Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Inclusieve Speeltuin - TU Delft Student

Goedendag!
Ik ben Stan en voor mijn afstudeerproject aan de TU Delft ben ik bezig met het ontwerpen van een inclusief speeltoestel. Dit is een speeltoestel dat leuk moet zijn voor zowel kinderen met als zonder beperking. Ik focus mij hierbij vooral op kinderen met een meervoudige beperking, omdat deze bij de huidige inclusieve speeltoestellen/speeltuinen nog erg buiten de boot vallen. 
Om met een goed eindontwerp te komen, is het  belangrijk om met ouders van deze doelgroep gesproken te hebben. Om beter inzicht te krijgen in het leven van een meervoudig beperkt kind, maar ook om hun mening te horen over mijn ontwerpen voor het inclusieve speeltoestel.
Ik hoop met deze oproep ouders te vinden die met mij in gesprek zouden willen gaan over het ontwikkelen van een inclusief speeltoestel voor kinderen met een meervoudige beperking, maar een gesprek met ouders van verstandelijk gehandicapte kinderen kan ook al erg waardevol voor mij zijn. 
Hopelijk zitten er ouders op dit forum die mij willen helpen in het ontwikkelen van een innovatieve speeltuin die voor iedereen leuk en toegankelijk is!
Als jullie ouders weten van kinderen met een meervoudige beperking, zou ik het waarderen als jullie mijn gegevens kunnen doorsturen met de vraag of ze hieraan mee willen werken!
Alvast bedankt!
Vriendelijke groet,
Stan Blom
[email protected]
+31 640378816

([email protected])

Wat leuk! Ik weet dat er Facebook groepen zijn voor zorgintensieve kinderen en CP-ouders, je zou het daar kunnen proberen. Verder is dit weekend een inclusieve speeltuin in de Efteling geopend: https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/20201013-aankondiging-nieuw-speelbos-nest

Geen ervaring mee, maar misschien kun je inspiratie opdoen in de Efteling: de nieuwe inclusieve speeltuin het Nest!

Wat een goed idee! Ik heb zelf geen kind met een beperking dus ik kan je hier niet bij helpen, maar ik wil je wel heel veel succes wensen bij dit onderzoek.

Als een studiegenoot nog op zoek is naar een onderwerp, dan een ouder-kind inclusief speeltoestel. Ik vond het altijd jammer dat ik niet ook op de toestellen paste om met de kinderen mee te spelen en dat mijn rol beperkt bleef tot duwen bij de schommels, of op de bank zitten.

Nu ik dat zo zeg, misschien hebben ouders van kinderen met een handicap daar ook behoefte aan. Dus iets als: kind uit de rolstoel tillen om dan samen op de schommel te zitten.

Hoi Stan, misschien trap ik wel een enorme open deur in, maar heb je al contact met Het Gehandicapte Kind? Dit onderwerp ligt die club na aan het hart.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.