Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Na lang twijfelen aan de ritalin

Al eerder heb ik hier gepost en onderwerpen gelezen over Ritalin. Ik heb namelijk jarenlang mijn twijfels gehad over of we dat medicijn nou in zouden moeten zetten of niet. Zoon (9) heeft ADD, dit was al ruim 3 jaar bekend maar we zijn pas 6 weken geleden met medicijnen begonnen.
Nog steeds heb ik bezwaren. Met name het gebrek aan onderzoeksgegevens van de lange termijn effecten hielden me tegen maar ook leek me dat hij door het slikken van die medicijnen niet om leerde gaan met zijn stoornis.
Nu zijn we dus 6 weken bezig met 15 mg per dag en er is eigenlijk niets minder dan een wondertje gebeurd.
Zoon zit goed in zijn vel, is minder gefrustreerd, is vrolijk, communiceert meer en beter en heeft elke dag al zijn schoolwerk af en komt nu zelfs toe aan het extra werk. De leraren van zijn klas zijn dolblij. En wij eigenlijk ook. Gisteren heb ik nog een gesprek gehad met zoon over de medicatie en hij was heel positief, hij had maar 1 vraag: waarom hebben jullie mij niet eerder die medicijnen gegeven?
Begrijp me goed, ik wil geen reclame maken voor dit middel, het is en blijft een zwaar middel en daar moeten we niet te licht over denken.
Maar ik wil dit bericht gewoon even kwijt.
En ook wil ik hierbij even iedereen bedanken die me hier op dit forum vele tips, antwoorden en het vertrouwen hebben gegeven om deze weg in te slaan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

16-02-2011 om 13:01

Fijn

Nou Zorra, ik vind het wel heel erg fijn voor jullie dat de medicatie het gewenste effect heeft.

Polly Shearman

Polly Shearman

16-02-2011 om 14:38

Herkenbaar

Hier zorgde de medicatie voor beide zoons ook voor een wonder, precies zoals jij beschrijft.
In april 2010 zijn ze begonnen, oudste zat toen in groep 7, hij haalde altijd D of E scores terwijl hij toch wel een redelijk inteligente indruk maakte op zijn leerkrachten. Sinds hij medicatie is gaan gebruiken is hij eigenlijk zich pas gaan ontwikkelen. Alle stof blijft ineens als vanzelf hangen. Hij heeft maar een korte instructie nodig en heeft alles door.
Hij is nu school verlater met A en B scores en met een HAVO advies.
Zijn leerkracht is er van overtuigd dat hij makkelijk VWO kan, maar gezien zijn voorgeschiedenis met E en D scores is de kans klein dat hij daar word aangenomen.
Hij gaat nu naar een HAVO/VWO brugklas, en als hij het qua planning en hoeveelheid werk het aankan, zal hij doorstromen naar VWO.
Dat hadden we niet gedacht of gehoopt een jaar geleden. Wat een verschil, wat een feest is die medicatie!
Hij voelt zichzelf nu ook heel erg gelukkig, wat voorheen wel eens anders was.

Heel fijn zorra, dat het jullie ook goed bevalt!

groet, polly

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.