelijke honden. Sinds een jaar hebben we er een jack russeltje bij, de grote kunnen ze binnen knuffelen en de kleine kunnen ze vast houden bij het uitlaten. Jongste zoon is klassiek autistisch (8jaar) en dochter van 13 met PDDNOS.
Pas sinds dit jaar is de dochter mede verantwoordelijk voor het uitlaten van ons tweetal. Ik denk dat het voor onze zoon nog wat jaartjes zal duren.

Volgens mij kan je een hond overal houden, hangt van je eigen instelling af. Een hond op een flat bij een baasje die er veel mee wandelt is volgens mij beter af dan een hond op een landgoed die altijd buiten moet zitten.

Succes ermee
Groetjes
Nanske

Hier

hebben we wel dieren maart ik ben de enige die echt gek met de dieren is. Zowel zoon als man vinden het fijn dat ze er zijn maar zeker zoon kan er niks mee. Hij is opgegroeid met dieren maar als ze er niet zijn is het ook prima. Na 7 jaar dezelfde hond durft hij deze hond nog steeds niet te aaien en de poes durft hij niet op te pakken!

m@rgreet

m@rgreet

11-05-2010 om 21:08 Topicstarter

Grote wens

Het is een grote wens van ons allemaal, als mijn zoon niet autistisch was, zouden we er ook voor gaan. Daarnaast: ik werk niet, kan dus veel erop uit met de hond, bovendien is het voor mezelf ook erg goed, dan word ik gedwongen om het huis uit te gaan en gezonde lichaamsbeweging te krijgen. We zijn inderdaad al aan het nadenken geweest over puppytraining en in hoeverre onze zoon daarbij betrokken kan worden. Onze zoon is gevoelig voor goede afspraken, als iets A is, dan zal hij zich daar ook aan houden.
Toch vind ik de reactie van Didi wel zinvol. Het kan het opvoeden van een puppy wel moeilijker maken, met onze zoon erbij én ik moet er dan ook zelf wel de nodige energie voor hebben. Een hond op korte termijn is dus in veel opzichten nog geen goed idee.
Maar een poes...ik heb echt helemaal niks met poezen! Vraag me niet waarom, maar voor mij zijn het juist nietszeggende beesten. Gevoelsmatig heb je met een hond veel meer interactie? maar ik hoor graag andere verhalen hoor.
Een hamster of een cavia. Nog nooit aan gedacht, gek want ik heb zelf vroeger jaren een konijn gehad. Ik dub toch eens verder richting poes. Overigens: onze zoon hecht zich zeker aan dieren, misschien wel meer dan aan mensen. Hij stond heel hard te huilen toen de goudvissen dood gingen, die kregen dan ook een staatsiebegrafenis in de tuin
(nadat de zand op de vis lag, zei hij wel weer broodnuchter: 'zo en nu iets lekkers' LOL)

Margreet

Tip: Neem een rustig soort

Wij hebben een Langharige Duitse herder en dat is een rustige en hele betrouwbare hond. Als je een labrador hebt bijv, deze zijn erg druk.

Wat betreft afspraken, hier sgtaan de afspraken ook in een klapper en weet zoon precies wat wel en niet kan!

Wat betreft het hechten, onze zoon is ook enorm gehecht maar met de beesten zelf kan hij niks. Zo hebben we een russische dwerghamster gehad. Kind heeft er nooit naar omgekeken. Tot het beestje op een nogal knullige manier aan zijn einde kwam. Toen was zoon ontroostbaar!

mirreke

mirreke

12-05-2010 om 09:59

Hou het (ook) bij jezelf

Ik denk zoals jij het omschrijft, dat het bij een nieuwe hond grotendeels op jezelf neer zou komen. Ik denk dat je goed moet kijken of je daar op dit moment toe in staat bent.
Mochten jullie na rijp beraad toch besluiten het niet te doen, en je zou toch een katje overwegen, dan zou ik een jonkie nemen. Vooral omdat jij dan ook een band ermee krijgt. En jonge katjes zijn echt heel schattig.
Zelf ben ik geen hondenmens, alhoewel ik individuele honden wel aardig en leuk kan vinden. Mochten wij om wat voor reden dan ook ooit besluiten een hond te nemen, dan zou ik ook zeker met een puppy beginnen, om dezelfde reden. Je krijgt dan met het betreffende dier zelf echt wel een band.
Overigens, als je een kat kent, ze zijn gewoon leuk. Mijn zoon met pdd-nos is er helemaal gek mee. Hij vindt het heel fijn om gewoon in zijn kamer wat te rommelen, lezen of spelen, terwijl er dan lekker een kat bij ligt te slapen. Ook is het een prima manier voor hem om zich te leren verplaatsen in een ander, ook al is dat 'maar' een dier. Hij leert zien wanneer ze willen eten, drinken, naar buiten willen, of alleen maar willen knuffelen. Daarnaast is een kat ook ontzettend zelfstandig en eigengereid, dus als hij bv. een keertje zich anders gedraagt of juist niet op de wensen van de kat ingaat, of flipt of zo, dan is er geen man overboord. Misschien dat dat met een hond wat bewerkelijker zou zijn, zeker als die nog opgevoed moet worden.
Zelf heb ik trouwens ook helemaal niets met kooidieren, vind ik zielig. Maar mijn dochter heeft enkele jaren een piepklein muisje cadeau gekregen van onze kat, en die heeft nog jaren bij ons gewoond. Dat was buitengewoon veel leuker dan ik had verwacht.
Dus wie weet ga jij zelf een kat ook nog wel leuk vinden...

Gaia*

Gaia*

12-05-2010 om 10:56

Therapiehond

Ik ben nu aan het uitzoeken of dit iets is voor onze dochter (ngstig/ass):
www.assistentiehond.nl
Volgens mij kan je daar ook trainen met eigen hondje.

Ik weet er nog niet genoeg van hoor. Maar wellicht interessant. Ik heb dit draadje niet helemaal gelezen dus misschien ben je al iets verder of een andere richting aan het denken.

Didi

grinnik, een golden retreiver is ook een jachthond

Didi

Oke, ik meende dat ze werden gekwalificeerd als jachthond! (volgens wiki heb je gelijk maar vallen ze wel onder de jachthonden

De retriever van onze buren is een druktemaker. Onze herder tilt dan vaak 1 oog op en zucht eens diep als buurhond zich uitsloofd

Didi

Haal maar op hahahaha

Onze hond is een dikke lieverd. Wel een beetje onnozel!Maar wel erg gzellig! Het leuke is dat onze hond autisme proof is. Ze komt bij mij, kijkt me aan en dan vraag ik wat ze wil. Dan kijkt ze naar mijn man en dan naar de deur. De bedoeling is dan dat ik tegen mijn man zeg dat de hond er uit moet. Manlief pruttelt vaak dat zijn koffie nog niet op is. Die zegt dat dan op zijn beurt tegen de hond, Deze gaat dan met een enorme zucht gaat liggen tot manlief zijn kopje neerzet.

Dan dartelt ze met haar 7 jaar en grijze snuit naar de deur nadat ze haar balletje onder de banki heeft weggegrist!

Primavera

Primavera

13-05-2010 om 12:24

Siamees

Hallo Margreet,
Wij hadden beiden (hadden, want de hond is helaas overleden). Ik denk dat een kat ook prima kan en misschien op het moment handiger is omdat je daar minder in moet investeren. Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik er NU zelf niet aan moet denken om een puppy te hebben, wat je eerst zindelijk moet maken en alles kapot knaagt wat hij te pakken krijgt tot stoelpoten aan toe. Ik heb daar op het moment de energie niet voor, maar bij jullie kan dat wel heel anders liggen. Bij een kat heb je genoeg aan een kattenbak en iets waar hij zijn nagels op kan scherpen.
Een kat kan net zo veel geven als een hond, maar dan moet je wel de goede kiezen. Zorg dat je uit een nestje degen neemt die het meest naar je toekomt en aanhankelijk is. Sommige katten zijn gewoon van nature erg gesteld op mensen. In de titel noemde ik het ras Siamezen omdat daarvan wel wordt gezegd dat het de honden onder de katten zijn, interactie verzekerd. Een vroegere siamees van me apporteerde balletjes van aluminiumfolie. Het kan zijn dat er meerdere rassen zo zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Mijn ervaring verder is dat katertjes over het algemeen aanhaliger waren dan de poezen. Wel laten helpen, anders zijn ze na een jaar meer buiten dan binnen en sommigen gaan anders hun terrein afbakenen met geurvlaggen en dat wil je niet hebben.
Met konijnen, cavia's en hamsters heb ik juist helemaal niets. Ik heb vroeger een konijntje gehad en vond er weinig aan en de cavia/hamster (ik hou die twee nooit uit elkaar) van de rugzak-juf van Terzo maakte ook bijster weinig indruk op me. Een bang beestje dat uit haar kooi er gelijk weer na terug liep en aan de tralies ging knagen als ze sla wilde hebben. Terzo was er trouwens wel helemaal weg van, maar als het aan hem lag zouden we het hele huis vol met allerhande diersoorten hebben. Een tamme rat, of liever twee, kan ook nog. Die leven iets van 2 jaar en misschien hebben jullie daarna wel plaats voor een hond.
Een kat daarentegen zal zo'n 15 jaar of langer leven, wat natuurlijk niet betekent dat je er later eventueel geen hond bij kan nemen.
Groeten Primavera

dihanne

dihanne

13-05-2010 om 13:44

Hier ervaringen met een hondje

Onze dochter heeft er lang om gevraagd, en wij lang getwijfeld maar sinds september hebben we een hondje.
Een pup.
Onze dochter is 10 en heeft asperger.

Ik denk dat doorslaggevend is of je het zelf ziet zitten, want van kinderen kun je niet al te veel verwachten op het gebied van uitlaten enz. Onze dochter wil hem best uitlaten, maar als zij er zin in heeft, en niet op het moment dat het nodig is. Gelukkig wisten we dit wel van tevoren, dus hadden we ook geen verwachtingen op dat gebied. Maar zowel mijn man als ik zijn opgegroeid in een gezin met hond, en dat zorgt voor veel mooie jeugdherinneringen. Dus wij zorgen gewoon voor hem, en met plezier.

Dochter zegt dat het de gelukkigste dag van haar leven is , de dag dat we haar hondje opgehaald hebben. Ze volgt een cursus kind & hond, en doet daar enorm haar best. Haar zelfvertrouwen groeit. Het geeft haar ook wel status in de buurt, een eigen hondje. Het beestje is dolblij als hij haar ziet.

Ze gaat geregeld met hem uit. Ze knuffelt en speelt met hem. Kortom: wij vinden dat het heel goed uitpakt. Ik denk ook dat het leuk is als ze gaat puberen: dan wil je natuurlijk niet meer met je ouders knuffelen, maar wel met een hondje.

Dus: een positief hondenverhaal, mits je bereid bent om zelf alle zorg op je te nemen.

ik ben benieuwd wat het gaat worden!

groet,
Dihanne

m@rgreet

m@rgreet

15-05-2010 om 20:29 Topicstarter

Even wachten.

Allemaal,

heel veel dank voor alle verschillende berichtjes, fijn ook om het juist van ervaringsdeskundigen te horen!
De beslissing is daarom geworden: we wachten met een hond of poes voorlopig, juist omdat het me nu nog meer duidelijk is dat je vooral in het begin er zoveel energie in moet stoppen. Het is niet reeël om te denken dat ik dat nu heb, mijn eigen proces en therapie is nog volop bezig. Na de zomervakantie komen er gewoon eerst weer 2 vissen en bekijken we hoe de situatie is. Mogelijk dat dan zelfs eerst ons huis te koop zetten de voorrang krijgt en anders een hond. Het wordt geen poes in elk geval, mijn man vond het echt niks. Dus wel een hond, maar later dit jaar of volgend jaar.
Overigens lijkt het ons 4en nog steeds geweldig, mijn zoon vraagt regelmatig: als we een ander huis hebben, dan kopen we een hond hé?
Nogmaals dank voor de verhelderende reacties, M@rgreet

dihanne

dihanne

15-05-2010 om 22:38

Jullie eigen moment!

Beste M@rgreet,

Helemaal mee eens, een hond op jullie eigen moment. Gewoon wachten tot je met vertrouwen en plezier de stap kunt zetten.

Overigens: als je een bepaald ras wil, kun je misschien al op een wachtlijst gaan staan. Ik had een test op internet gedaan 'welke hond past bij ons?'. Daar kwamen drie rassen uit, die heb ik uitgebreid bestudeerd. Uiteindelijk een keuze gemaakt, en toen bleek bij de rasvereniging dat er een flinke wachtlijst was! En duurde het nog eens acht maanden voor we ons hondje hadden. Dat was echt lang wachten.

Dus misschien iets om rekening mee te houden, als je aan een rashond denkt.

groet,
Dihanne

T&T

T&T

18-05-2010 om 10:08

Tips

Nog een paar tips; in het voorjaar worden de meeste puppy's geboren, en dat zijn ook de sterkste hondjes, heb ik me ook maar laten vertellen hoor, maar een voorjaars pup heeft meteen als voordeel dat je hem in de zomer kunt opvoeden. Dus die eerste intensieve periode is het in ieder geval redelijk weer om veel met hem naar buiten te gaan.
Verder zijn er idd bij fokkers vaak wachtlijsten, maar als je niet zo nauw kijkt op ras kun je ook vaak bij mensen thuis naar een nestje gaan kijken. De hondjes zijn er echt niet minder om, alleen kun je er dan misschien geen shows mee lopen.
De voorpret is ook al heel leuk vooral onze oudste had vantevoren al van alles gelezen over de verzorging van honden, en we hebben ook heel kritisch gekeken welke hond bij ons gezin zou passen. Dat werd dus een golden retriever, en hij past geweldig we zouden hem allemaal niet meer willen missen.
Heel veel succes, en plezier met je keuze. Mischien horen we hier nog wel eens het vervolg...
groetjes, Tess

Heirthe

Heirthe

18-05-2010 om 11:32

Hond

Wij hebben een hond genomen omdat ik dat zelf graag wou. Mijn zoon heeft er niks mee en mijn dochter knuffelt het beest bijna dood. Allebei hebben ze een ass stoornis. Maar het is heel moeilijk om ze te leren om respectvol met een dier om te gaan. Mijn twee kunnen dat dus niet! Mijn middelste zoon is 'normaal' en ook een echte dierenvriend.
Dus ik zou niet zomaar een hond nemen!!
Als wij het gedaan hadden puur om onze autistische kinderen te leren zorgen voor een dier, was het op een groot fiasco uitgelopen en zielig voor het dier en met alle gevolgen van dien. Want een hond gaat echt wel bijten op den duur en dan ben je nog verder van huis.
Je kunt denk ik beter een dier in een kooi nemen, konijntjes zijn ook heel lief en schattig en niet zo gevaarlijk als een hond kan zijn die niet respectvol behandeld wordt.

Tineke

Tineke

18-05-2010 om 22:16

Ff wat anders

Ik meen (maar weet niet zeker) dat autisme en allergie nogal eens hand in hand gaan= vaak voorkomende combinatie. Dus dat zou ik zeker uitzoeken voor je besluit een huisdier te nemen.
Overigens kreeg hier de buurjongen met ADHD een hond, en ik kan niet anders zeggen dan dat de hond nu ook ADHD heeft, en das niet zo fijn voor de buren, hoewel het de laatste tijd aanmerkelijk beter gaat, mss dat hond nu ook medicatie krijgt?

T&T

T&T

19-05-2010 om 08:42

Haha adhd hond!

"Overigens kreeg hier de buurjongen met ADHD een hond, en ik kan niet anders zeggen dan dat de hond nu ook ADHD heeft, en das niet zo fijn voor de buren, hoewel het de laatste tijd aanmerkelijk beter gaat, mss dat hond nu ook medicatie krijgt? "
Ja, onze hond is nog jong, en heeft ook van die adhd buien. Is wel reuze koddig om te zien hoe hij door de tuin vliegt, onderweg planten zand en kippen meeslepend... maar de combinatie met de kinderen is op dat moment geen succes Die dien je in dat soort buien even gescheiden te houden...
groetjes, Tess

anna van noniemen

anna van noniemen

19-05-2010 om 17:03

Jack russel

is zo'n hond die je echt niet wil hebben als je een ADHD-er hebt ))

Guinevere

Guinevere

19-05-2010 om 22:31

Vals

Ik zou in dit geval een huisdier alleen onder supervisie van de ouder in huis halen. Bij mijn broer kregen de huisdieren altijd gedragsproblemen (gewoon "vals" werden ze). Hij kon indertijd de grens van wat zo'n dier wel en niet leuk vond niet goed bepalen, denk ik achteraf. Ik denk achteraf wel dat hij er veel van heeft geleerd, helaas is dat over de ruggen (en zieltjes) van meerdere cavia's gegaan. Mijn broer heeft trouwens geen diagnose, wel ASS-trekjes (komt ook elders voor in de familie).

T&T

T&T

20-05-2010 om 08:17

Fan van huisdieren

Ik ben een groot fan van huisdieren, maar...... een dier blijft natuurlijk altijd de verantwoordelijkheid van de ouder, en niet van het kind! Natuurlijk kun je een leuk konijntje aanschaffen voor truusje, maar als de lol ervanaf is zul je hem ook nog moeten verzorgen. Zo ook met een hond, eigenlijk nog veel sterker dan met welk ander dier. In het begin zullen de kinderen heel enthousiast met hem wandelen, maar als jij zelf een hekel aan wandelen hebt krijg je op den duur echt een probleem met een hond
Wij hebben verschillende dieren, de kinderen helpen soms een beetje mee, maar de meeste verzorging doen wij toch zelf als ouders. De hond was echt een verhaal apart, ze hadden al allerlei leuke lieve hondjes uitgezocht... todat mama zei "wie zal er het meeste voor de hond zorgen?" dat antwoord wisten ze wel: mama! "dus wie zoekt de hond uit?" juist ja: mama! Ja de kinderen zijn gek met hem, maar het is mijn hondje, en ik heb uiteindelijk ook het ras bepaald. Daarmee wel rekening houdend met de kinderen, maar dat lieve kleine schattige witte hondje (maltezer leeuwtje) echt, mama wil er niet mee gezien worden! ))
groetjes, Tess

Heirthe

Heirthe

20-05-2010 om 17:30

Hulphond

Ik heb nog iets anders voor je als je perse een hond wilt.
Wij hebben ons aangemeld bij stichting hulphond friesland voor een hulphond voor onze zoon!
Zij zoeken mensen voor een onderzoek wat zij uitvoeren naar de invloed van een hulphond op jou kind en je gezin.
Ik kwam er bij toeval via het hondenforum op en aangezien we toch op zoek zijn naar een tweede hond en we wel eens gedacht hadden aan een hulphond heb ikons meteen aangemeldt en gaan we volgende weeek op intakegesprek.
Je moet er alleen wel veel energie in steken en een training volgen in Drachten. maar ik kreeg een erg enthousiaste mevrouw aan de telefoon wiens zoon (geloof ik) een echt maatje gevonden heeft in de hulphond.
Ik zal de site voor je opzoeken.

m@rgreet

m@rgreet

22-05-2010 om 13:59 Topicstarter

Foske

Nee, wij willen echt een hond die een onderdeel van ons gezin wordt. Niet alleen voor onze zoon (ook al denken we dat het positieve effecten zal hebben), maar vooral voor ons allemaal. En veel energie heb ik momenteel niet vanwege de therapie waar ik momenteel zelf in zit.
Gek genoeg ben ik er wel veel mee bezig sinds het starten van dit draadje Mijn zoon was trouwens weer dit weekend naar de logeerboerderij en daar hebben ze jonge konijntjes. Tot mijn verbazing wilde hij die graag vasthouden en dat gezichtje erbij!!! je zag hem helemaal verzachten, zachtjes praten: kijk nou mama wat klein! Heerlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.