Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Luiers via leverancier voor kinderen

Onze dochter is niet zindelijk, zij is geboren met een chromosoom afwijking. Nu ontvangen we via een zorg leverancier haar luiers. Tot op heden kregen we de bambo nature xl6 pants en luiers (qua maat ongeveer gelijk dan de pampers 6) maar die worden te klein dus had aan de leverancier gevraagd om eventuele opvolgluiers te versturen zodat we die konden testen. Nu krijg ik echt veel te grote luiers toegestuurd. Volgens hen de enige die ze hebben als opvolger. Mijn vraag zijn hier meer ouders die luiers ontvangen voor hun kind? Welke gebruiken jullie? Mogelijk is er bij een andere leverancier wel een breder assortiment.  


Je hebt van Tena luiers en broekjes in maat xs. Op mijn werk is dat de opvolgende maat voor de meeste kinderen (die idd van bamboonature afkomen)
Welk merk heb je nu gekregen?

Vraag even bij de apotheek welke opties zij allemaal hebben want ook zij kunnen luiers leveren ook vergoed via de verzekering.

Ik heb verschillende fabrikanten  van merken luiers/ incontinentie materiaal gemaild/ gebeld.
Ik kreeg proefpakketjes opgestuurd en moet zeggen dat ik goede hulp en uitleg kreeg.
Van het merk die de beste pasvorm had heb ik de naam en het nummer doorgegeven aan mijn leverancier ( medic) en ik kreeg deze geleverd.

Ysenda schreef op 31-01-2023 om 16:58:

Vraag even bij de apotheek welke opties zij allemaal hebben want ook zij kunnen luiers leveren ook vergoed via de verzekering.

Dat ligt aan de verzekering. Bij veel verzekeringen gaat inco-materiaal niet via de apotheek zelf, maar via een aparte leverancier (bijvoorbeeld Bosman, alcura etc). En ik heb het idee dat TO dus al bij zo’n leverancier zit. Wat krokodilletje aangeeft lijkt me de snelste manier. 

Fauna

Fauna

31-01-2023 om 22:12 Topicstarter

Wij hebben nu de abena slip xs2, de abri flex premium xs1 en de Comfy junior 8/15 jaar gekregen als proef. Deze zijn allemaal te groot voor onze dochter. Onze dochter is heel smal dus het moet wel goed aansluiten. Vroeg me af of er niet een wat kleinere opvolger was.

Fauna

Fauna

31-01-2023 om 22:13 Topicstarter

BlairW schreef op 31-01-2023 om 19:30:

[..]

Dat ligt aan de verzekering. Bij veel verzekeringen gaat inco-materiaal niet via de apotheek zelf, maar via een aparte leverancier (bijvoorbeeld Bosman, alcura etc). En ik heb het idee dat TO dus al bij zo’n leverancier zit. Wat krokodilletje aangeeft lijkt me de snelste manier.

Klopt wij zitten bij Hoogland Medical voor het incontinentie materiaal voor onze dochter. 

Fauna schreef op 31-01-2023 om 22:12:

Wij hebben nu de abena slip xs2, de abri flex premium xs1 en de Comfy junior 8/15 jaar gekregen als proef. Deze zijn allemaal te groot voor onze dochter. Onze dochter is heel smal dus het moet wel goed aansluiten. Vroeg me af of er niet een wat kleinere opvolger was.

Welke heupomvang heeft ze? De merken die je noemt zijn vanaf 50cm heupomvang

en volgens mij zijn er ook van tena broekjes maat xxs beschikbaar, dus die zijn nog kleiner

Hier Abena na de bambo luiers maat xs2 (junior). Kleiner dan dit was er toen voor onze zoon ook niet.

Ik weet dat ikzelf enorm moest wennen aan die lelijke grote luiers na bambo. Ze leken gigantisch. Maar uiteindelijk wende het en Abena zat eigenlijk wel prima. Ik deed ze goed strak en een onderbroek eroverheen.

Elke keer wanneer zoon toe is aan een grotere maat is het weer even slikken en wennen aan die grote dingen. Ik kan nooit een maat vinden die echt goed zit. Meestal worden ze te smal in zijn liezen, maar zijn dan weer te lang en te breed bij zijn buik.

Misschien niet helemaal geschikt om de hele dag te gebruiken maar is drynites een optie? Als je dat vergoed kan krijgen iig. Die zijn speciaal voor kinderen gemaakt. 
Moest wel even om je topictitel lachen 😅

Wij gebruiken dry nights, maar dan overdag.  Gewoon via Hoogland medical. Werkt hier goed en wordt volledig vergoed. 

Fauna

Fauna

01-02-2023 om 19:41 Topicstarter

Lena55 schreef op 01-02-2023 om 06:48:

Hier Abena na de bambo luiers maat xs2 (junior). Kleiner dan dit was er toen voor onze zoon ook niet.

Ik weet dat ikzelf enorm moest wennen aan die lelijke grote luiers na bambo. Ze leken gigantisch. Maar uiteindelijk wende het en Abena zat eigenlijk wel prima. Ik deed ze goed strak en een onderbroek eroverheen.

Elke keer wanneer zoon toe is aan een grotere maat is het weer even slikken en wennen aan die grote dingen. Ik kan nooit een maat vinden die echt goed zit. Meestal worden ze te smal in zijn liezen, maar zijn dan weer te lang en te breed bij zijn buik.

Ik dacht eerst, jeetje wat ziet het er groot uit maar misschien valt het mee als ze het aan heeft. Maar toen ik de pants aan deed kon ik zien dat deze echt niet passen, ze zijn vooral heel hoog en breed, het komt ook over haar button ingang (voor sondevoeding) heen en sluit het bij haar beentjes niet aan. Moet zeggen de abena xs2 slip minder hoog maar en kan je zelf qua breedte stellen maar dan nog is het echt een mega luier. 

Fauna

Fauna

01-02-2023 om 19:42 Topicstarter

MildredRatched schreef op 31-01-2023 om 23:12:

[..]

Welke heupomvang heeft ze? De merken die je noemt zijn vanaf 50cm heupomvang

Ze heeft een heupomvang van ongeveer 50cm. Maar toch sluit het niet aan. 

Fauna

Fauna

01-02-2023 om 19:45 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 01-02-2023 om 10:54:

Misschien niet helemaal geschikt om de hele dag te gebruiken maar is drynites een optie? Als je dat vergoed kan krijgen iig. Die zijn speciaal voor kinderen gemaakt.
Moest wel even om je topictitel lachen 😅

Ja ik zie in onderstaande reactie dat zij drynites  via Hoogland Medical ontvangen dus ga ik zeker navragen. 

En oeps zie nu pas wat je bedoelt met mijn titel 😂 

Fauna

Fauna

01-02-2023 om 19:48 Topicstarter

Stippel schreef op 01-02-2023 om 15:26:

Wij gebruiken dry nights, maar dan overdag. Gewoon via Hoogland medical. Werkt hier goed en wordt volledig vergoed.


Dank je voor het doorgeven, de vrouw die ik sprak van Hoogland Medical zei tegen mij dat ze niks anders hadden voor kinderen. Dan ga ik morgen weer bellen. Als jullie ze kunnen bestellen dan lijkt het mij dat wij ze ook kunnen bestellen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.