Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Annette

Annette

04-04-2011 om 13:44

Pleegzorg

Op zoek naar een logeeradres van onze zoon van 7, wat bij familie niet echt haalbaar is, rollen we nu ws. de pleegzorg in. (hij is onder behandeling, via behandelaar dus). Ik vind het heel erg eng, nieuw en onzeker.

Wie steekt me even een hart onder de riem en helpt met de do´s en don´ts?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

04-04-2011 om 14:36

Wat

is de reden van het logeren? En wat is er met hem?
Lijkt het je fijn dat hij gaat logeren, ondanks dat het eng is?

Koentje

reden is zijn depressieve stoornis, die heftig opvlamt. Buitenshuis een schatje, thuis altijd boos, ongehoorzaam en niet op te voeden. Of juist stil en teruggetrokken. We lopen op onze tenen, dus het lijkt me fijn om even een paar dagen rust te hebben. Lijkt hem ook goed, hij voelt het (nu op een rustig moment) niet als wegsturen, maar als mogelijkheid om uit te rusten. Hij is nu wegens die vermoeidheid ook thuis van school. Ziekgemeld.

koentje

koentje

04-04-2011 om 15:52

Is ook een

pittige situatie. Dan kun je wel even wat ontspanning gebruiken.
Als je zoon het naar zijn zin heeft, hebben jullie dat ook. Maar eerst zal hij er moeten wennen. Ik hoop voor jullie dat dat voorspoedig zal gaan!

Hoe lang heb je hem al thuis? Want ondanks dat hij vermoeid is, zal hij toch je aandacht wel vragen?

Koentje

hij is nog niet lang thuis, heel rustig (te rustig) vraagt weinig aandacht, trekt zich terug.

Beau Ter Ham

Beau Ter Ham

04-04-2011 om 16:11

Pleegzorg?

Doe maar niet. Kijk eerst eens of je een ander oplossing kan vinden. Pleegzorg vind ik wel een uiterst middel.

In welke regio woon je?

Beau, waarom niet?

Binnen de familie is geen optie. Pleegzorg gaat via zelfde instantie als ambulante begeleiding. Regio vermeld ik niet, wil het zo anoniem mogelijk houden.

Annet

Annet

04-04-2011 om 20:48

Waarom niet pleegzorg beau?

Er zijn heel veel gezinnen die veel verlichting hebben van een logeergezin via pleegzorg.
Misschien dat jij het verwart met verplichte jeugdzorg/pleegzorg. De vorm waar het nu over gaat is vrijwillig om het gezin te ontlasten. Pleegzorg is een heel relaxte (namelijk geen hele groep) en voordelige en persoonlijke vorm van logeeropvang.

Annet/(te)

Even voor de duidelijkheid, mijn gelegenheidsnick was Annette maar die sneuvelde al in de eerste reply, ik ben Arike.

Wat Annet schrijft is een juiste aanvulling want het gaat om vrijwillige pleegzorg. Dat de kosten gedekt schijnen te worden is iets waar we nog niet eens naar gekeken hebben, zou mooi zijn, maar het welzijn van het kind is belangrijker.

Maar goed, mijn eerste vraag was: wat doe je wel en wat kan er echt niet? Moet ik op dingen letten, hoe gaat het eigenlijk? We zijn hier dus nog niet echt ervaren in

koentje

koentje

05-04-2011 om 15:21

Arike

Je bedoeld toch logeer-pleegzorg: bijv. eens in de maand een weekend logeren?

Ja en nee

als het klikt kan het dat worden, nu is het doordeweekse schoolverzuimende noodopvang, oververmoeid kind.

Monet

Monet

06-04-2011 om 07:39

Pleegzorg prima optie

Arike, vrijwillige pleegzorg voor weekenden of wat je maar nodig hebt is een prima optie! Er zijn fantastische gezinnen die hun huis en hart openstellen voor jouw kind, om jullie gezin te ontlasten.

Monet

Dank je voor de opsteker, Monet. Hij is er nu en vindt het er ´wel leuk´.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.