Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
jootje

jootje

21-09-2010 om 21:58

Peuter school vroeghulp met bijv busje naar huis

Hallo
Waarschijnlijk gaat onze dochte ( slechthorend ) 2 dagen naar vroeghulp ,op een gewone peuterspeelzaal gaat het toch niet zo goed .
Als ik haar breng en ophaal zit ik 2 x in de week meer als 4 uur in de auto wat ik eerst wel wil doen .
Maar wie kan me zeggen hoe het bevalt om ze met ander vervoer terug te laten komen dat zou me al zoveel schelen
Ik vind het heel moeilijk om haar met een busje weer te laten komen en doe het liefst alles zelf maar we hebben nog 2 kinderen dus druk zat
Wie heeft er ervaring mee wennen ze snel ?
groeten jootje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jootje

Hoe oud is ze? Mijn zoon ging vanaf zijn 2½e naar een peuterbehandelgroep, ik kon hem zelf makkelijk brengen en halen, maar andere peuters gingen ook met de bus. Of werden idd door ouders gebracht, en met de bus naar huis gebracht. Die kinderen waren er zo te zien helemaal aan gewend, ik herinner me zelfs een buschauffeur die altijd mee de "klas" inkwam, en dan het laatste liedje samen met de ouders meezong
Mijn zoon is daarna doorgestroomd naar een cluster 2-school, en toen is hij wel direct met de bus heen- en teruggegaan. Dit ging van meet af aan zonder problemen (zie ook een stuk of 6 draadjes naar boven). Ik kan me voorstellen dat je zo'n ukkie nog niet makkelijk met de bus laat reizen, maar joh, 4 uur reizen (met nog 2 kinderen bij je?) is ook een opgave. De meeste kinderen (van wat ik hoor en zie) zijn er supersnel aan gewend, zeker die kleintjes. Bovendien slapen ze een groot deel van de reis
Anders probeer je het een paar keer?

Goed te doen

Onze zoon ging met 2 jaar en 3 maanden 2 dagen per week naar een kinderdagcentrum voor verst. geh. kinderen. Eigenlijk vanaf de 2e week al met de taxi of het busje gegaan. Dat gaf eigenlijk nooit problemen. Hij zat in een goed kinderzitje en werd door de vrouwelijke chauffeur naar de groep gedragen. Hij kon toen nog niet lopen, maar zij wou hem in het gebouw niet in een buggy zetten maar liep er zelf mee naar de groep. Als zij hem 's middags in de groep kwam ophalen, stak hij zijn armpjes al weer uit. Hij zat altijd op zijn gemak in de taxi, beetje "zingen" en de chauffeur praatte veel met hem. Later is hij met een busje gegaan met 8 kinderen en deed hij eerst een sightseeing door de streek maar ook dat vond hij prachtig. Nu nog weet hij precies wie waar woont.
Wel heb ik regelmatig toch zoon weggebracht of opgehaald om zo wat contact te hebben met de leiding. Vaak combineerde ik dat met een gesprekje met de logo of fysio of zo. Voor de rest was het vooral het heen en weer schriftje en de telefoon.

Dezelfde chauffeur

Ik vind het ook nogal schelen of het taxibedrijf je kind steeds met een andere chauffeur opscheept, of dat het steeds dezelfde is. Dat zou je eens na kunnen vragen bij het taxibedrijf. 4 uur in de auto lijkt me eerlijk gezegd geen doen, maar kan me voorstellen dat je het moeilijk vind je kleintje met een vreemde mee te moeten geven...

jootje

jootje

22-09-2010 om 11:06

Reactie

Ze zou 2 dagen gaan van 9.15 tot 14.15
Het is 35 min rijden dus alleen heen en terug gaat nog wel maar als je dan ook nog moet ophalen
Ze word in nov 3 en de andere kinderen zijn al 9 en 11
Maar daar moet je er ook voor zijn + de tijd die ik kwijt ben in een week
Dat heb ik er dan wel voor over maar als ze gewend is zou fijn zijn als ze terug met de taxi kan
ja ik vind haar nog zo klein ik denk dat wij er meer problemen mee hebben als zij zelf
groetjes jootje

Puck

Puck

22-09-2010 om 12:45

Jootje

4 x 35 minuten(wegbrengen en naar huis, ophalen en naar minuten is toch geen 4 uur?

jootje

jootje

22-09-2010 om 14:39

Reactie

Smorgens brengen samen heen en ik terug 2 x 35 min
smiddag,s ophalen ik heen en en samen terug 2 x 35 min
en dan nog een dag 4 x 35 min
4 uur in de week en meestal praat je ook nog wel even over hoe het gegaan is dus al met al gaat er een hoop tijd in zitten ( heb ik er wel voor over ) groetjes jootje

Puck

Puck

22-09-2010 om 16:50

Oke,

Je schreef namelijk 2x per week 4 uur, maar dat bedoelde je dus totaal 4 uur verdeeld over 2 keer. Dan nog vind ik het een behoorlijk eind dat je veel extra tijd kost. Als je wel wilt napraten is er misschien iets te regelen dat je 1x per week zelf ophaalt en dat ze beide keren weggebracht en 1x thuisgebracht wordt met een taxi. Zo houd je wel een goed contact met school, maar vreet het een stuk minder tijd.

Rafelkap

Rafelkap

22-09-2010 om 19:36

Doen

Ik zat ook met het dilemma dat ik niet op twee plekken tegelijkertijd kan zijn - en zonder auto, alleen een fiets. Mijn man is de eerste keer (mee geweest met het busje, maar ik denk dat wij er meer aan moesten wennen dan ons zoontje (3), die vindt het de normaalste zaak van de wereld! Hij heeft wel altijd dezelfde chauffeuse.
Gewoon doen!

Weet het nog goed

Ik begrijp goed dat dit een moeilijke beslissing is.
Ons kleine meiske was 2 1/2 toen ze naar het MKD ging. Ongeveer een half uur enkele reis. Die eerste keer heb ik ontzettend gejankt. Voelde me een slechte moeder omdat ik haar niet zelf bracht en haalde, vond haar nog zo klein en kwetsbaar, en dan helemaal alleen in zo'n busje, was bang voor ongelukken, ik gaf haar aan een vreemde mee, en zo nog een heleboel van die gedachtes.
En ja, ik dacht ook hoe ik zelf als kind keek naar die busjes die "gekke kinderen" kwamen ophalen. En die gevoelens bleven nog een hele tijd.
Langzaam wende het, ik zag dat de chauffeur aardig en betrokken was, en dat zij het prachtig vond om vanaf haar hoge zitplaats de wereld om zich heen te bekijken.
Na 3 maanden ging ze naar een KDC, en weer had ik het moeilijk. Deze "school" was 3 kwartier enkele reis. Zo lang in zo'n busje...Maar we troffen een geweldige chauffeuze. Ze had altijd tijd voor een praatje, draaide kindermuziek en nam de kids op haar verjaardag zelfs mee naar MacDonalds. Gelukkig is ze de 3 jaar dat onze meid op het KDC zat steeds onze chauffeuze gebleven.
Inmiddels is ze al bijna 10 en zit op een ZMLK-school. Ze gaat nog steeds graag met het busje, weet iedereen te wonen en kijkt graag naar buiten of luistert naar de autoradio. De laatste jaren hebben we redelijk wat chauffeurs gehad, maar (bijna) allemaal aardige en betrokken mensen.
En ik ben er inmiddels wel aan gewend, weet eigenlijk niet beter. Alleen als het busje een stuk later is dan normaal...Dan klopt het hart in mijn keel. Maar dat zal wel nooit overgaan.
Al met al was onze meid er sneller aan gewend dan ik...Maar het went wel. Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.