Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Janeway

Janeway

16-11-2009 om 23:24

Pgb waar begin ik

Wat de titel zegt, waar begin ik. Dochter willen we evt aanmelden voor huiswerkbegeleiding, ze heeft adhd en loopt oa vast op haar huis werk. Nu heeft de juf op school het met ons gehad over huiswerk begeleiding, ik weet dat dat evt kan op een pgb. Maar hoe begin ik.
Oja dochter heeft diagnose adhd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

16-11-2009 om 23:40

Om te beginnen...

Wat je ook doet, noem het geen huiswerkbegeleiding !!! Ieder kind heeft soms huiswerkbegeleiding nodig namelijk. En als je heel diep kijkt is het ook geen huiswerkbegeleiding wat je kind nodig heeft, omdat de problemen veel dieper zitten dan bij een "normaal" kind. Het zou zonde zijn als je je kansen vergooit omdat je een verkeerde term gebruikt.
Daarbij, benadruk dat je studiebegeleiding nodig hebt om je kind studie- en planningsvaardigheden aan te leren.
Juist dat plannen is wat een ADHD-er niet kan. Noem ook doelen in je aanvraag.
En qua planning, bel bureau jeugdzorg op dat je een pgb wil aanvragen voor studiebegeleiding en je krijgt vanzelf een formulier thuisgestuurd.
Jakiro

anna van noniemen

anna van noniemen

17-11-2009 om 16:17

Inderdaad...

let op hoe je het noemt! Jakiro omschrijft het prima, maar je kan ook St. MEE inschakelen om je te helpen! Zij hebben me geholpen om wat hoger in te zetten, waardoor ik dit jaar in ieder geval niet minder kreeg!

Janeway

Janeway

22-11-2009 om 00:46

Bedankt

Samen met juf besloten om het eerst op school te proberen met extra begeleiding van haar kant.. Kijken of we haar zo op de rails krijgen met studeren en plannen daarvan.. St MEE inschakelen is ook een goede tip..
Bedankt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.