Elisa Gemani
24-05-2010 om 18:43
Medicatie weekend/vakantie?
Geven jullie je kids ook de Ritalin/Concerta etc. in de weekends en/of in de vakanties? Zo ja/nee, waarom wel/niet? En hoe doen jullie dat als jullie het wel geven met later naar bed gaan, en dan toch op tijd 's ochtends de medicatie moeten geven (geldt met name voor Concerta)?

Pippin
24-05-2010 om 19:04
Onze zoon wil in de weekenden en vakanties ook graag concerta. Het middel bevalt zo goed. En wij vinden het fijn voor hem als hij zich kan ontspannen dus hij krijgt het ook van ons. Hij neemt zijn capsule dan wel laat in, omdat hij uitslaapt, maar hij gaat ook laat naar bed, dus dat geeft eigenlijk geen probleem. Het is alleen altijd moeilijk op maandagochtend. Want dan is hij natuurlijk uit zijn ritme. Maar daar hebben we ook wel een weg in gevonden.

anna van noniemen
24-05-2010 om 19:30
Hier ook
wij geven in het weekend en de vakantie inderdaad ook gewoon en dan later, dus zodra we opstaan....ja, dan is hij ook later uitgewerkt, maar dat is op vakantie ook niet erg....wel neem ik dit jaar gewoon de melatonine mee.....dat had ik vorig jaar niet gedaan en daar kreeg ik spijt van....

Sharon*
24-05-2010 om 20:12
Wij ook
Ja onze zoon krijgt ook in het weekend en vakantie Ritalin. Gewoon omdat thuis zijn gedrag dermate heftig is dat we het echt nodig vinden voor hem en voor onszelf. In het weekend krijgt hij gewoon op dezelfde tijd dat hij het doordeweeks krijgt, nl 7 uur 's ochtends, maar dat komt omdat hij niet uitslaapt, hij is altijd op zijn laatst om 6 uur wakker. Hij gaat dus ook niet later naar bed.

Guinevere
24-05-2010 om 20:15
Eerst niet, nu wel
Wij hebben een tijdje geen medicatie gegeven in de weekenden. Het verschil is bij ons niet zo groot, medicatietechnisch gezien dan. Dit vanwege de lage dosering waar zoonlief op zit. Desalniettemin geven we het nu wel weer alle dagen. Zoon kreeg naar mijn smaak toch te veel last van moeilijk gedrag, en daarom helaas vaker op zijn kop. 't Is toch een tikkeltje kalmer voor hem met zijn medicijnen. Aangezien het spul maar 6 uur werkt, is het al lang en breed uitgewerkt tegen de tijd dat ie naar bed moet. We geven het in de ochtend dan natuurlijk wel pas na het eventuele uitslapen.

Heirthe
28-05-2010 om 14:01
En met ritalin?
Wij beginnen morgen met Ritalin maar kan dat in het weekend ook later gegeven worden zodat de tijden verschuiven?

anna van noniemen
28-05-2010 om 20:08
Ja hoor
hou er alleen rekening mee dat als je hem 's middags na 16:00 geeft, hij misschien moeilijker in slaap komt...