koentje
07-11-2008 om 10:33
Hyperactieve verhuizing met aandachtstekort
Zoon van 10, ADHD/PDD krijgt al 36 mg. concerta. Binnenkort gaan we verhuizen en de feestdagen komen eraan: hij is volledig aan het ontsporen. Het regent hier klachten vanuit school, opvang en buurt: hij scheldt, vloekt en is snel geirriteerd. Thuis niet te hanteren, ook tegen ons. Bovendien slaat hij ons zelfs soms. Op deze manier zijn we bang dat hij in een hele negatievespiraal komt en alleen nog maar negatiever wordt.
Daarom hebben we, met pijn in het hart, vanmorgen in overleg met psych. besloten tot het geven van extra medicatie namelijk risperidon 0.5 mg. Ik vind het vreselijk enerzijds, anderzijds heb ik het gevoel dat hij het nodig heeft dat hij,als dit zo doorgaat, heel ongelukkig wordt.
In mijn achterhoofd een stemmetje;'Ben je gek geworden je kind zo te vergiftigen? Het is toch normaal dat hij van slag is door de verhuizing en de komende feestdagen? En dat dat harder aankomt omdat hij ADHD en PDD-NOS heeft....tja hehe'
Het doet pijn. Ik twijfel... en ook weer niet

Mamarijke
07-11-2008 om 21:16
Risperdal als paracetamol
Bij mij helpt de risperdal ongeveer als paracetamol. Na 24 uur was er al gedragsverandering te merken bij mij. Ik gebruik nu 1 mg voor de nacht. 2x 0,5 mg werkt niet zo goed, want dan moet ik ook 's ochtends iets innemen. Ik word daar echter te duf van.
De risperdal is dus snel uit te proberen of het iets is.
(Ik heb Asperger, geen ADHD)

anna van noniemen
09-11-2008 om 12:45
Koentje
het is zo herkenbaar.....deze maanden zijn voor onze kids echt rampzalig en dan ook nog een verhuizing.....heb je al eens gedacht aan valdispert voor kids? Dat is op natuurlijke basis, maar haalt wel vaak net de scherpe kantjes er af....dan hoef je nog niet meteen met zwaardere dingen aan de gang.....Sterkte!

koentje
09-11-2008 om 22:19
Niet gedaan.....
Vrijdag avond kom ik thuis; blijkt het die dag uitstekend te zijn gegaan met Koentje junior. De volgend ochtend kwam hij relaxed uit zijn bed...
Kortom, ik had buikpijn van de twijfel, maar ik heb het met manlief besproken en hem toch de risperidon niet meer gegeven. Ik had op dat moment gewoon niet het gevoel dat hij het nodig had en vrees voor wat ik hem ermee aandoe door het wel te geven.
Dit weekend ging het redelijk. Alleen vanavond een enorme driftbui toen hij moest stoppen met spelen bij iemand anders: toen heeft hij me ook weer geslagen. Niet hard en het was maar tegen mijn been, maar toch. En oei wat vloekt hij dan alles bij elkaar.
Nu in vertwijfeling, nog steeds, als we nu niks geven en het wordt toch nog veel erger dan komt staks alles tegelijk: sinterklaas, verhuizen. En dan werkt dat spul niet direct: volgens de psych, want mamarijke vertelt net dat het bij haar wel direct werkt...
Maar ja, ik kan het nu ook niet geven omdat hij straks misschien nog verder ontspoort...
Kortopm, ik weet het nog niet.

koentje
09-11-2008 om 22:21
Oh en emma,
Met jouw eerste berichtje kan ik echt niks hoor, momenteel. Het is weinig echt meedenken wat je in dat berichtje doet: ik vertel wanhopig dat ik denk meer medicatie te moeten geven en jij stelt voor om maar met alles te stoppen en dat vlak voor een verhuizing....
Daar kan ik echt niks mee!

Marleen
11-11-2008 om 12:52
Proberen
Hoi,
Wat vervelend voor jullie, deze tijd van het jaar is al niet makkelijk en dan ook nog een verhuizing. Ik zou die extra medicatie proberen. Ik ken jullie psychiater niet, maar die van mij zou nooit zomaar te snel wat voorschrijven, dan is het echt wel even nodig. Dit zijn hele moeilijke tijden voor kinderen die snel overstuur/overprikkeld raken, en dan is het nog niet eens echt begonnen, de heftigste tijd moet nog komen. Ik zou dan liever nu beginnen, kun je kijken of het aanslaat en zo misschien wat rustiger de feestdagen in. En niet pas beginnen als het helemaal fout gaat, dan heb je zoveel stress. Maar goed, dit is mijn mening, ik ben geen medicatie-expert.Nog even over je laatste opmerking: natuurlijk is het logisch dat hij van slag is en dat alles harder aankomt, maar dat betekent nog niet dat hij die steun van bijv. extra medicatie niet nodig heeft. Helaas helpt begrijpen van wat er aan de hand is niet altijd bij het oplossen. Succes!
Marleen