Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-02-2010 om 13:42
Vandaag kwam mevrouw van de GGZ de dvd die ze van ons gezin gemaakt had bespreken. Ze is al een aantal keren hier geweest om ons te observeren, tijdens het eten, terwijl de kids speelden op woensdag enz. enz..
Ze mocht nog geen officiele conclusies geven natuurlijk, maar het was haar overduidelijk dat onze zoon ( oudste) overloopt van de impulzen die hij niet in de hand heeft. Ook heeft ze een aantal keer gezegt dat ze onze aanpak heel goed vind. Dat het feit dat er zoveel strijd in ons gezin is, duidelijk aan HEM ligt en aan zijn stoornis/impuls enz en niet aan onze opvoedtechnick. Want we doen het heel goed~!
halleluja!! dat was even fijn om te horen. Na al die jaren alles maar dan ook alles proberen en alle opvoedboekjes ter harte genomen. En niks hielp... is het een hele opluchting dat er nog meer mensen zijn die denken dat het niet aan ons ligt. Zoon heeft waarschijnlijk adhd/add dat is natuurlijk helemaal niet leuk, maar wel verklaard het een heleboel.
zo ik heb even mijn hart gelucht.
begin maart eindgesprek en advies van psygiater.
groet, pol
18-02-2010 om 17:39
Opsteker
Nou, dat ik in elk geval een opsteker Polly! Ben benieuwd wat de conclusie zal zijn. In elk geval worden jullie niet naar het Opvoedburo doorverwezen, dat scheelt weer.
19-02-2010 om 12:05
Alles valt op zijn plek
De vermoedelijke diagnose is Adhd, en dat verklaart een boel. Ik heb vannacht gedroomd van een zoon die medicatie kreeg en ik vond het een zalige droom. Medicatie is niet zaligmakend dat weet ik ook wel. Maar alle opvoedtechnicen ten spijt, er moet hier wel IETS gebeuren. Anders heb ik over een paar jaar een ontspoorde pubber.
Hoe oud was jou zoon kwinnifeer toen de diagnose kwam? en was het ook een *ping* moment?
groet, pol
19-02-2010 om 12:45
Lieve polly
fijn dat de uitkomsten zo helder zijn. Niet twijfelen aan jezelf, je bent een hartstikke leuke en lieve moeder! Dat wist ik zonder dvd ook wel
knuffel van Purk