Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-05-2009 om 11:35
Onze zoon heeft sinds lange tijd inslaapproblemen. Tot voor kort haalde hij dat op een ander moment weer in. De laatste tijd lukt dat niet meer en beginnen we in een negatieve spiraal te raken. Hij is ontzettend vermoeid, ziet daardoor overal leeuwen en beren en is snel in tranen. Momenteel slikt hij ook ijzertabletten ivm een te laag hb-gehalte. Nu overwegen we om te beginnen met melatonine, dit is al vaker ter sprake geweest bij de kinderpsychiater maar we zijn er tot op heden nog niet aan begonnen. De dosering is een volgend probleem want daar kunnen de artsen ook niet echt iets zinnigs over zeggen. Nu wilde ik eens vragen wat jullie ervaringen zijn wat betreft de dosering. Onze zoon is ruim 12 jaar, 41 kilo en 159 cm lang. Welke dosering gebruiken jullie kinderen?? En onder welke voorwaarden vergoedt jullie verzekering dit?? (de onze gaat het niet vergoeden heb ik net gehoord)
29-05-2009 om 23:20
Niet gedaan
en oudste is logeren, dus dat wordt ook vaak later....
01-06-2009 om 14:39
Melatonine
Mijn zoontje van acht heeft al zijn hele leven inslaapproblemen die verergerden nadat hij Ritalin kreeg. Ik heb zo'n potje Sleepzzz gekocht en ben gaan experimenteren met hoeveelheid en tijdstip van inname. Nou, hij slaapt binnen no-time als een roosje! Ik geef hem twee tabletjes ongeveer een uur voor het slapengaan. Hij is acht jaar, 1.29 en weegt 23 kilo. Zo'n potje kost bijna niks en er zitten 500 tabletjes in dus je doet er heel lang mee. Ik gebruik het zelf nu ook omdat ik door omstandigheden slecht inslaap en het werkt echt! Ik heb verder geen idee of en wanneer het vergoedt wordt (ga het zelf ook even vragen aan de kinderpsychiater) maar het is de moeite waard om het zelf even uit te proberen. Succes!
01-06-2009 om 19:38
Het gaat goed hier
Het ziet er naar uit dat het echt werkt. Ik geef hem 3 tabletjes en hij slaapt na een half uur/drie kwartier. Voorheen deed hij daar rustig 2 uur of langer over. We gaan dus gewoon door hiermee.
01-06-2009 om 19:57
Hier ook
zo goed zelfs, dat zoon 2 liever niet meer de pilletjes neemt hahahahaha, nee, want dan slaapt hij te vroeg in....LOL....
02-06-2009 om 21:46
En hier
zoon van ongeveer 28 kilootjes, slaap-t beslist niet in zonder 3 mg. melatonine: geheel vergoed door het zilveren kruis, 4 sterren pakket.