Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Positieve kanten van asperger syndroom

Volgend week heb ik een gesprek op school over onze asperger dochter in groep 6. Om niet in een eindeloze reeks van problemen, moeilijkheden, uitzonderingen, lastige kanten enz enz te verzanden zou ik heel graag eens een lange lijst maken met alle leuke bijzondere en unieke positieve kanten van asperger kinderen in het algemeen. (ik weet dat is lastig want elke kind is al uniek en aspi kids kunnen er ook wat van Helpen jullie me mee?

hier vast een start:
-geweldig oog voor details, maakt fantastische natuurfoto's

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Stelle

Stelle

27-10-2009 om 11:07

Ik doe mee

eerlijk, open, groot rechtvaardigheidsgevoel, trouw aan vrienden, gebrek aan manipulatie, stiekemheid en achterbaksheid.

mousa

mousa

27-10-2009 om 13:12 Topicstarter

En er is meer, yeah

goed kunnen analyseren en observeren, creatieve denker, denkt outside the box en komt met mooie oplossingen voor problemen. Was Einstein niet een Asperger?

Er is een poster van

Bij vrienden die een zoon met Asperger hebben, heb ik een poster gezien met typische positieve kanten van Asperger. Ik weet alleen niet precies waar die te krijgen is, helaas.

Jetta71

Jetta71

27-10-2009 om 18:18

Poster

Voor de poster: zie hier

http://www.recoost.nl/internet/webpages/standard.asp?pageid=4

Heel goed idee om die mee te nemen!

Jetta

mousa

mousa

27-10-2009 om 18:58 Topicstarter

Poster ga ik bestellen!

bedankt voor deze poster tip Genista en Jetta!!!

Dat is 'm inderdaad jetta

Dank je wel. Ik vond hem zelf zo leuk en verhelderend.

Stelle

Stelle

28-10-2009 om 14:27

Fladder!

Hartverwarmend mooie lijst! Allemaal herkenbaar overigens, maar op commando bedenk ik al die dingen dan weer niet... Fijn dat je me er even aan herinnert.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.