Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Narcis

Narcis

06-04-2009 om 21:18

Maak me soms zo kwaad [autistisch als scheldwoord]

Mijn zoon van 21 is autistisch. Hij doet het goed.Hij heeft werk, zijn rijbewijs en woont practisch zelfstandig. Maar ik maak me er zo kwaad over dat autisme een soort van modewoord aan het worden is! "Het kabinet is autistisch" is hier maar een voorbeeld van. Kwaad en verdrietig voel ik mij erbij. Hebben die media of wat voor lui die dit roepen er ook maar enig benul van hoe het is om autistisch te zijn of een autistisch kind te hebben? Dit moest ik ven kwijt!
Groetn Narcis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

06-04-2009 om 21:30

Zelfde met adhd

Ja, ik kan me je boosheid goed voorstellen. Met ADHD is het al net zo, zodra er iemand ook maar een beetje hypert in het openbaar is het adhd-gedrag. En het wordt áltijd in negatieve zin gebruikt, nooit positief. Maar goed: adem in, adem uit...

Narcis

Narcis

06-04-2009 om 21:40

Guinivere

Oké, ademhaling in orde. ADHD wordt inderdaad ook een modewoord. Alle joggers hebben het dan eigelijk En álle mannen zijn autistisch (mijn ex wel -dat is getest) Maar dat hypen op psychiatrische aandoeningen komt me toch mijn strot uit.
Bedankt voor je reaktie.

"mode"

Het zijn psychische aandoeningen waar tegenwoordig veel over te horen en te lezen is, dan wordt het "mode". Ik stoor me ook aan mensen die in een conflict roepen : "Krijg de k....r." enz. Ze roepen ziektes waaraan dierbaren van mij zijn doodgegaan. Ik vind het ronduit asociaal. Mensen gebruiken woorden die ziektes aanduiden soms zo vaak dat ze het zelf normaal vinden. Ik vind het dus niet normaal.

Narcis

Narcis

06-04-2009 om 22:54

Spotje op tv

"We worden ongemerkt steeds asocialer." Misschien geldt dat voor sommigen, maar voor de meesten gebeurt het wel degelijk bewust ben ik bang. Totdat deze of gene daadwerkelijk wordt geconfronteerd met een afschuwelijke zieke of psychische aandoening of in zijn of haar omgeving. Zo'n harde leerschool wens ik mijn grootste vijand nog niet toe.

toja

toja

07-04-2009 om 15:59

Ik ook

ik kan me het voorstellen. Ik vind het ook ronduit naar. Sinds we weten dat mijn zoon autisme heeft ben ik ook begonnen met eelt te kweken. Meestal gaat het goed; negeer ik en laat ik het gaan. Soms niet zo. Doet me trouwens ook denken aan de keer dat ik net weer was gaan werken na de geboorte van mijn dochter. Bij haar hadden ze het vermoeden dat ze down had. Gelukkig was dit niet het geval. Maar toen een leerling die dag mongool tegen een ander kind riep.... Pfff
Schelden vind ik gewoon naar (welk woord dan ook).
Ik moet nog veel eelt kweken (ook voor het stuiten op onbegrip van andere mensen; de buraeucratie (aanvragen rugzakje enz).. Ps. Narcis ik vind het erg fijn om te lezen dat je zoon het zo goed doet!
Toja.
G

Narcis

Narcis

07-04-2009 om 17:18

Toja (en anderen)

Eelt kweken... Ben bang dat die laag nooit dik genoeg word. Al die termen die tegenwoordig zo makkelijk naar iemands hoofd geslingerd worden. Het zijn juist díe mensen die niemand kennen die 'iets' mankeert die het doen.
Toja, ik ben errug trots op mijn zoon dat hij dit heeft bereikt, dat snap je en dat merk ik in je reaktie. Bedankt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.