Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-05-2010 om 22:16
want zelf ben ik even inspiratieloos...Situatie: zoon, 11 jaar, ADHD met ODD (hoewel sterk verminderd)....zoon, 6 jaar, vermoeden van ASS of ADHD. Deze twee heren willen totaal niet voor elkaar onder doen, waarbij vooral zoon van 6 alles kopieert van zoon van 11. Zoon van 11 is dolgelukkig met dit publiek dat om alles lacht en zelfs nadoet, waardoor ik vaak in een situatie terecht kom waar ik niet in wil komen....Hier thuis is het nog eenvoudig, ik haal ze uit elkaar en hoppa... Dit soort situaties komt het vaakst voor als de medicatie van zoon van 11 is uitgewerkt ('s ochtens of 's avonds dus).
Nu het volgende....afgelopen dinsdag zijn wij naar Moviepark Germany geweest. We hadden in Bottrop een hotel geboekt waar we met zijn 5-en op een kamer konden. Op de kamer 3 stapelbedden en 1 2 persoonsbed, dus dit keer geen ruzie wie boven mocht....wie dacht dat ik daarmee geen ruzie zou hebben, fout....Want het feesten begon, zoon van 11 begint met klieren, zoon van 6 doet gezellig mee, en voor ik het wist bevond ik mij weer in een situatie waarin ik niet wil zitten....afzonderen was niet mogelijk natuurlijk, heb een poging gewaagd door zoon van 11 even op de gang te zetten, maar de ODD-er in hem ging gewoon door de gang lopen banjeren en schreeuwen (en dat wil je ook niet in een hotel)....Uiteindelijk is het enorm geescaleerd en man stond zelfs op het punt de boel te pakken en naar huis te rijden (2 uur)....Dat leek mij nu weer niet een goed plan, want met 3 kinderen, waarvan 2 in een soort over-hyper-bui in een auto van een paar vierkante meter, dat lijkt me dicht aan zelfmoord....Goed, na een enorm boze bui en veel geschreeuw zijn ze toch in bed gaan liggen en stil geworden....pa en ma zo'n beetje in opperste adrenaline-stoot...
En nu....tuurlijk, ik weet, dat dagje Moviepark was enorm enerverend en vol prikkels...dus op zich had ik best wel wat drukte verwacht....maar hoe krijg ik nu toch afgeleerd dat zoon van 6 zo reageert op zoon van 11, en dat zoon van 11 ook na de medicatie beseft dat bepaald gedrag niet kan....zucht....
17-05-2010 om 20:20
Dank jullie
voor de reacties.....er is weer een leermoment geweest in huize noniemen zal ik maar zeggen ) En de tips neem ik mee! Maar een hotel zal ik zo snel niet meer doen denk ik.....