kastanjet
25-01-2011 om 22:00
Kind plast zich suf
Hallo,
Sinds een week plast onze dochter minimaal zo'n 25 keer per dag! Ze heeft geen blaasontsteking (is twee keer getest) en hoewel ze diabetes heeft, zijn haar bloedsuikers erg mooi.
Een aantal jaren geleden heeft ze een ernstige nierbekkenontsteking gehad en naderhand een blaas/nierecho om eventuele schade te bekijken. De nieren waren goed op dat moment.
Heeft iemand een idee in welke richting we het zouden moeten zoeken? Natuurlijk ga ik naar de huisarts (morgen), maar omdat ze zo'n complexe voorgeschiedenis heeft wil ik graag meedenken met hem.
Toevallig moeten we morgenmiddag naar het WKZ in Utrecht voor onderzoek bij een klinisch geneticus om eens te kijken of al haar syndromen/kwalen/ziektes misschien het gevolg zijn van een overkoepelend iets. Nemen we dit gelijk mee.

Guinevere
26-01-2011 om 08:45
Medicatie?
Kan het een bijwerking zijn van medicatie? Gebruikt ze iets nieuws?
Heb je trouwens de productie al bestudeerd? Ik bedoel de hoeveelheid? Ik heb hier een zoon die zijn tijd ook het liefst plassend doorbrengt namelijk. De hoeveelheden zijn ongelooflijk, waar haalt ie het vandaan! Naar aanleiding van een posting hier in deze rubriek legde ik pas de link met zijn medicatie (medikinet CR).

Rembrand
26-01-2011 om 09:08
Verband met drinken?
Hoi Kastanjet,
Een open deur, maar zou het kunnen dat ze zonder dat jij het weet opeens veel meer drinkt ?
M.

mijk
26-01-2011 om 15:19
Hoe was het
Ik schreef nog een heel stuk maar realiseerde me ineens dat je al geweest bent!
Mijk

mijk
26-01-2011 om 20:17
Dan toch nog even een reactie
misschien heb je er iets aan. Onze hond begon ook zo vreselijk te plassen en kon het ook niet meer ophouden en dat bleekt Cushings, een te veel aan cortisol, ik had een vaag verband met suiker in mij hoofd en zocht het even na. Het verband is adnersom een verhoogd cortisolverband kan leiden tot suikerziekte. Ik weet niet hoe lang je dochter al een diabetes diagnose heeft maar voor de off chance dat je met een onderliggend probleem te maken het, meld ik het toch. Ook niet zo netjes om je dochter met de hond te vergelijken maar het is een conditie die ook bij mensen voorkomt

mijk
30-01-2011 om 21:17
Fijn
het lijkt me dat de combinatie suiker en deze toch redelijke uitzonderlijke klacht dit zeker rechtvaardigd!
Ik ben ook benieuwd.
Mijk