Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-05-2009 om 22:44
Nederland is een hokjesland, niets is minder waar!
Wie loopt er net als mij ook tegen de hokjesgeest van zorgend Nederland aan?
Neem alleen mijn zoon, een stofwisselingsziekte waardoor hij fysiek beperkt is en a.s.s. blijken lastig naast elkaar te kunnen bestaan.
Waar hoort hij thuis?
Bij cluster 3 of 4?
Bureau jeugdzorg of het CIS
Het revalidatie centrum of sova training?
Welke school straks als hij naar het VO moet?
Ga zo maar door, een dubbele beperking is een onhandige combi.
Nu pas lijkt de zaak eindelijk op de rails te komen.
Dat heeft mij bakken vol energie gekost en ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
20-05-2009 om 23:45
Oh ja hoor
jongste hier heeft diagnose pddnos en uit de tests kwam bovendien een 'beneden gemiddeld IQ'. Nu is de vraag: moet de indicatie zijn 'cluster 4' of 'speciaal basisonderwijs'? En dat terwijl WIJZELF de rugzak voor het regulier onderwijs aanvragen!? *zucht* Ze willen nu een onderzoek met als uitkomst het antwoord op bovenstaande vraag. Volgens mij is dit een 'kip-ei' vraag, het een beïnvloed altijd het ander, maar goed, we wachten weer af ......
Ik ken het gevoel, Nikus! Sterkte!
20-05-2009 om 23:52
Ja, maar dan in het anders...
dat is een uitspraak van mijn dochter ))
Ik heb een soortgelijke ervaring, maar toch anders. Mijn zoon heeft een aantal eigenaardigheden die "ze"(hulpverlening) niet kunnen plaatsen. Ze weten dus niet in welk hokje hij hoort. Valt het onder de noemer hersenbeschadiging of hebben we het over DCD. Hersenbeschadiging of ADHD, Hersenbeschadiging of autisme? Maar wij worden wel heen en weer gestuurd tussen een kinderarts en de GGZ. Want zij vinden dit, en de ander vind dat... EN LATEN WE VOORAL MAAR EVEN AFWACHTEN.....
20-05-2009 om 23:59
Triest he. Graag even aanschuiven:
Ook, maar dan in het anders hier is het 1 hokje in twee hokjes.
Zoon heeft half jaar geleden bij instantie A de ADHD diagnose gekregen. Die heeft medicatie voorgeschreven. Zoon heeft nog een traininkje nodig waar hij leert stoppen en denken voor het doen. Dat geeft instantie B want instantie A doet daar niet aan. BJZ verzorgt de aanmelding bij instantie B.
Bij instantie B willen ze nu opnieuw de indicatie doen. Opnieuw een intake, formulieren bij de juf en wijzelf, zoon mee de mangel in.
Stop denk NIET doen dus
Pippie
22-05-2009 om 21:36
Nikus
Ah bedankt voor je ervaringsinfo. Wel de moeite waard dus. Ik denk ook echt nodig hier. Pfff
Vandaag liet mevrouw van bjz weten dat opnieuw indiceren dan maar niet nodig is. Maar wel moet alles wat naar psych is gegaan, ook naar die instelling. Bijvoorbeeld ingevulde formulieren voor de intake ooi. We zien het wel in het eerste gesprek hoe het gaat. Tsss
Zou het zo kunnen zijn dat ze elkaar niet vertrouwen?
Pippie