Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Leerlingenvervoer


Hier is leerling vervoer gelukkig niet nodig geweest, want dochter kon uiteindelijk terecht op een special onderwijsschool die te doen was met de trein (middelbare en kom na twee keer meereizen ook zelfstandig). Heeft uiteindelijk bijna alles thuis gedaan ook door corona, maar school is te zwaar voor haar.
Maar het was voor veel kinderen echt drama. Een uur te laat op school of helemaal niet worden opgehaald was echt geen uitzondering. Gaf ook weer onrust in de klas.
Momenteel gaat er ook veel mis (ik volg dit op twitter: https://twitter.com/lbvso) om te huilen.
Hiermee help ik niet, maar ik snap dat je erg omhoog zit.

En na het voortgezet onderwijs heb je qua speciaal onderwijs niet zoveel opties meer. Vervoer kun je helemaal vergeten. Mijn man brengt dochter nu wekelijks naar haar opleiding (is maar 1 dag per week omdat ze meer niet aankan). Dat geeft soms problemen op zijn werk. En we betalen alles zelf (de opleiding en vervoer), en raken nu wel blut.
Ik kan geen autorijden wegens gezondheidsproblemen.

kleinejongen

kleinejongen

14-10-2022 om 13:56 Topicstarter

duizel schreef op 14-10-2022 om 11:01:

[..]

Dat zou ik nu juist geen optie vinden nu het net voorzichtig weer de goede kant op gaat.

Ik hoop dat je het zo geregeld krijgt. Gaat het om 1 dag? In sommige gemeentes wordt vrijwilligerswerk gecoördineerd waaronder bijvoorbeeld maatjesproject. Misschien is daar iemand te vinden die dit tegen onkostenvergoeding wil doen? En dat je dan zelf naar de zorgboerderij gaat om hem weer op te halen? Maar dan heeft hij natuurlijk weer geen fiets daar...

Dit zou nog een optie kunnen zijn.


@ ook bolmieke 

Heb vorig schooljaar en einde schooljaar 2020-2021 hemel en aarde bewogen voor pgb en zelf lesgeven. Ik heb bijna alles zelf gecoördineerd maar pgb kun je naar fluiten. Ze zijn er niet happig op en dan moet je een steek plan schrijven. Daar ben ik niet voor opgeleid, veel te moeilijk. Ik ben moeder en dat ik dat nu grotendeels weer ben ipv allesoplosser dat is al afkicken. Heb het soms moeilijk me er niet mee te hoeven bemoeien. Het is ook voor mij een diepe wond hoe afgelopen schooljaar is verpest. Dus deze laat ik los en ik ben super blij dat het nu goed gaat. Zoals duizel zegt. 

Dat met die fiets is dus al heel lang zo geweest. Ze komen hem halen en kunnen hem op die ene dag niet thuisbrengen. Heb dus al anderhalf jaar op die dag zoon achterop terug. Maar hij is zwaar inmiddels. Die dag heb ik het nu over laten gaan.


Het gaat nu om twee dagdelen in de week na school. Vervoer van school naar de zorgboerderij. 
De zorgboerderij brengt hem wel weer thuis.

kleinejongen

kleinejongen

14-10-2022 om 14:05 Topicstarter

Tafelpoot schreef op 14-10-2022 om 13:09:

Heb je stichting MEE als eens gevraagd om mee te kijken?
En bij een taxivervoerder mogen ze wel naar een ander adres brengen, maar dan moet daar opdracht voor komen vanuit de gemeente. Dus blijven aankloppen bij het wmo-loket van je gemeente. En evt. jeugd en gezin betrekken.
Het klinkt eigenlijk alsof je een beetje overbelast bent momenteel door alles voor elkaar te krijgen.

Dit gaat die andere begeleiding nu doen. Het klinkt misschien wat warrig maar ik heb dus twee verschillende instanties die begeleiden. En die ene gaat dus met wijkteam/ gemeente overleggen.

Stichting MEE heb ik nog niet gedaan. Die hou ik zeker nog even achter de hand. 


Ik merk eigenlijk altijd dat zodra ik overal vastloop overbelast raak. Uit mezelf pak ik bijna alles aan, wat ik niet kan maak ik hapklaar voor iemand die er iets mee kan. 

Bovendien zit ik nog midden in een rechtszaak met de vader. Hij heeft ook veel negatiefs gedaan waardoor hulp nog langer heeft geduurd. Ik hoop dat er nu een goede uitslag komt. Dat ik het gezag krijg. Tot nu toe loop ik daarom heel vaak tegen muren op en kom ik niet verder.

Daarnaast doet het wijkteam ook nog genoeg zodat vader weer omgang heeft. Vanuit de rechtbank is alles gestopt maar ik wil wel proberen of het nog zin heeft en lukt. Ik hoop alleen wel dat het goed op school blijft gaan.


tja het is echt niet niks. Ik zit al acht jaar in het systeem en daar moet je het mee doen. En dit met het vervoer, is ook zo’n voorbeeldje van. Je krijgt het niet bepaald kado 

kleinejongen

kleinejongen

14-10-2022 om 14:09 Topicstarter

Atalanta schreef op 14-10-2022 om 13:48:

Hier is leerling vervoer gelukkig niet nodig geweest, want dochter kon uiteindelijk terecht op een special onderwijsschool die te doen was met de trein (middelbare en kom na twee keer meereizen ook zelfstandig). Heeft uiteindelijk bijna alles thuis gedaan ook door corona, maar school is te zwaar voor haar.
Maar het was voor veel kinderen echt drama. Een uur te laat op school of helemaal niet worden opgehaald was echt geen uitzondering. Gaf ook weer onrust in de klas.
Momenteel gaat er ook veel mis (ik volg dit op twitter: https://twitter.com/lbvso) om te huilen.
Hiermee help ik niet, maar ik snap dat je erg omhoog zit.

En na het voortgezet onderwijs heb je qua speciaal onderwijs niet zoveel opties meer. Vervoer kun je helemaal vergeten. Mijn man brengt dochter nu wekelijks naar haar opleiding (is maar 1 dag per week omdat ze meer niet aankan). Dat geeft soms problemen op zijn werk. En we betalen alles zelf (de opleiding en vervoer), en raken nu wel blut.
Ik kan geen autorijden wegens gezondheidsproblemen.

Oh wat sneu. Vind dit echt heel erg allemaal. Het helpt niet maar ik leef direct met dit soort situaties mee. 
Ik weet zeker dat als een vervoerder niet zou komen, ik desnoods met zoon het ov in stap en dan maar desnoods twee uur te laat zou aankomen. Op zijn verjaardag hè. Anders niet. Verder is mijn leven toch al bekend dus baas zou direct instemmen. 
misschien zal ze me zelfs halen en afzetten. Maar alleen als het kon.


Mijn zoon zit trouwens op de basissschool nog. Het is mis gegaan vanaf groep 3 ongeveer

kleinejongen

kleinejongen

14-10-2022 om 14:14 Topicstarter

Maar mijn zoon is ook zo belachelijk behandeld vorig schooljaar. Daar zit mijn en mijn zoon zijn emotie. Hij wil alles goed doen en vraagt ook veel om bevestiging. 
Wij hebben nu heel veel over voor een school waar hij de kans krijgt. En die krijgt hij nu. Dus mocht het allemaal te moeilijk zijn dan maar alleen school. Ik zou hem alleen wel meer gunnen. En de begeleiders zijn gewoon retegoed dus die zeg je niet zomaar op 

IdolizedMouse16

IdolizedMouse16

16-10-2022 om 11:54

Plantenbak schreef op 13-10-2022 om 22:50:

Sowieso is het leerlingvervoer een drama op dit moment. Er wordt niet zo netjes omgegaan met kwetsbare kinderen.

Ik heb jaren leerlingenvervoer gereden maar ben hier mee gestopt omdat de leerlingen vaak niet zo netjes omgingen met de chauffeur en medeleerlingen.

Tegenwoordig rijd ik WMO-vervoer en ziekenvervoer en dat bevalt mij prima.

kleinejongen

kleinejongen

16-10-2022 om 15:27 Topicstarter

RoodCapje schreef op 16-10-2022 om 11:54:

[..]

Ik heb jaren leerlingenvervoer gereden maar ben hier mee gestopt omdat de leerlingen vaak niet zo netjes omgingen met de chauffeur en medeleerlingen.

Tegenwoordig rijd ik WMO-vervoer en ziekenvervoer en dat bevalt mij prima.

Dit vind ik ook terecht, het is wel zwaar werk dan. Ik heb gelijk gezegd tegen de chauffeur. Je hebt vast met aparte ouders en kinderen te maken. Mensen die het allemaal niet gemakkelijk hebben. Zolang het respect er maar is over en weer. En als dat dus op een gegeven moment er te vaak ontbreekt snap ik dat je ermee stopt. Je moet er ook maar tegen kunnen, er zijn ook grenzen.


WMO is waarschijnlijk wat die taxipas dan inhoudt. Is voor zoon zelf ook veel prettiger dan een taxibusje vol druk en vervelend volk. Maargoed, ik denk ook vaak de kinderen hebben net zoals de mijne er een geschiedenis bij waar ze zelf niet heel veel aan kunnen doen. Daarom vind ik het terugrijden met de begeleider tot dusver ook heel fijn.


Zoon heeft het echt zwaar op school, het gaat wel goed maar te veel druk om hem heen is nog steeds lastig voor hem. Daarom vind ik het al knap dat hij helemaal niet klaagt over de taxiritjes die zo lang zijn. Hij vind het wel leuk, ga ik nog steeds vanuit. 

kleinejongen

kleinejongen

16-10-2022 om 15:34 Topicstarter

Suusje. schreef op 16-10-2022 om 11:06:



Senn (9) in een week tijd 3 keer vergeten door schooltaxi: 'Kan echt niet' - Omroep Brabant

Nouja hier hoop je soms op hè. Dat ze dan uiteindelijk privé rit krijgen. 

Mijn zoon rijdt soms maar met 1 op de terugweg, dan wel zo ver uit de buurt dat hij anderhalf uur in de taxi zit. Of langer.

Ik wist niet dat ze Max een uur in de taxi mogen zitten. Dan heb ik op een paar ritten na elke keer terecht een klacht, achteraf gezien. Maar ik klaag niet. Omdat je weet dat ze met veel te weinig zijn, kostbaar etc.

Precies het probleem waarom ze hem op school hebben laten fout gaan. Te weinig personeel en extra geld dat binnenkomt terwijl kind thuis zit. Wordt er weer boos van als ik er over nadenk. Alles gaat bijna over geld. 

Kinderen mogen 90 minuten enkele reis in de taxi zitten tegenwoordig. En helaas gebeurt dat ook. Mijn werkgebied is soms zo groot… Ik heb wisselende ritten. Eentje daarvan ligt zover uit elkaar dat het eerst opgehaalde kind 25 minuten van de 2e afwoont. Dat schiet niet op natuurlijk. Er wordt een programma gebruikt dat de ritten zeer krap plant. Ik kom altijd tijd te kort. En als je dat dan meld krijg je te horen dat dat een foutje in programma is … vorig jaar: 7 kinderen ophalen. Na de 5e naar een adres dat 10 km verderop ligt en dan 10 km terug moeten rijden voor de laatste waar dan 1 minuut voor staat. Dat lukt natuurlijk nooit. Heb toen ook met de ouders geregeld dat ik eerst die 6 kinderen in de ene gemeente ophaal en daarna de laatste en dan meteen door naar school. 
Nu breng ik ‘s middags 2 meisjes weg waarvan er eentje 2x per week naar oma wordt gebracht in een andere gemeente. Dus het kan wel degelijk. Maar dat ligt echt aan de gemeente KleineJongen. Heel erg jammer dat de gemeente dat niet begrijpt dat je zoon andere behoeftes heeft die simpel op te lossen zijn.

RoodCapje schreef op 16-10-2022 om 11:54:

[..]

Ik heb jaren leerlingenvervoer gereden maar ben hier mee gestopt omdat de leerlingen vaak niet zo netjes omgingen met de chauffeur en medeleerlingen.

Tegenwoordig rijd ik WMO-vervoer en ziekenvervoer en dat bevalt mij prima.

Het zijn dan ook kinderen met beperkingen op allerlei gebied, waaronder sociaal gedrag.

Ze gaan niet voor niets naar speciaal onderwijs. Ja, dat is zwaar en zou een extra begeleider op de bus kunnen gebruiken zodat de chauffeur kan rijden en niet tegelijkertijd de passagiers moet begeleiden.

Maar het moet goedkoop want overal is het financieel een probleem en in de huidige tijden is er overal personeelstekort.

kleinejongen

kleinejongen

20-10-2022 om 12:43 Topicstarter

Het is op het nieuws bij nos. En eerder bij een vandaag deze week.
Het is jammer maar helaas dat het zo gaat. 
Het wijkteam heeft gemaild naar de vervoerder maar ik weet nu al dat het niet gaat werken. Ze moet bij haar collegae van het loketje bij de gemeente zijn. Het enige voordeel zal zijn dat we alweer dit vragen en het gaat opvallen. Misschien helpt dat enigzins met schappelijk zijn en meebewegen vanuit de gemeente. 

kleinejongen

kleinejongen

28-10-2022 om 09:32 Topicstarter

Ongelovelijk, ik heb gisteren maar weer eens zelf mijn mond gebruikt.

Degene van het wijkteam had wel een voorzetje gegeven. Toen zou de afdeling vervoer het gaan overleggen met de leidinggevende. Ben zelf maar naar de leerplicht gestapt. 
Nu is kind al op school en kan hij vandaag al worden afgezet bij de zorgboerderij. 

Dus uitleggen aan een ander loket en dat die het delegeert aan vervoer. Dat is blijkbaar de weg. 
Maar het is tot de vakantie. En dan maar weer zien. 
En mensen wegsturen is de makkelijkste oplossing. Waarom zou je direct luisteren? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.