Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Heel erg anoniem dan maar

09-07-2010 om 10:48

Naar de psychiater als je 8 bent

Kind gaat binnenkort naar de psychiater. Depressief en negatief over zichzelf. Ben ik de enige wiens kind dit overkomt of zijn er lotgenoten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

09-07-2010 om 11:48

Ja hoor

Mijn beide jongste broertjes hebben psychologische begeleiding gekregen rond die tijd. Mijn jongste broertje voor een hechtingsstoornis, zijn iets oudere broertje voor depressie. Met jongste broer gaat het nu (acht jaar later) heel goed, de iets oudere broer zal altijd melancholisch blijven en loopt nu weer bij een psycholoog. Ik ben er ontzettend voor dat je kinderen van acht jaar probeert te helpen als ze zulke negatieve gevoelens met zich meedragen. Heel veel sterkte voor je kind en voor jou.
Groetjes
Massi

Ook maar anoniem

Ook maar anoniem

09-07-2010 om 15:01

Ook

Mijn kind ging ook op 8jarige leeftijd naar de psych vanwege een negatief zelfbeeld. Later heeft mijn kind nog in een groepje gezeten voor kinderen die geweld van dichtbij hebben meegemaakt.

theeleut

theeleut

09-07-2010 om 23:45

Hier ook

Onze zoon ga na onze vakantie ook praten met een kinderpsycholoog. Dit omdat hij dit voorjaar een trauma heeft op gelopen en daar dus ernstig mee in de knoop zit. Hij is trouwens ook 8 jaar. Wij komen er niet uit met hem misschien zij wel.

picobello

picobello

10-07-2010 om 18:39

Ook met 8 jaar

naar psy geweest, depressief en zelfmoordneigingen. Begeleiding heeft goed geholpen, maar helaas door omstandigheden moet ze nu weer terug met 11 jaar.

Heirthe

Heirthe

10-07-2010 om 20:18

Hier ook hoor

Onze zoon had ook al vroeg een negatief zelfbeeld. Hij is toen hij jonger was dan weliswaar niet naar een psycholoog geweest maar achteraf heb ik daar dus spijt van. We hadden het beter wel kunnen doen.
Alles wat je kind kan helpen om weer gelukkig te worden moet je aangrijpen.

winniethepooh

winniethepooh

17-07-2010 om 09:35

Hier ook

hier is het ook zo hoor
mijn zoon is heel erg negatief over zichzelf en heeft het zelfs over de dood wij hebben nu ook voor hem geregeld dat hij bij een psych terecht kan om te kijken wat er is want zo gaat het niet hij zit heel erg met zichzelf in de knoop

even zo

even zo

17-07-2010 om 21:20

Ggz

Hier is onze zoon aangemeld bij GGZ. Weten nog niet welke onderzoeken/gespreken plaats gaan vinden. Maar ook hij voelt zich ongelukkig

05-08-2010 om 13:17

Dank

voor de reacties. Hij is dus niet alleen.

Intake is achter de rug, afwachten wat de diagnose is en voorlopig zijn boze buien toch beteugelen door hem af te zonderen, ook al komt dat voort uit een ongelukkig gevoel. Want schreeuwen, slaan en schoppen is en blijft onacceptabel. Overigens gaat het in de vakantie nu veel beter, de rol van school afgelopen jaar moet ook zeker bekeken worden.

Maja

Maja

12-08-2010 om 12:59

Je bent niet de enige

Hoi, hoi,

Kijk eens op balansdigitaal.nl
Wij lopen al jaren met onze dochter bij de psychiater. En met ons vele anderen. De kinderpsychiaters zijn enorm overbezet in Nederland. Dat zegt toch wel wat.

Warme groet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.