Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Kind mee op vakantie?

Het lijkt mij heel duidelijk dat je dochter niet mee kan gaan. Ze is mentaal onstabiel en heeft rust en professionele behandeling nodig. Geen verre reis vol stressven prikkels in een onbekende omgeving. 

Komt nog eens bij dat het voor jullie beiden niet goed is om veel samen te zijn. En mocht het verkeerd gaan dan verpest dit de vakantie voor alle gezinsleden. Die kunnen hier niets aan doen. En jouw andere kind al helemaal niet! Geef die tijd samen met zijn ouders. Op een vakantie zonder drama's en ellende van zijn zus. Even opladen en ontspanning. 

Dochter heeft een prima plek. En misschien doet dit jullie allemaal wel goed. Een zorgenkind is al zwaar genoeg. 

Je schrijft dat dochter af en toe een paar dagen naar opa en oma gaat en daar tot rust komt. Is ze thuis dan ook rustiger daarna? Zo ja, dan zou ik haar voor vertrek een paar dagen naar opa en oma laten gaan, zodat ze bij kan komen. Dan met zijn allen op reis. De hele reis zeg jij niks over hoe, wat en hoeveel ze eet. Ze eet wat ze wil en eet niet als ze dat niet wil. Na de vakantie weer een paar dagen naar opa en oma zodat ze bij kan komen. Daarnaast maak je een afspraak met je zoon. Tijdens deze vakantie is hij HEEL lief tegen zijn zus, omdat dat de enige manier is dat de vakantie door kan gaan. Verder gaat zoveel mogelijk dochter met papa op pad en jij met zoon. Op deze manier zou het moeten lukken. Je bent waarschijnlijk compleet gesloopt na deze vakantie, maar dat is dan maar zo.

Als er thuis al te veel prikkels zijn, lijkt zo'n lange reis in eerste instantie rampzalig. Maar misschien is het anders met positieve prikkels bij haar? 

Als zij het bij opa en oma fijner heeft, beter in haar vel zit, lijkt mij dat een betere vakantie voor haar. En zie ik ook geen reden waarom dat zou moeten leiden tot je vakantie annuleren.

Wat voor vakantie is het? Maken jullie een rondreis en zitten jullie veel bij elkaar in de auto en hotelkamers? Of hebben jullie een vaste locatie? En heeft die dan meerdere kamers? 
Als iedereen de mogelijkheid heeft om zich even terug te trekken, zou ik er meer vertrouwen in hebben, dan wanneer je continue op elkaars lip zit.

Jij met zoon op vakantie.
Vader thuis met dochter en opa&oma als achtervang.

Je zoon mag óók wel eens de volle aandacht krijgen.

Sterkte met de keuze. 🌷

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.