Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
*Twinkel*

*Twinkel*

12-05-2009 om 11:59

Nog een keer: zwemles

Het draadje is al naar het archief verdwenen.

Inmiddels zijn we een paar weken verder. We hebben intussen niets van de zwemvereniging gehoord. We hebben verschillende mailberichten achtergelaten (er staan nergens telefoonnummers bij, dus bellen is daarmee erg lastig)

Gisteren werden de afzwembrieven uitgedeeld, dochter kreeg er geen. Nog even dacht ik dat ze hem dan na de les zou krijgen maar nee... Ze mag dus inderdaad niet afzwemmen. Ze heeft het zelf niet doorgehad en ik vraag me af wat ik het beste kan doen:

* Er zelf over beginnen en vertellen dat ze niet mag afzwemmen, waardoor ze over de rooie zal gaan...
* Ik vertel helemaal niets tot ze er zelf naar vraagt. Dit kan over een paar dagen zijn, maar ook nog weken of maanden duren.

Ik ga voor haar voor de laatste zwemles van dit schooljaar wel zelf een diploma maken, wat mooie plaatjes erop en ik denk dat zij er wel blij mee zal zijn. Ze heeft nu nog 4 lessen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

12-05-2009 om 14:31

Ongelooflijk....

tja....je weet hoe ik over die figuren hier denk, maar dit slaat echt alles!

En wat kun je het beste doen...in beide gevallen heb je een boos en verdrietig kind. Wil je dit nu, zodat je tegen de vakantie gewoon weer een gezellig kind hebt, of wacht je het af, met de kans een boos kind in de zomervakantie....Triest dat het zo moet, maar maak inderdaad maar zelf een mooi diploma.....

Overleg

Zal het een enorme teleurstelling voor haar zijn? Zijn er bijzondere redenen waardoor ze niet in het standaard ABC zwemdiploma past? Ik zou overleggen met de zwemschool. Laat de badjuf je dochter op de laatste zwemles een mooi "zwemcertificaat geven".
Sommige kinderen kunnen zich goed redden in het water maar kunnen nooit voldoen aan de vastgestelde eisen.
Waarom alleen maar deuken in het zelfvertrouwen van je kind? Ik zou `m niet zelf maken, dat mag de zwemschool, doen. Graag een hand van de badjuf voor je kind en een mooi "document."

*Twinkel*

*Twinkel*

19-05-2009 om 10:08

De laatste lessen

Nog een paar zwemlessen, dat zullen de laatste van mijn dochter zijn. Het is me gisteren duidelijk verteld, dat ze nu nog voor spek en bonen mag komen, maar zij zal nooit een certificaat of diploma halen.

Ik heb een heel gesprek gehad met de zwemmeester. Hij is vrij nieuw en minder opvliegerig als zwemjuf. Hij heeft zich verontschuldigd voor de uitspraken van badjuf, dat had niet mogen gebeuren. Het doel van de zwemles is als een kind in het water valt, dat ze dan op de kant kan komen en zichzelf redden. Hij vind dat mijn dochter dat niet kan. Als zij in het water valt verdrinkt ze, want ze is niet snel genoeg, gaat liggen spelen en wordt dan bevangen door de kou. Ik ben het niet met hem eens, maar ja, wie ben ik?

Ondertussen heb ik gisteren tóch informatie aangevraagd bij BOBA (60euro per les) en werd ik zojuist gebeld door de directrice. Ze heeft vanalles uitgelegd, dochter zou daar een aan haar aangepast programma krijgen, alles wordt gevisualiseerd en aan het einde zou ze een echt diploma kunnen halen. Ook de koprollen en de duikvluchten kunnen in het programma verwerkt worden. En nouja, we hebben toch budget zat, ze heeft geen lessen meer nodig om de zwemslagen aan te leren, want die kent ze wel. Het gaat puur om de afwerking. Het infopakket is onderweg.

anna van noniemen

anna van noniemen

20-05-2009 om 22:47

Zo...

niet misselijk inderdaad, die prijzen....maar ja, alles in het belang van je kind....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.