Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Lichtpuntje, nieuwe laarzen!

Nieuwe schoenen kopen met mijn asperger-dochtertje is een ramp. Deze zomer is het niet eens gelukt (heel wat middagen en heeeel veel schoenenwinkels gehad) dus ze heeft op birkenstockjes gelopen. Ach... Maar de poging is zo ellendig. Alles wordt egpast en daar knelt dit, dan weer zus, dan weer zo, schoenen zitten nooit lekker. Maar vandaag voelde ik egduld en dacht, kom, we gaan laarzen kopen. En het is gelukt! In 1 winkel! Ok, wel 30 paar (dus alle beschikbare laarzen) gepast en de verkoopster keek al weer met zo'n blik (hou je kind in de hand, wie beslist nou over de schoenen), maar het is gelukt! En 1 zo'n verkoopster met die blik kan ik prima aan (is wat anders als je op dezelfde dag winkel 10 binnengaat, niet meer doen dus).
Ooo, ik moest het even hier kwijt, want helaas, mijn omgeving begrijpt deze blijdschap toch minder.
Groet,
Gonzo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

01-09-2010 om 17:50

Heel fijn voor je

en voor je dochter ook.
Mijn vriendin heeft een dochter met ass en ik vind het altijd zooo knap dat ze idd voor dat soort dingen engelen geduld heeft! Ik heb absoluut geen geduld voor dat soort dingen, en ik hoef dat ook niet te hebben gelukkig, dacht ik...

tot dat ik weer eens met zoonlief in het ziekenhuis was om bloed te prikken en ik daarna ander zoon ophaalde bij oma en daar vertelde dat de prikster deze keer gelukkig geen tape met watje op het gatje had geplakt omdat zoonlief daar anders een week lang mee blijft lopen: niemand die dat ding eraf mag halen, en hij gebruikt zijn arm niet omdat hij denkt dat hij gewond is.
reaktie van mijn moeder: ach je moet niet zo flauw zijn.. gewoon eraf trekken...!

en dan denk ik !?!?!?!? jaaaa dat denk ik ( ik denk dat, ik zeg niks, want ik weet inmiddels wel beter: ga nooit je opvoedmethodes verdedigen)

want als ik dat ding eraf trek, gewoon in de hout greep... moeten we dat ook nog een week aanhoren! en krijst hij zooooooo hard als of je hem vermoord, en loopt hij nog steeds een hele week met een zielige arm.

terwijl als de prikster er gewoon geen tape met watje op doet er NIKS aan de hand is, en hij gewoon na een half uurtje de prik al weer vergeten is.

nou dat is dus een lang verhaal, om duidelijk te maken.
Dat ook al zou ik knettergek worden van een dochter die 30 paar laarzen moet passen, jij waarschijnlijk knetter gek zou worden van een zoon met een plakkertje en watje op zijn arm.
Alle onze kinderen hebben gewoon een aparte gebruiksaanwijzing, en jammer genoeg krijg je die er niet bij bij de geboorte!
Geniet van je dochter en haar laarzen!!!

groet, polly

Guinevere

Guinevere

01-09-2010 om 19:23

Leuk

Dat is leuk om te lezen (en weer eens iets anders ). Is het handig om gelijk hetzelfde paar in een maat groter te kopen????
Ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor, dergelijke kinderen zijn toch vaak wat overgevoeliger en dat merk je goed met nieuwe schoenen! Mijn eigen zoon piept ook bij het minste geringste, gelukkig gaat winkelen met hem meestal heel goed en snel en heeft hij makkelijke voeten.

Vera*

Vera*

01-09-2010 om 19:52

Gonzo

Ik zou ook blij zijn met zo iets! Ga je nu de volgende keer weer naar de zelfde winkel? Je kan dan tegen je dochter zeggen dat daar de fijne laarzen vandaan kwamen en dat ze uit zo veel kan kiezen .

Vera*

Vera*

01-09-2010 om 19:55

Polly

Ik was met dochter (11) bij de rontgen en daar waren verschillende mensen die vroegen of ze gevallen was. Nee, ze had net bloed laten prikken. Ze ondersteunde haar pols en de tranen stonden nog in haar ogen. Voor anderen leek het waarschijnlijk of haar arm gebroken was ofzo.
Dat van die pleister/watjes herken ik ook, niemand mag het eraf halen en ze is zooo zielig.

Gonzo18

Gonzo18

01-09-2010 om 22:21 Topicstarter

Vorig jaar ook

Vorig jaar waren we hier ook geslaagd, dus vandaar dat ik er weer heen ging. Maar na het niet lukken met de zomerschoenen was ik er nie gerust op. Echt zo blij dat het soepel hging Ze waren wel erg duur, maar wat heerlijk dat dit van de lijst kan! Wel grappig dat dochterlief zei ik wil ook nog wel een paar gewone schoenen. Daar ga ik nog maar eens over nadenken
Groetjes, Gonzo

toja

toja

01-09-2010 om 22:25

Gonzo

Super! ik kan me je blijdschap wel voorstellen hoor! Hier ook een zoon met autisme namelijk. Al gaat het de laatste tijd wel goed. (Afkloppen!). Ik kan me ook nog zo'n keer herinneren met zo'n verkoopster en vooral met die blik.... Ik ben daar toen weggegaan zonder iets te kopen; hij had zo'n bui dat het gewoon niet zou gaan lukken en er stond ook nog eens een tv aan in de winkel. Tegenwoordig kan hij zelf heel goed aangeven of het lekker zit of niet. Als hij begint met het zit wel lekker maar hier voel ik iets.. Haken wij al af. Het zit lekker of niet Zomers hebben wij tegenwoordig sandalen van Teva en 's winters berg/wandelschoenen (met klittenband).
Fijn dat jullie al laarzen hebben!!

T&T

T&T

02-09-2010 om 08:54

Ja, hahaha 1 winkel!

Wij hebben een schoenwinkel gevonden, net over de grens, verkoopsters die nog heerlijk geduldig zijn, maar ik loop dan ook gerust met 4 paar schoenen naar buiten zodat we weer effe klaar zijn voor het hele seizoen.
Heb twee van die "miepen" die een hekel aan winkelen hebben (ja, ook dochter van 9 ;()dus heel veel kleding komt van internet lang leve het online shoppen! maar met schoenen gaat dat idd niet, die moeten ze passen en die moeten lekker zitten. Maar voor het najaar/winter ga ik weer terug naar mijn favoriete adresje in Duitsland )
groetjes, Tess

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.