dijota
22-03-2009 om 01:59
Risperdal
Wie heeft er ervaring met Risperdal.
Mijn dochter van toen 6 heeft dit voorgeschreven gekregen. Tot op heden slikt zij dit nog. We hebben geprobeerd dit af te bouwen maar het werd er niet gezelliger op zo gezegd.
Inmiddels is ze 11 jaar en slikt dit nog steeds. Ze is al vroeg in de puberteit gekomen en we vragen ons af of het haar tijd was of door de medicatie (hormonen) gekomen is?
Vaak wordt er ook gezegd dat ze zware medicijnen heeft, en haar eigen ik dus niet naar boven komt, dit baart zorgen, wie kan er meer over vertellen? Mijn dochter heeft deze medicijnen dus 5 jaar nu.
Alvast bedankt.

Nausicaa
22-03-2009 om 18:21
Ervaring
Ja, ik heb ervaring met Risperdal. Mijn zoon heeft het een tijdje gebruikt toen de diagnose Tourette was gesteld op 11-jarige leeftijd.
Hij werd er hondsmoe van en zijn eigen ik, waarover jij spreekt, was na een paar maanden totaal verdwenen. Het leek wel een zombie; ik herkende mijn eigen kind bijna niet meer! Gelukkig werd hij weer zichzelf toen we zijn overgestapt op een ander medicijn.

koentje
22-03-2009 om 20:40
Ja hier ook,
Wij geven onze zoon een hele lichte hoeveelheid respiridon, hetzelfde als risperdal, 0.5 mg. om de ergste driftbuien te dimmen. Dit helpt goed. Hiernaast krijgt hij concerta. Wij ondervinden geen bijwerkingen van de resperidon.
Wat slikken jullie kinderen precies, hoeveelheid beddoel ik?
En slikt ze nog dezelfde hoeveelheid als dat ze ermee begon? Want haar lichaamsgewicht is natuurlijk erg toegenomen en dan krijgt ze verhoudingsgewijs minder binnen.

Dropke
23-03-2009 om 21:59
Ook risperidon/risperdal
De eerste paar dagen wat meer vermoeid, maar daarna eigenlijk alleen maar baat bij gehad. Onze zoon is inmiddels 12 jaar en krijgt 0,6. Hij had al een hele tijd 0,5 en dat bleek nu wat te weinig te worden. Hij krijgt het om de ergste angst en onrust bij hem weg te nemen.
Dropke

dijota
24-03-2009 om 02:11
Dosis
hoi,
Mijn dochter krijgt 1 mg. Dit kreeg ze om haar boze buien te verminderen. Het lastige is dat wij nog steeds geen officiele diagnose van haar hebben en ze wel deze medicatie slikt. Nu is ze in observatie en geven ze aan dat deze medicijnen heftig zijn. Haar lichaamsgewicht is door de medicatie toegenomen.
Waarvoor slikken jullie kinderen deze medicijnen?

nogevenniet
24-03-2009 om 11:19
Hier ook ervaring
Hier ook een kind van 10 met risperdal, nu 2,5 mgr per dag. Het zijn idd hele heftige medicijnen. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor psychotische volwassenen....dat zegt genoeg, denk ik. Onze zoon krijgt ze ook voor zijn enorme angst en daaruit voortvloeiende agressie. Zonder medicatie is het leven afschuwlijk voor hem. al verscheidenen malen wat afgebouwd maar hij werd er zo ongelukkig van en zo angstig. Afgelopen winter heeft hij een hele moeilijke periode gehad met extreme angst. Van school kwam toen de vraag om wat op te hogen. dat hebben we gedaan naar 3 mgr, maar het was duidelijk te veel want hij ging kwijlen, werd misselijk van zijn eigen speeksel, sprak heel slecht en was lamlendig, een beetje zombie achtig. Zijn angst ging onverminderd voort. Dus snel weer terug naar zijn vertrouwde 2,5 mgr.
mijn zoon slikt het sinds zijn vijfde. het was altijd een klein kereltje maar nu is hij een flinke vent(niet dik). Wij denken dat die groei ook door de risperdal komt, de eetlust neemt toch wel toe. En sinds kort heeft hij pukkeltjes, wij denken dat hij wellicht ook een vroege puber zal worden...Of het samenhangt, ik weet het niet zal het de volgende keer eens vragen.
groet jes

Juanna
24-03-2009 om 14:16
Hier ook risperdal
ik ben ook benieuwd waar jullie kinderen het voor krijgen en wat hun diagnoses zijn.
Mijn zoontje is autistisch en krijgt het om de driftbuien en agressie e.d. te verminderen.
0,5 mg per dag en hij is 6 jaar