Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Problematiek stiefkind dat baas wilt spelen

linn19 schreef op 12-09-2026 om 22:02:

Verhaal leest als een spannende crimie. Heel normaal hoor, als vader en zoon een crimineel handeltje hebben met duidelijke taakverdeling, op de vlucht zijn en een gratis buitenlands adresje hebben.

Dat maak jij ervan, zoals gewoonlijk heb je maar een paar woorden nodig om er een verhaal omheen te verzinnen. 

Wenneken, je vraagt of het normaal is dat je partner toelaat dat zijn zoon de beslissingen neemt. Jou huis, jou inkomen, jij beslist, het doet er niet toe wat jou toekomstige ex partner normaal vindt.

Weet je wat ook niet normaal is...? Dat je het zo ver hebt laten komen en je leven laat bepalen door 2 klaplopers.

Poezekat schreef op 12-09-2026 om 17:40:

Begrijp ik het goed dat je partner sinds kort weer een inkomen heeft en dat jij geen idee hebt hoeveel er nu binnen komt en zijn zoon wel? Dit vind ik nogal zorgelijk, sowieso de hele situatie die je schetst. Naar het buitenland emigreren is al een hele grote stap en zeker als je elkaar nog niet heel goed kent. Is de ex van je partner ook nog in beeld? Hoe komt het dat de stiefzoon zo ineens bij jullie inwoont?

Ja heel raar, als er eerst op jouw kosten geleefd wordt, dat je dan geen inzicht krijgt wanneer hij wel inkomsten heeft. Dan kan je ook geen eerlijke verdeling van de kosten maken. Je kan misschien niet zomaar die jongen op straat gooien, maar je kan hem wel zeggen met zijn tengels uit jouw financiën te blijven. 

Gezien jij eerder de financien van de vader had overgenomen, is de vader zelf misschien geen financieel wonder, en denkt die zoon misschien zijn vader op deze manier tegen een uitbuitende vrouw te beschermen ofzo? 

Wat bedoel je precies met bepalen wanneer rekeningen betaald worden? Bij ons worden de meeste vaste lasten gewoon automatisch afgeboekt. Om rekeningen te betalen heeft iemand toegang nog tot onze bankrekeningen.

Tenzij hij ze van (zijn vaders) eigen geld betaald, en jij ze dus niet meer betalen hoeft? 

Het gedeelte waarin alles op jouw naam wordt gezet, is zeker raar. Wanneer het zonder overleg wordt gedaan, zou ik zeker die zaken opzeggen, eventueel melding doen van fraude. 

Maar misschien vind je het daarin spannend dat je als vrouw tegenover twee volwassen mannen staat?

Zeespiegel schreef op 13-09-2026 om 05:41:

[..]

Ja heel raar, als er eerst op jouw kosten geleefd wordt, dat je dan geen inzicht krijgt wanneer hij wel inkomsten heeft. Dan kan je ook geen eerlijke verdeling van de kosten maken. Je kan misschien niet zomaar die jongen op straat gooien, maar je kan hem wel zeggen met zijn tengels uit jouw financiën te blijven.

Gezien jij eerder de financien van de vader had overgenomen, is de vader zelf misschien geen financieel wonder, en denkt die zoon misschien zijn vader op deze manier tegen een uitbuitende vrouw te beschermen ofzo?

Wat bedoel je precies met bepalen wanneer rekeningen betaald worden? Bij ons worden de meeste vaste lasten gewoon automatisch afgeboekt. Om rekeningen te betalen heeft iemand toegang nog tot onze bankrekeningen.

Tenzij hij ze van (zijn vaders) eigen geld betaald, en jij ze dus niet meer betalen hoeft?

Het gedeelte waarin alles op jouw naam wordt gezet, is zeker raar. Wanneer het zonder overleg wordt gedaan, zou ik zeker die zaken opzeggen, eventueel melding doen van fraude.

Maar misschien vind je het daarin spannend dat je als vrouw tegenover twee volwassen mannen staat?

Het zou zeker kunnen dat de partner totaal geen verstand heeft van financiële zaken, hier thuis ben ook ik degene die op dat gebied alles regelt. Dat stiefzoon het dan overneemt van zijn vader zou dan nog te begrijpen zijn maar wel na overleg met Wenneke. Ik zou absoluut niet willen dat stiefzoon in mijn financiën zou zitten. Als ik het zelf niet (meer) zou kunnen, dan zou ik het echter geen probleem vinden als onze eigen zoon het zou overnemen. 

Sowieso is het heel onverstandig om alle regelzaken bij maar 1 van de partners neer te leggen. Als die wegvalt hen je namelijk een waanzinnig probleem. Gebeurt helaas regelmatig en geeft enorm veel stress.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.