Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
an mien

an mien

30-06-2010 om 09:51

Prijs concerta in april?

Onze zoon krijgt al een jaar of 2 concerta 36 mg en dat betalen wij zelf, het kost al tijden ongeveer 40 euro per 30 stuks, eind april waren ze net voor de meivakantie op dus nog gauw even naar de apotheek voor 2 nieuwe potjes ik moest toen 120 euro betalen, ik vond het toen wel veel maar heb er verder niet naar omgekeken toen ik verleden weel weer naar de apotheek ging en voor een 1 potje 40 euro moest betalen. thuis de twee rekeningen vergeleken en inderdaad in april kosten een potje 60 euro en in juni 40 euro!! bij de apotheek om uitleg gevraagd en het klopte het zijn gewoon iedere maand andere prijzen en in april waren ze gewoon zo duur.
wie heeft er in april ook concerta gehaald en wil mij verltellen wat het toen kostten ik vind het zo raar.

An mien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

30-06-2010 om 09:55

Nee, dat meen je niet?

Bij ons is de prijs gewoon vast hoor. Weet je zeker dat je toen niet melatonine erbij hebt moeten betalen, of dat het anderhalf potje was? Ik vind dit echt erg gek hoor!
wij moeten het ook eerst zelf betalen, maar krijgen achteraf een vergoeding Daar zit dan wel weer een jaarlijks limiet aan.

Niet concerta, wel andere

Ik heb geen ervaring met concerta, maar wel met andere medicatie. En inderdaad, het kan per keer verschillen wat ik (bij) moet betalen. De melatonine is bijvoorbeeld ook weer 6 euro duurder geworden in 1,5 maand.

an mien

an mien

30-06-2010 om 10:47

Koentje

heb jij toevallig concerta in april gehaald? zou je dan eens willen kijken wat jij toen betaald hebt??
Nee we hadden er toen geen melatonine bij en het waren 2 potjes voor 120 euro!!! deze maand voor het zelfde geld 3 potjes!!

an mien

koentje

koentje

30-06-2010 om 15:03

Nagekeken

wij betalen iedere keer €40. Het scheelt enkele centen. Maar nooit meer dan een euro.
Kan het zijn dat jullie bijv. al voor het derde potje betaald hebben, dat er een herhalingsrecept aan zat?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

30-06-2010 om 16:53

Concerta

Wat vreemd. Ik betaalde en betaal nog steeds voor een potje (30 stuks) Concerta 18mg 34,60 Euro. Ook in april. Lijkt mij dat de apotheek een fout heeft gemaakt want het is niet zo dat er iedere maand andere prijzen zijn. Eea is wel afhankelijk van je verzekering maar als de bijdrage/vergoeding van je verzekering niet is gewijzigd lijkt het me sterk dat een potje Concerta opeens 20 Euro duurder is.

koentje

koentje

01-07-2010 om 09:53

Het is wel zo

dat een hogere dosering van concerta ook meer kost!

an mien

an mien

01-07-2010 om 11:41

Reactie

Het klopt koentje dar hoe meer mg hoe duurder maar het zijn exact dezelfde potjes en ook op de rekening staan dezelfde mgen vermeld.
Ik ben er ook van overtuigd dat het een fout is maar hoe bewijs je dat als zij zeggen nee hoor dat klopt gewoon. Ik heb wel wat mailtjes gestuurd over dit voorval dus ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.

An mien

Hier 27 mg

en betaal al maanden 37 nog iets, en haal iedere maand, hier is geen prijsverandering geweest, ik liet het er niet zitten en ging terug naar de apotheek en ging om de baas vragen, laat die maar eens vertellen.
suc6 krullek

an mien

an mien

11-07-2010 om 13:41

Gelukt

het is gelukt de apotheker heeft ons gebeld en er is inderdaad een fout gemaakt. wat ik wel heel vervelend vond is dat we heel wat af hebben moeten bellen en mailen voor dat we gelijk kregen, we hebben gebeld met de fabrikant die aangaf dat de prijzen niet schrikbarend gestegen en ook weer gedaald waren, met de zogverzekeraar die aangaf tja het kan..... met de kringapotheek die aangaf dat de prijzen die zij berekend hebben aan onze apotheek altijd het zelfde waren gebleven en dan nog met de KNMP die ook aangaven dat het niet klopte wat de apotheek beweerde en dat een potje in april ongeveer 40 euro moest kosten.
Bedankt allemaal voor het meedenken we zijn blij dat het allemaal goed is gekomen.

an mien

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-07-2010 om 16:21

Gelukkig!

Het is jammer dat je er dan zo achteraan moet gaan maar gelukkig is het gelukt! Scheelt toch weer een hoop geld...

koentje

koentje

31-07-2010 om 11:27

Dat soort fouten...

zijn nou nooit eens in het voordeel van de consument valt me op...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.