Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-05-2009 om 22:05
bericht met toestemming geplaatst
Beste lezer,
Mijn naam is Kimberley Breevaart en ik hoop dit jaar af te studeren als Arbeids- en Organisatiepsycholoog aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hiervoor heb ik een mooi onderzoek op poten gezet en nu ben ik op zoek naar mensen die mijn vragenlijst in willen vullen.
Wat voor mensen zoek ik? Ik ben op zoek naar ouders die een kind opvoeden met gedragsproblemen van allerlei soort.
Wat vraag ik van u? Ik vraag hoogstens 20 minuten van u tijd om de vragenlijst in te vullen. Dit kan schriftelijk, door een mailtje te sturen naar
[email protected] en elektronisch door de vragenlijst in te vullen op www.fl-webdesign.nl/masterscriptie2009. Bij de vragenlijst zit extra uitleg over het onderzoek. De schriftelijke versie kan kosteloos weer worden teruggestuurd door middel van bijgesloten enveloppe met adres (antwoordnummer).
Waarom zou u meedoen? Met mijn onderzoek wil ik bijdragen aan de positieve psychologie. Er is al genoeg ellende in de wereld, dus ik wil me vooral richten op de positieve dingen in het leven. Is opvoeden alleen maar moeilijk en stressvol of halen ouders er ook iets positiefs uit? Kunnen ouders hun werk en privé leven ook op een positieve manier met elkaar combineren? Dit soort vragen hoop ik te kunnen beantwoorden met mijn onderzoek en hiermee een belangrijke bijdrage te doen aan de wetenschap en uiteindelijk de praktijk. Verder zou ik het zeer waarderen als u mij helpt bij mijn afstuderen! Bovendien worden onder de deelnemers 5 boekenbonnen van 20 euro verloot.
Tot wanneer kunt u meedoen?
De sluitingsdatum van het onderzoek is mede afhankelijk van de respons. Als alles goed gaat zou de sluitingsdatum eind juni/ begin juli moeten zijn. Dit wordt tegen die tijd op de site bekend gemaakt.
Als u nog vragen heeft, neemt u dan gerust contact met me op via de mail of neem een kijkje op de website.
Met vriendelijke groet, Kimberley Breevaart
13-05-2009 om 18:48
Alleen gedragsproblemen?
Hallo Kimberley,
Geldt de deelname aan jouw onderzoek ook voor langdurig zieke kinderen (rec 3) welke geen gedragsstoornis hebben. Dit zijn o.a. kinderen die langdurig ziek zijn (niet psychisch, lichamelijk) Zij vallen nl. ook zorgenkinderen zoals je begrijpt en horen derhalve zeker ook onder deze draad van zorgenkinderen. Ik draag het Erasmus een warm hart toe en wil graag meewerken
ik lees het graag.....
14-05-2009 om 09:34
Vragenlijsten
Bedankt voor de oplettendheid!
Helaas kan ik niet zomaar iets veranderen aan de vragenlijst, aangezien ik gebruik heb gemaakt van bestaande lijsten (met gegeven betrouwbaarheid e.d.). Een oplossing zou zijn om dergelijke vragen open te laten, dat is verder geen probleem.
Groetjes, Kimberley
14-05-2009 om 16:28
Geen antwoord op m'n vraag
Hallo Kimberley,
Ik denk dat je mijn berichtje over het hoofd gezien hebt. Ik vroeg me nl. af of het ook geldt voor ouders van zorgenkinderen die geen gedragsproblemen hebben maar wel zorgenkinderen zijn omdat ze langdurig (niet psychisch) ziek zijn. Als dit het geval is dan zal ik zeker je vragenlijst invullen. Groetjes, Nancy
17-05-2009 om 18:16
Excuses
Hallo Nancy,
Excuses, ik had het berichtje inderdaad over het hoofd gezien. Ook in uw geval kunt u de vragenlijst invullen. Ik ben op zoek naar ouders met kinderen met ernstige gedragsproblemen, ouders met kinderen zonder gedragsproblemen en alles wat hier tussen zit. Zo'n beetje iedereen kan dus meedoen, voornamelijk voor de vergelijking.
Als u hem zou willen invullen heel graag!
Alvast bedankt,
Groetjes, Kimberley