miranda
15-04-2010 om 14:48
Pgb indicatie gekregen!
Hallo allemaal,
Ik heb zojuist het indicatiebesluit van het ciz binnengekregen over de awbz aanvraag en dan pgb!
Wij krijgen klasse 2 en klasse 3!
wat betekent dit nu eigenlijk? Ik weet dat je aan 10 uur moet komen om je tog te behouden! Daarom hebben we dit ook aangevraagd. En nu? Moeten we afwachten tot we verder bericht krijgen van het zorgkantoor? Ik weet niet waar ik moet beginnen hiermee, ik heb mij er ook helemaal niet verder in verdiept en alleen maar aangevraagd vanwege die tog!
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen?
Groetjes Miranda

Mamarijke
15-04-2010 om 15:32
Van wat
Van wat krijg je klasse 2 en 3?
Klasse 2 beg. indiv. houdt in tussen de 2-3,9 uur. In ZIN betekent dit daadwerkelijk 3,9 uur per week. In PGB red je dit meestal niet.
Voor TOG wordt denk ik gem. aangehouden, dus 3 uur. Wat klasse 3 is, weet ik niet maar op site van Per Saldo kan je dat makkelijk terug vinden.
Wat ga je dan nu doen met PGB als je het alleen maar aanvraagt voor recht op TOG?

miranda
15-04-2010 om 15:44
Mamarijke,
bedankt voor je reactie,
Klasse 2 persoonlijke verzorging en klasse 3 begeleiding individueel.
Ik wil mijzelf uit laten betalen en degene die mijn dochter opvangen als ik dat niet kan!
Er was een paar jaar terug al aangegeven door de maatschappelijk werkster van het ziekenhuis dat we dit aan moesten vragen, dit is er nooit van gekomen en toen wij dus die brief binnenkregen van de svb over de tog hebben we het toch maar opgestart!
Nu hebben we dus die indicatie binnen en wat nu, krijg je bericht van het zorgkantoor eerst of moet ik er zelf achteraan?
We zijn ook al bezig met aangepast schoolmeubilair enzo.
er komt zoveel op mij af nu!
Groetjes Miranda

Nikus
16-04-2010 om 09:53
Huh?
Jaren heb je geen pgb nodig en nu de TOG eraf gaat wel? Dat is vreemd! Aangepast schoolmeubilair verloopt via het UWV. Waarschijnlijk heb je een cluster 3 indicatie als ik het zo lees en vraagt de ambulant begeleider van de kytylschool iets dergelijks aan!

miranda
16-04-2010 om 10:01
Reactie op nikus!
Ga je mij nu aanvallen??
Ik heb er alleen nooit de energie voor gehad om het aan te vragen!( het is zoveel werk). Ik doe alles zelf met hulp van opa en oma en man!
Aan gepast meubilair is inderdaad via de ab-er gegaan en ik moest de rest invullen en verklaringen van haar artsen regelen! Ze zit niet op speciaal onderwijs maar regulier met rugzak! Inderdaad cluster 3!
Maar ik hoef mij hier niet te verdedigen ik vraag alleen of jullie mij kunnen helpen! Zo niet ben ik weg, vraag ik het wel ergens anders!

Nikus
16-04-2010 om 10:09
Nee ik val je niet aan!
Ik begrijp iets niet en dat spreek ik uit! En nog snap ik het niet. Je vindt een pgb aanvragen energie vretend en je doet de zorg met behulp van het netwerk zelf! Waarom doe je het nu dan wel? Waarom betaal jij jezelf ervan uit als jij je al jaren met opa en oma redt? Als je schrijft dat je opa en oma uitbetaald dan is het te snappen...maar dat schrijf je niet.
Nu klinkt het of je dmv het wegvallen van de TOG maar een pgb aanvraagt om zo toch wat financiele tegemoetkoming te hebben.
Snap je mijn verwondering? Het is geen aanval maar gewoon een vraag!

miranda
16-04-2010 om 10:15
Nikus
Het is ook de bedoeling om opa en oma te betalen en eventueel nog een vriendin van mij omdat ik anders gewoon minder moet gaan werken!!
Ik leun al jaren op die hulp en ik weet, ze doen het graag, maar ik wil ook wat ervoor terug geven!
Op deze manier kan dat!!

T&T
16-04-2010 om 10:30
Ook huh?
Mijn eerste reactie was net als die van Nikus, ook huh??? maar ik begrijp je wel
Je hoeft je niet te verdedigen omdat je tot nu toe de zorg zelf hebt gedaan. Toch is het vreemd om nu pas iets aan te vragen nu de tog erdoor weg gaat vallen.
Hier ook een zelfde soort proleem; ik krijg te weinig uren pgb, en dus nu GEEN tog meer. Daar was ik zeer teleurgesteld over, het is weer alles of niks! Nu kan ik twee dingen doen; ofwel proberen mijn pgb hoger te krijgen, of de boel de boel laten en de tog kwijtraken. Voor het pgb moesten we nu ook op herindicatie, en ik heb uiteindelijk het tweede gekozen. Die 10 uur pgb hoef ik niet, en krijg ik ws ook niet, alhoewel, als je erg goed kunt praten... maar dat ga ik dus niet meer proberen. En dus is mijn extraatje van de tog ook weg! Als je nu denkt dat de zorg minder is geworden, of dat ik meer kan gaan werken om dat gat weer aan te vullen... nee dus! maar daar wordt niet naar gekeken, het is een vreemd soort bezuinigingsmaatregel.
groetjes, Tess

Nikus
16-04-2010 om 12:20
Opting in
Is geweldig! Ook de salaeris administratie via de SVB is super.
Het bevalt ons erg goed.
Overiges Miranda begrijp ik nu dat je ook je ouders en vriendin een tegemoetkoming wilt geven. Dat is begrijpelijk en verdiend als ze inderdaad de zorg overnemen.

miranda
16-04-2010 om 22:59
Dank!
Voor de uitleg! Ik heb al een brief ontvangen van het zorgkantoor moet al onze gegevens goed invullen en weer terug sturen en zal daarna het definitief aantal uren door krijgen. Ik heb al op de site van het svb gekeken en dat lijkt inderdaad wel makkelijk zo heb je ook alles goed op een rijtje gelijk!
Er zullen vast nog wel meer vragen komen van mijn kant, maar nu wacht ik eerst even af.
Iedereen bedankt.
Groetjes miranda