Barbapapa.
13-05-2025 om 20:07
Kosten bij vader
hallo.
Ben vader en betaal alimentatie.
Nu komt moeder met het verzoek dat in het weekend, dat de kinderen bij mij zijn ik verantwoordelijk ben voor kados voor kinder feestjes. Waar de kinderen naar toe gaan. Ik koop de kados maar omdat ik niet wil dat ze zonder gaan. Maar valt dit niet/wel onder kinderalimentatie?
Groetjes

Barbapapa.
15-05-2025 om 20:22
Daglichtlamp schreef op 15-05-2025 om 20:12:
Kinderen staan nu wel bij jou ingeschreven zodat jij de kinderbijslag en het kindgebondenbudget krijgt? Gezien de langere periode dat de kinderen nu al bij jou wonen kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat het in belang is van de kinderen om het weer helemaal om te draaien. Wat zegt jullie gezinsvoogd? Is werken naar fifty-fifty bij de ouders reëel in jullie geval?
Jij kunt bij de gezinsvoogd gewoon aangeven dat je heel erg behoefte hebt aan duidelijke afspraken, omdat jou ervaring is dat er anders gedoe komt.
De toeslagen kan ik nu wel ontvangen.
Of een gelijke verdeling mogelijk is dat is nog maar de vraag van uit mijn standpunt zeg ik van niet. Aangezien we al vaker hebben gevraag of er dingen mogelijk zijn dan heb ik het alleen nog maar naar sport brengen of van school halen.
Dit is de 5 de gezinsvoogd en is dus nieuw het is afwachten hoe deze te werk gaat. Deze moet ook bepalen waar de kinderen het meeste tijd zullen zijn. Dus nog meer stress.

ToetieToover
15-05-2025 om 20:23
Barbapapa. schreef op 15-05-2025 om 20:05:
[..]
Nee in het begin direct mail gestuurd met verzoek stoppen allimentatie is ze mee akkoord gegaan. Maar kinderen bleven wel op adres bij moeder. heb toen een heletijd alles zelf Betaalt. omdat moeder niet wilde mee betalen. Omdat ik de allimentatie over had in haar ogen
.Momenteel is er er een uithuisplaatsing geweest van moeder naar vader. En nu wil ze graag de kinderen weer terug. Ik zie er heel erg tegen op omdat er al veel gezeur is geweest en zoek dus antwoorden wat beste is voor iedreen en vooral moet de ouderschapplan water dicht zijn. Zo dat alles duidelijk is
Dus je hebt de alimentatie stopgezet en je wilt die opnieuw gaan starten op het moment dat de kinderen weer deels bij moeder wonen. En dan wil je een waterdicht ouderschapsplan. Daarvoor heb je een jurist nodig, geen forum met meningen.

Barbapapa.
15-05-2025 om 20:25
Anoniemvoornu schreef op 15-05-2025 om 20:16:
[..]
Je hebt het meerdere keren over het feit dat je alimentatie betaald , spreekt zelf over best veel...nu zorg je ineens 95 % van de tijd voor de kinderen , hoezo regelt en betaald jouw ex dan de cadeaus voor feestjes die in jouw tijd plaatsvinden. iets klopt er niet aan je verhaal sorry...
Jah sorry. Ik zocht een discussie. En dat is gevonden. En heb er voor me zelf goeie informatie uit gehaald

Daglichtlamp
15-05-2025 om 20:29
Anoniemvoornu schreef op 15-05-2025 om 20:16:
[..]
Je hebt het meerdere keren over het feit dat je alimentatie betaald , spreekt zelf over best veel...nu zorg je ineens 95 % van de tijd voor de kinderen , hoezo regelt en betaald jouw ex dan de cadeaus voor feestjes die in jouw tijd plaatsvinden. iets klopt er niet aan je verhaal sorry...
Zijn ex wil graag terug naar hoe het voorheen was (dus kinderen wonen bij moeder, vader betaald alimentatie). Gezien zijn eerdere ervaringen probeert hij zich daarop voor te bereiden. Ik denk dat dat voorlopig niet gaat gebeuren, al is het alleen maar vanwege de vele wisselingen in gezinsvoogden, zodat er eigenlijk geen continuïteit in zorg en begeleiding geweest is.

Anoniemvoornu
15-05-2025 om 20:40
Barbapapa. schreef op 15-05-2025 om 20:25:
[..]
Jah sorry. Ik zocht een discussie. En dat is gevonden. En heb er voor me zelf goeie informatie uit gehaald
Dus de hele situatie is verzonnen? Je hebt geen ex die alimentatie onvangt en "zeurt" over cadeautjes van verjaardagen en die fiets situatie ook verzonnen? Gewoon om informatie in te winnen?

Barbapapa.
15-05-2025 om 20:51
Anoniemvoornu schreef op 15-05-2025 om 20:40:
[..]
Dus de hele situatie is verzonnen? Je hebt geen ex die alimentatie onvangt en "zeurt" over cadeautjes van verjaardagen en die fiets situatie ook verzonnen? Gewoon om informatie in te winnen?
Nee ik heb dat niet verzonnen zo is het geweest voor de hele gedoe begon. En dit is nog maar een klein deeltje er van. Sommige zeggen ach zeur niet zo.maar voor mij is dit een grote stress.

MamaE
15-05-2025 om 20:57
De kinderen horen gewoon ingeschreven staan daar waar ze het meeste wonen. Diegene ontvangt dan ook de kbs en kgb. De ander betaalt alimentatie (indien mogelijk).
Dat je kinderen ingeschreven staan bij je ex en zij alle subsidies ontvangt terwijl jij alle kosten draagt en 95% zorgt, is heel scheef en ook zeker niet de bedoeling.
Bij meer omgang zal er niet per se snel iets veranderen, als het hoofdverblijf bij jou blijft, tenzij het (nagenoeg) 50/50 wordt, maar dat zal niet van de ene op de andere dag gebeuren als er een uithuisplaatsing en ots speelt.

Anoniemvoornu
15-05-2025 om 21:36
Barbapapa. schreef op 15-05-2025 om 20:51:
[..]
Nee ik heb dat niet verzonnen zo is het geweest voor de hele gedoe begon. En dit is nog maar een klein deeltje er van. Sommige zeggen ach zeur niet zo.maar voor mij is dit een grote stress.
Wie er de cadeautjes gaat betalen van de kinderfeestjes als de kinderen bij de " niet verzorgende " ouder zijn is een grote stress?

haarklover
15-05-2025 om 21:40
Anoniemvoornu schreef op 15-05-2025 om 21:36:
[..]
Wie er de cadeautjes gaat betalen van de kinderfeestjes als de kinderen bij de " niet verzorgende " ouder zijn is een grote stress?
blijkbaar speelt er meer: verandering van ouderschapsplan, gecombineerd met slechte ervaringen in het verleden.
Dan snap ik wel dat barbabappa zorgen heeft, over de kinderen of over het geld.

Anoniemvoornu
15-05-2025 om 21:51
haarklover schreef op 15-05-2025 om 21:40:
[..]
blijkbaar speelt er meer: verandering van ouderschapsplan, gecombineerd met slechte ervaringen in het verleden.
Maar over die dingen opent to geen topic. Hij opent een topic over een situatie die zich ooit geeft voorgedaan? En spreekt over ze die zijn hele hand pakken , nog steeds niet duidelijk wie ze is .

Anoniemvoornu
16-05-2025 om 08:28
haarklover schreef op 15-05-2025 om 21:40:
[..]
Kinderen zijn uit huis geplaatst , ik zou me druk maken om wat dat met hunzelf doet dan over een fiets en cadeaus die ik betaald heb toen ik nog alimentatie betaalde... iets met prioriteiten

Daglichtlamp
16-05-2025 om 08:33
Anoniemvoornu schreef op 16-05-2025 om 08:28:
[..]
Kinderen zijn uit huis geplaatst , ik zou me druk maken om wat dat met hunzelf doet dan over een fiets en cadeaus die ik betaald heb toen ik nog alimentatie betaalde... iets met prioriteiten
Goed lezen, kinderen zijn bij vader geplaatst. Een beetje meer begrip voor een vader die nu in een kleine 2 jaar al moet dealen met de vijfde gezinsvoogd. Ik kan me voorstellen dat je dan zekerheid begint te zoeken in kleine dingen.

Anoniemvoornu
16-05-2025 om 09:04
Daglichtlamp schreef op 16-05-2025 om 08:33:
[..]
Goed lezen, kinderen zijn bij vader geplaatst. Een beetje meer begrip voor een vader die nu in een kleine 2 jaar al moet dealen met de vijfde gezinsvoogd. Ik kan me voorstellen dat je dan zekerheid begint te zoeken in kleine dingen.
Voorstellen ja tuurlijk maar of het helpend is , een 5de gezinsvoogd is super vervelend , maar of je jezelf of je kinderen verder helpt door topics te openen over kosten die je hebt (gehad) van je kinderen terwijl je al best veel alimentatie betaalde nee denk het niet. Denk ook niet dat die 2de fiets die moeder niet kocht of dat cadeautje voor een kinderfeestje echt belangrijk zijn in het grote verhaal.

tsjor
16-05-2025 om 09:34
Ik vermoed dat er veel 'wat als...'kwesties in je hoofd spelen. Met angst voor herhalingen uit het verleden. Het heeft weinig zin om alle 'wat als....'scenario's vooraf te bedenken en daarop plannen te maken, er komt dan altijd wel weer iets nieuws.
Daglichtlamp geeft een goede insteek: 'Ik vond het destijds heel helpend dat wij weinig hoefden af te stemmen, omdat verantwoordelijkheden goed waren vastgelegd.' Dus niet situaties vastleggen, maar verantwoordelijkheden.

Ellori
16-05-2025 om 09:56
Nick90 schreef op 15-05-2025 om 18:27:
[..]
De vraag is meer waarom moeders denken dat ze dit allemaal alleen moeten opknappen
Omdat de vaders dat meestal niet doen en sterker nog, die verwachten dat moeders de vrouw dat doet. En vrouwen worden van oudsher nou eenmaal in de verzorgende rol gepropt door man lief.