Astrid
04-10-2008 om 12:41
Pgb herindicatie. al wat gemerkt van bezuinigingen?
Ben weereens bezig met een aanvraag voor herindicatie PGB (autistische zoon). Helaas elk jaar weer. Mijn huidige PGB loopt tot half december en zoals de meeste ben ik erg huiverig met wat er uit gaat komen. Ik ga het zelfde aanvragen als ik nu heb, want dat hebben we hard nodig. Onze psychologe vindt dat we zelfs meer moeten aanvragen, maar dat durf ik geeneens. Ben al blij als dit voort gezet zou kunnen worden.
Waar ik benieuwd naar ben of iemand hier net weer een herindicatie achter de rug heeft, of er nu mee bezig is, en of diegene wat gemerkt heeft van de bezuinigingen. Officieel gaat het pas per 1 januari in, maar misschien zijn ze nu al strenger. Ik zit zelf natuurlijk wat meer tegen die grens aan.

anna van noniemen
04-10-2008 om 14:36
Waarom niet meer aanvragen?
Juist vanwege de bezuinigingen, heb je dan misschien kans hetzelfde over te houden als nu....
Mijn indicatie loopt in mei af....ik zie het wel, voor mij is nu eigenlijk alleen het logeren nog van belang, de rest loopt vrij goed, en een stukje activerende begeleiding om zoon te leren wat zelfstandiger te worden (misschien dat hij dan nog eens leert ELKE dag een schone onderbroek aan te trekken ) Maar goed, AB gaat natuurlijk sowieso vervallen....ik zie het allemaal wel volgend jaar, als ik de kans heb meer aan te vragen om hetzelfde over te houden, dan doe ik dat.

koentje
05-10-2008 om 12:19
Juist
altijd beetje meer aanvragen dan je nodig hebt; kans dat je dan precies krijgt wat je nodig hebt is groot!
'Zeg maar nee, dan krijg je er twee' dat geldt hier niet hoor!

Juanna
06-10-2008 om 19:12
Bij ons is al gekort
Ik had voor zoontje met klassiek autisme va 5 jaar al twee jaar ab klasse 2 en ob alg klasse 2 en daarnaast nog logeren een weekend per maand maar dat is in natura. En bij de vorige herindicatie (augustus) is de ab helemaal komen te vervallen. We hebben nu minder dan de helft over van wat we hadden. Een bezwaarschrift indienen heeft volgens MEE geen zin want de regels zijn veranderd. Nu dus alleen nog ob klasse 2 en het logeren.

Juanna
06-10-2008 om 19:14
Zorgkantoor
O ja, en bureau jeugdzorg zei dat we blij moesten zijn dat we nog die ob klasse 2 kregen omdat het zorgkantoor had gezegd dat ze het eigenlijk helemaal moesten afwijzen omdat alles onder gebruikelijke zorg viel. Nou ja...

kwek
06-10-2008 om 21:03
Korten kan vlgns mij nog niet...
Wat je goed in de gaten moet houden is dat men nog niet gaat indiceren volgens de regels die er straks gaan komen. Dat mag nl nog niet...(pas pgb cursus gehad en goed opgelet!)...het is wel zo dat de helft van alle mensen met een indicatie volgend jaar geherindiceerd gaan worden..hoe en wat en hoe streng de regels zullen zijn is wel een beetje duidelijk, maar nog niet helemaal...waar gaan ze precies naar kijken. In ieder geval de "lichte" gevallen krijgen geen indicatie meer, en de "matige"gevallen, wel , maar ws minder...en nu is de grote vraag...waar ligt de grens tussen licht en matig??..hoe gaat men dat bepalen, naar welke maatstaven? dat wordt dus nog afwachten....

koentje
06-10-2008 om 21:04
Petra
Zolang als jij hem alleen maar klaar hebt liggen, gebeurt er helemaal NIKS!)

Petra-
06-10-2008 om 21:20
Koentje
Je hebt helemaal gelijk, maar donderdag ben ik in de buurt van het CIZ en ik geef het persoonlijk af, dit omdat we al twee keer mee hebben gemaakt dat ze niets ontvangen hadden?!
, groetjes

ponpon
09-10-2008 om 20:37
Hier
hebben we geen logeren gekregen omdat het verblijf 1 keer in de maand bij opa en oma gebeurde. Er werd mij vervolgens gevraagd of hij daar ook niet eens kon logeren. dat kan wel. maar dan gebeurd dat eens per jaar ofzo.
nu kreeg hij geen tijd. verblijf meer. We zijn dat aan het aanvechten omdat opa en oma nu ook niet meer kunnen zorgen voor het verblijf ivm gezondheidsproblemen van opa.
ook de verzorging is er af gehaald. daarvoor in de plaats hebben we een extra trede gekregen in ob.
ab hebben we ook gewoon gekregen.
in de indicatie staat dat het een jaar geldig is. ben benieuwd. zoontje heeft pdd-nos