Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
an mien

an mien

17-07-2009 om 14:16

Pgb

Hoera we hebben een PGB voor zoon van 12 die na de zomer naar het VO gaat.
We hadden alleen gehoopt op iets meer PGB om zoon te leren plannen, jullie snappen het natuurlijk wel huiswerkbegeleiding.
Nu heeft hij heel weinig huiswerk 1/2 uurtje in de week en hij wil dat ik ernaast zit om te kijken of het goed gaat en om te zeggen wat eerst en dan.... (plannen)
We krijgen staks ong 40 euro (iets minder) per week om iemand 1 tot 1,9 uur in te huren dat is erg weinig maar als ik een meisje van 16 vraag en haar dus minder betaal dan ongeveer 20 euro per uur mag ze dan meer uren komen of mag dat niet?
Wat is een redelijk bedrag voor een 16 jarige ze zit op het VWO.

groetjes
An mien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
T&T

T&T

17-07-2009 om 15:09

Re: pgb

Een meisje van 16 dat €10,- per uur betaald krijgt doet het heel goed! en dan heb je dus al 4 uur huiswerkhulp dat schiet al aardig op. De uurlonen voor pgb-ers rijzen soms de pan uit, ik kijk naar de leeftijd van de hulp, het minimum loon voor die leeftijd, en wat ze precies doet. Oppassen op mijn twee kids (beide met een vorm van autisme) is idd wel anders dan oppassen op een kind dat "niks" mankeert. Maar het is ook alweer niet zo zwaar dat iemand daar € 40,- per uur voor moet krijgen... komop zeg!
Fijn dat je zoon het pgb krijgt, daar kun je best wat mee. groetjes Tess

Elisa

Elisa

17-07-2009 om 16:46

An mien

an mien
weetje hoeveel 20 euro per uur is voor een zestien jarige?
hier staat voor het minimum jeugdloon voor een 16 jarige
http://financieel.infonu.nl/geld/38095-het-nieuwe-minimum-jeugdloon-per-1-juli-2009.html
met een 36 urige werkweek verdient ze dan 111.35 euro p.w. 111,35:36=3,09
dus 20 euro per uur vind wel heel erg veel

groetjes elisa

P.S.: u mag zelf beslissen wat u doet.

16 jaar

Idd kijk ook naar de minimumlonen op die leeftijd.
Wij geven aan onze 21-jarige PGB-er 9 euro (bruto). En daar komen ze ook voor.
Zelf verdien ik 15 euro per uur (bruto) als PGB-er. Ben 33 en gediplomeerd. Dus zou niet weten waarom je een 16-jarige 20 euro zou moeten geven.
Je mag het bedrag zelf beslissen, zolang het maar niet lager is dan het minimumloon.

an mien

an mien

18-07-2009 om 16:42

Die 20 euro.......

per uur was ik ook niet van plan om te betalen hoor.
Maar ik vroeg me af er staat op de papieren die ik kreeg dat hij recht heeft op 1 tot 1,9 uur per week, mag ik dan ook iemand 4 uur laten komen....wel voor die 40 euro dan.

groetjes
An mien

Nienke*

Nienke*

19-07-2009 om 19:27

Pgb

Je mag je PGB besteden aan wat je zelf wilt. Je hoeft het dus niet eens aan huiswerkbegeleiding te besteden als je dat niet wilt. Als het maar wel valt binnen wat je mag doen met je PGB. Je mag het dus vrij besteden. En dat betekent dus ook dat je je niet aan die uren hoeft te houden. Als je maar uitkomt met je budget en je het dus ook kan verantwoorden.

Ik krijg voor mijn dochter alleen maar geld voor weekendopvang met de daarbij behorende begeleiding. Ik gebruik een deel daar inderdaad voor, maar de rest gebruik ik gewoon voor andere dingen. Er komt regelmatig iemand die mijn dochter meeneemt na school en gewoon even wat met haar onderneemt ( ondersteunende begeleiding) en verder besteed ik het aan wat ik denk dat goed is voor mijn dochter.

Elk jaar plan ik zo'n beetje het budget en dan kun je dus ook een beetje uitrekenen hoeveel geld je dus kunt uitgeven. Zo kun je dus ook uitrekenen wat dan het uurloon gaat worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.