*Twinkel*
27-10-2009 om 21:39
Methylfenidaat in het buitenland
Ik kan het topic niet terugvinden in het archief vandaar dat ik de vraag nog een keer stel: Hoe zit het met methylfenidaat in het buitenland? Is een officiele verpakking van de apotheek voldoende of moet ik een brief van de behandelaar hebben? Of nog wat anders? We gaan naar Egypte.

anna van noniemen
27-10-2009 om 21:48
Hier
vind je alles Egypte zal geen Schengenland zijn denk ik, dus ik denk dat je naar de ambassade moet.

*Twinkel*
28-10-2009 om 09:51
Anna en even geen arts
Anna, precies wat ik zocht!
Scarlet: De psychiater van mijn dochter heeft een andere baan en er was nog geen vervanger bekent. Ik heb inmiddels de Egyptische ambassade gemailt en hoop dat ik snel wat terug hoor. Of ze genoegen nemen met een Schengenverklaring als niet Schengenland weet ik dus niet...

anna van noniemen
28-10-2009 om 11:33
Twinkel
jij had toch dezelfde psych als I.? Ik kreeg toen een brief met een naam, maar zoon zou naar de HA overgaan, dus ik heb dat toen afgebeld, maar er moet op de Spuiboulevard nu een een arts zitten. Ik zou eens bellen als ik jou was!

anna van noniemen
28-10-2009 om 11:33
Twinkel
jij had toch dezelfde psych als I.? Ik kreeg toen een brief met een naam, maar zoon zou naar de HA overgaan, dus ik heb dat toen afgebeld, maar er moet op de Spuiboulevard nu een een arts zitten. Ik zou eens bellen als ik jou was!

Vera*
28-10-2009 om 19:36
Bij geen schengen (ervaring.....zucht)
Als je naar een land gaat dat niet onder valt onder de Schengenlanden heb je een leuk traject te gaan.
Je moet met de medicatieverklaring in het Engels van de voorschrijvende arts naar het Centraal Infopunt beroepen in de gezondheidszorg te gaan voor legalisatie, hier kijken ze in de computer of de arts op de medicatieverklaring big geregistreerd is en krijg je stempels. Daarna moet je naar het ministerie van buitenlandse zaken voor legalisatie, nog meer stempels. (kost € 15.00 geloof ik). Daarna kun je naar de betreffende ambassade. Ik heb ervaring met de Thaise ambassade maar, van anderen, weet ik dat je bij de (meeste) ambassades een paar dagen later moet terugkomen om het met stempels op te halen. Hiervoor moet je ook betalen.
Het CIBG en het ministerie van buitenlandse zaken zit vlak bij elkaar in Den Haag.
Ik heb de verklaring niet nodig gehad deze zomer in Thailand maar ik wilde absoluut niet het risico lopen dat ik er problemen mee zou krijgen.
In het archief vind je mijn draadje over mijn legalisatie-ergernissen.

*Twinkel*
03-11-2009 om 13:27
Vera: contact met ambassade gehad
Maar met een verklaring van de arts is het voldoende, is mij verteld. Ik neem daarnaast een uitdraai van de apotheek mee, ook voor mijn eigen medicatie.