Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Projuventus

na lang wikken en wegen zijn we eruit en is het ons duidelijk dat het waardevol kan zijn voor onze oudste zoon om een diagnose te laten stellen. De wachtlijsten zijn lang, I know, maar ja....we hebben nu de keuze Dimence Jeugd of nog even wachten tot per november de aanmeldstop bij Projuventus wordt opgeheven.
Is het de moeite waard om te wachten op Projuventus? Ik sprak vandaag een moeder op school en die was erg tevreden, maar ja....dat is één ervaring. Wie heeft er nog meer ervaring met Projuventus in Hattem en wil er wat over kwijt?

groetjes van Purk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roos Vicee

Roos Vicee

01-09-2010 om 12:53

Projuventus

Ik zou wachten tot de aanmeldstop van Projuventus wordt opgeheven. Zelf heb ik geen ervaring met Projuventus, maar ik ken wel een aantal mensen die dat wel hebben en er heel erg over te spreken zijn (waaronder onze huisarts). Wij hebben een paar maanden geleden ook Projuventus overwogen (niet om een diagnose hoor, want die zijn er al) maar idd ook vanwege de stop die toen nog tot september was (???) toch maar naar een andere instelling gegaan.
Maar als je je nu aanmeldt bij Dimence zul je waarschijnlijk ook nog een aantal weken moeten wachten voor je aan de beurt bent. En het is zo november...

Inschrijven

Schrijf je gewoon bij beide in, en zie waar je het 1e aan de beurt bent.

purk

purk

01-09-2010 om 21:08 Topicstarter

Mamarijke

projuventus heeft een aanmeldstop. Ik heb ze vandaag aan de lijn gehad en je kan daar nu gewoon niks. Op de site staat ook dat de stop in november opgeheven wordt. Ik heb nu in de agenda gezet dat ik elke week op de site moet kijken en op 1 november staat met koeieletters: aanmelden.

Ondertussen is het inderdaad wel een idee om het traject bij Dimence te starten. Dat kunnen we altijd nog stoppen. Ik wil echter zoon niet te veel belasten. Geen idee of we bij een intake hem al mee moeten nemen daarnaartoe.

groetjes van Purk

purk

purk

01-09-2010 om 21:11 Topicstarter

Roosvicee

ik heb dus ook een goede ervaring gehoord. De website spreekt me ook erg aan. Ik ga in elk geval die aanmeldstop heel goed in de gaten houden. En ondertussen maar eens kijken wat Dimence kan doen.
Mag ik vragen naar welke instelling jullie zijn gegaan? Hier in de contreien is ook nog Karakter...maar ja van die wachttijden word ik ook niet echt vrolijk

groetjes van Purk

Roos Vicee

Roos Vicee

03-09-2010 om 11:06

Purk

Ik mail je binnenkort even prive.
Mocht je niets krijgen herinner me er dan ff aan (via mail/hyves want ik kom hier niet zo heel vaak meer). Maar het is momenteel vrij druk hier dus er bestaat een kansje dat ik het dom vergeet

Groetjes, Roos

purk

purk

03-09-2010 om 14:48 Topicstarter

Roosvicee

prima, ik wacht wel even en anders weet ik je te vinden

groetjes van Purk

Projuventus versus dimence

Persoonlijk hebben we geen ervaringen met Projuventus maar wel vrienden van ons en een aantal mensen die we via school kennen. Zij zijn stuk voor stuk heel erg positief over Projuventus en met name hun persoonlijke benadering en begeleiding.
Wel hebben we ervaring met Dimence Jeugd in jullie woonplaats. Daar was de wachtlijst destijds ook erg lang. En na de intake duurde het ook heel lang voor we verder konden. Ik moet zeggen dat we een goed contact hadden met de arts, maar zij was geen psychiater zoals bij Projuventus wel het geval is. Ook kregen wij, na flink aandringen, autisme thuisbegeleiding via Dimence. Dimence heeft ook brusjesgroepen e.d. Maar aan de andere kant was het vaak heel moeilijk afspraken maken, gingen er juist bij afspraken maken wat mis (zaten we er voor niks te wachten) of hadden ze ons per ongeluk bij iemand ingepland de we helemaal niet kenden.)
Ik weet natuurlijk niet wat je precies zoekt en wat er wordt aangeboden wordt bij Projuventus.
Wat ik begrijp van degenen die wel ervaring hebben bij Projuventus is de benadering gewoon heel persoonlijk. Een vriendin van me zat begin van deze week nogal met haar handen in het haar vanwege problemen met een van haar kinderen (ze is er met twee onder behandeling) ze belde en heeft een poosje met iemand aan de telefoon kunnen overleggen, gisteren werd ze gebeld of ze nog behoefte had om langs te komen om naar oplossingen te zoeken want er had iemand afgebeld dus er was een gaatje ontstaan. Dat hoef je van Dimence niet te verwachten ben ik bang.

Met ons mannetje hebben wij een vorig jaar de nodige onderzoeken gehad bij het audiologisch centrum. Daar kwamen bepaalde dingen uit waar we op dat moment net verder mee zijn gegaan (veel kenmerken die wijzen op iets binnen het autistisch spectrum, maar hij was toen net vier en slechthorend.) Op dit moment gaat het redelijk goed; met zijn gehoor gaat het nu veel beter en dat helpt veel en verder kunnen we er (nu) goed mee omgaan en tot nu toe gaat het op school ook best goed. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat hij in groep 3 en daarboven wel meer 'last' van zou kunnen krijgen of de leerkrachten
Ik geloof dat ik dan ondanks onze redelijk positieve ervaring met Dimence (de arts was zelfs op de begrafenis, heel lief!) zou kiezen voor Projuventus, vooral vanwege het feit dat er een psychiater is en die lovende woorden van anderen.
Overigens veel sterkte met je mannetje!

purk

purk

03-09-2010 om 23:28 Topicstarter

Heli

dank je wel voor je uitgebreide reactie. Daar heb ik echt wat aan. De vrees die ik voor Dimence heb, die beschrijf jij helemaal. Ik hoop alleen heel erg dat we er tussen komen bij Projuventus. Ik ga de website met argusogen in de gaten houden en desnoods vanaf oktober elke week bellen om maar niet te missen dat de aanmeldstop eraf gaat.

Succes met het traject voor jullie zoontje. Dat is ook weer een ingewikkelde weg om te gaan. Ik begrijp volgens mij goed dat wat jij beschrijft de ervaringen zijn met jullie oudste zoon, die is overleden. Zo tragisch en onbegrijpelijk. Daarom extra bedankt dat je het zo uitgebreid hebt willen opschrijven voor mij. Dat waardeer ik echt enorm!

Dikke kus van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.