Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Is dit nou gewoon of niet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Poppy

Poppy

01-12-2010 om 20:45 Topicstarter

Hesa

One Parent One Language = OPOL

Poppy

Poppy

01-12-2010 om 21:05 Topicstarter

Hesa

dat betekent dus dat de ene ouder volledig de ene taal spreekt, en de andere de andere. Bij ons zou dat betekenen dat mijn man alleen Engels met zoon praat en ik alleen NL.

dc

dc

01-12-2010 om 21:06

Hes

Ja OPOL klinkt als mondwater ofzo hè?

Ik ga op zoek naar een cursus spaans ofzo. Misschien is 4 talen een uitdaging

Poppy

Poppy

01-12-2010 om 21:09 Topicstarter

Zijn begonnen

Ik vroeg zoon vanavond hoe hij zich voelde toen we in NL waren en hij niets verstond: "verdrietig". En toen ik vroeg of hij wat NL wilde leren zei hij ja.

Heb dus het bedtijdritueel voornamelijk in het NL gedaan. Hij moest ontzettend lachen op de woorden plassen en poep, wat een typisch jongetje is het ook. Hij vroeg constant: wat betekent dit in het NL, en dat. Had ook nog een boek met NL woordjes dus dat hebben we ook bekeken. Ben benieuwd of zijn (en mijn!) interesse blijvend is.

Petal!

Ik herken ongeveer alles wat je schrijft! Mijn zoontje is net 4..
Dat hij in NL van slag is, gebeurt hier ook. En dat hij juist jouw moeder moet 'hebben' ligt eerder aan de sfeer/ situatie daar.. Niet dat dat verkeerd is, maar die van mij is compleet van slag na zo'n bezoek. Niet zo raar voor een 4 jarige hoor, zeker als hij opeens uit zijn omgeving is en dan toch bij oma - is weer emotioneel - en dan nog de taal!

En dus overal aanzitten.. Onbereikbaar lijken en op je zenuwen werken.. Ja dat ken ik! Supermarkt ook.. Zijn kleine broertje luistert nu al beter! Op de opvang wil hij met rust gelaten worden en langzaam komt hij wel los.

Ik merk dat als ikzelf rustig en ontspannen ben, hij dat ook wordt. Enz. Een gevoelig mannetje dus, dat heeft voor en nadelen..

Hoop dat er een lijn in zit zo, want het is een beetje laat

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

02-12-2010 om 08:15

Beetje laat -ot

De "plassen en poep" periode is hier rond de 2,5/3jr! Loopt je kind niet een beetje achter

Mijn jongste loopt nu weken bij van alles "kaka, pipi, poep" te roepen. Heeft het gelijk mooi meertalig te pakken

Maar leuk hoor die interesse!

Poppy

Poppy

02-12-2010 om 14:30 Topicstarter

Haha, helaas duurt de plas-poep fase van zoon al jaren. Maar goed, zelfs man vindt het nog grappig dus misschien groeit hij er wel nooit uit.

dc

dc

02-12-2010 om 16:55

Petal

"zelfs man vindt het nog grappig"

ouch!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.