Pippie
16-09-2008 om 16:15
Kleurenklok
Weet iemand waar ik eenvoudig een kleurenklokje of 5-minuten-klok kan kopen? Ik heb wel een adresje gevonden maar daar kost een klein klokje al snel 35 euro. Dat vind ik wat prijzig!
Pippie

Vera*
16-09-2008 om 16:41
Kleurenklok
Bij mijn dochter werkt het niet, vandaar dat ik er twee te koop heb.
De ene is de grote vierkante wandklok die je ook kan neerzetten en de ander is een klein klokje voor op tafel.

anna van noniemen
16-09-2008 om 17:37
Klokje op tafel
zou ik nog wel willen overnemen als pippie het niet wil uiteraard.

Pippie
16-09-2008 om 19:45
Op tafel
Daar heb ik wel interesse voor. Hoeveel vraag je er dan voor? Kan je me anders even mailen op krusch apenstaartje 12move.nl
Anna, je hoort het dan wel weer als ik geen interesse heb he
Pippie

Mamarijke
17-09-2008 om 21:47
Kleurenklok voor 95 cent
Ik heb thuis een kleurenklok van 95 CENT.
De tip kreeg ik van de ouderbegeleider in het UMCU.
Koop een zeer simpele wekker bij de IKEA voor 95 cent en kleur het witte plaatje zelf in. 5+10+15+30 = uur vol.
Hij werkt prima en ik heb voor dit bedrag zelfs een 2e in huis.

anna van noniemen
17-09-2008 om 22:46
Heb ook zelf
wat gefrobeld, maar dat wekkertje doet het niet goed....ook IKEA

*Twinkel*
18-09-2008 om 10:20
Simpel
Een kookwekker!
Die gebruiken we overgens niet meer, we hebben dochter globaal leren klokkijken met een horloge (10 euro) waar ze supertrots op is. Misschien is dat ook een optie, hem te leren klokkijken (beginnen met de hele en de halve uren, en dan de stand van de wijzers benoemen.)
Groetjes Martha

Pippie
18-09-2008 om 12:50
Klok kijken
Zoontje heeft eerder een horloge gehad. Hij kan ook al aardig klok kijken. Het vervelende is dat hij dat ding steeds kwijt raakt ha ha. Ook zo typisch ADHD
Ik zoek het klokje voor op school. daar hebben ze die dingen niet. Heel vreemd eigenlijk. Juf heeft nu een zandlopertje. Maar ik wil het thuis eigenlijk ook gaan gebruiken omdat hij er wel duidelijk goed op reageert.
Inmiddels in contact met Vera dus hopelijk gaat het snel lukken!
Pippie

maggietel
20-09-2008 om 20:55
Hoe en wat
Misschien een hele domme vraag (hoewel die niet schijnen te bestaan). Hier een zoon van bijna 12 met add (met hyperactiviteit) die een slecht tijdsgevoel heeft maar zodra ik bijv. een kookwekker zet tijdens het douchen is hij drukker met kijken hoeveel tijd hij nog heeft dan met het douchen op zich. Ik vraag me dus af bij welke dingen en onder welke omstandigheden zetten jullie de kleurenklok of kookwekker in en welke toegevoegde waarde heeft dat voor jullie??

Guinevere
20-09-2008 om 21:27
Maggietel (ot)
Hoi maggietel, ik word nu heel nieuwsgierig? ADD met hyperactiviteit is toch ADHD? Of leer ik nu iets nieuws van je?

maggietel
22-09-2008 om 10:22
Guinevere
zijn diagnose is (door het azu/umcu) adhd type 1 (is dus add) met als toevoeging in de omschrijving "met hyperactiviteit", maar omdat hij de meeste problemen ervaart in het gedeelte add hebben ze het onder de noemer type 1 gedaan met deze toevoeging (om het makkelijk te houden haha).

jasset
18-10-2008 om 15:02
Pippie
Kan die school dan niet van die klokjes aanschaffen als ze die daar nodig hebben?
Op de school van mijn dochter hebben ze er een heel stel aangeschaft, ik geloof nooit dat het alleen voor jouw kind handig zou zijn, er zijn er vast meer!
NIet dat het werkt bij mijn dochter... ook mijn vraag is: waar gebruiken jullie hem voor?