Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-04-2011 om 22:07
vandaag een gesprek op school met de mentor en ambulant begeleider. Vorige week is het weer mis gegaan met zoon. Helemaal uit zijn pannendak gegaan.
Bij mentor voelde ik deze keer in het gesprek toch wat negatieve energie en ze begon ook over een agressie-training die ze zoon graag zouden zien volgen.
Nu moet ik zeggen dat dit soort trainingen in het verleden averechts bij zoon hebben gewerkt, Psycho motorische therapie ontaardde juist meestal in een fikse woede-uitbarsting omdat zoon totaal het nu niet inzag van het door een zaal werpen van een bal om je gevoelens te uiten...
De agressie-training zal onder andere bestaan uit kick-boksen...als ik nou iets een agressieve sport vindt...
Hoe dan ook, ik gaf aan dat ik het gevoel had dat zoon zich dubbel zo hard moet bewijzen vanwege zijn stempel ADHD. Maar ik kreeg dat niet goed duidelijk overgebracht naar de mentor.
De vorige uitbarsting van zoon is van oktober vorig jaar (2010), bijna een half jaar geleden dus. Laat ik er nog even bij vermelden dat wij dit soort uitbarstingen dagelijks hebben meegemaakt, dus 1 keer per half jaar zie ik nu niet als zijn erg agressief. Dat zoon nog wat dingen moet leren, daarin ben ik het met ze eens. Ook bij extreme tegenslag moet hij niet in dit soort gedrag vervallen....
Hoe zien jullie dat? Moeten kinderen met een diagnose inderdaad een dubbele bewijslast leveren? En hoe krijg ik ze dat op school aan hun verstand gepeuterd?