Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anna van noniemen

anna van noniemen

29-12-2010 om 15:46

Sinds het vakantie is word ik langzaam gek....

Al elke dag heb ik nu een huis vol ruzie gehad, met name met oudste, hij is nauwelijks te corrigeren momenteel. Ook lijkt de medicatie nog nauwelijks iets te doen, het lijkt alsof de dosering te laag is. Verder ontzettend druk en steeds maar confrontatie aan het zoeken met zijn broer en zus. Heb deze week vrij genomen, dacht lekker een weekje thuis, maar nu denk ik, waarom eigenlijk? Hoe dan ook, ik weet het even niet meer, is het toch de periode van het jaar (kerst, oud en nieuw), zou de medicatie opnieuw ingesteld moeten worden (al ruim 2 jaar 27 mg Concerta), is het beginnend pubergedrag, of gewoon het feit dat de structuur is weggevallen. Ik weet het niet, iemand een helder inzicht?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

hier is het precies hetzelfde,
oudste is vreselijk aan het friemelen, druk, ligt constant op zijn hoofd, en verveelt steeds zijn kleinere zus. constant op oorlogspad.
Wij twijfelden ook of hij zijn medicatie wel genomen heeft (hij krijgt strattera), maar dat doet hij goed.
Dus, ik kan je geen helder inzicht geven, alleen herkenning.

mari39

mari39

29-12-2010 om 17:59

Ook hier

het geval, oudste zoon met ASS en adhd kenmerken, kan het lijf niet stil houden. Zit nu, as we speak, voor de tv druk te breakdancen! Jongste (peuter) doet dan lekker mee, dus fysiek gebeurt hier constant wat, bij voorkeur in de woonkamer! Al dan niet in het kader van oorlogspad. Wegvallen structuur is hier heel bepalend, we maken wel een dagstructuur maar dat is toch niet hetzelfde. En op zich kan oudste wel in de ochtend en/of middag zich een uur vermaken met chaotisch geknutsel of knex of zo, maar dat is niet genoeg om de dag mee te vullen. En buiten iets doen, doen we ook wel maar ook dat niet heel de dag. DAt is in de zomer toch anders, dan staat heel de dag de deur open en wordt er druk buitengespeeld met de straat. Ik bijt maar even door de zure appel heen, ik heb nog 1,5week te gaan. Ik zorg wel voor logeren bij opa en oma, en afspreken met! vriendjes (howel dat ook niet altijd goed gaat).
Succes

Janeway

Janeway

29-12-2010 om 18:27

Ook hier

Oudste 12 jr. Meisje dus pubertijd is onderweg.. Grote monden, dwars doen en zusje pesten.. Medicijnen werken nog wel ok. concerta 36 mg. Maar bij haar broertje lijkt het geen effect te hebben (ook hij krijgt 36 mg) die stuitert ook lustig door het huis.. Vakantie pfft,, ja die heb ik nodig volgende week maar dan gaan ze weer naar school, gelukkig slapen ze lekker uit dat weer wel. Maar daarna is het weer gelijk herrie in de tent.

Guinevere

Guinevere

29-12-2010 om 19:58

Integendeel

Sinds het vakantie is kom ik hier helemaal bij!
Zoon (8, ADHD) is nu namelijk al voor de 5e logeerdag weg. Straks komt hij thuis trouwens. Mensen, wat een heerlijke rust! Wat gedraagt broertje zich kalm zonder de invloed van zijn grote broer! Wel houd ik mijn hart vast voor als hij zometeen thuiskomt. Dan krijgen we vermoedelijk even de volle laag, maar dat moet dan maar eventjes.
Anna, kun je je zoon niet diverse activiteiten buitenshuis geven? Dagje sneeuwruimen, bij voorkeur elders? En geef hem evt. als extra een valeriaan, werkt hier meestal best goed.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-12-2010 om 21:22

Al een paar weken

Sinds Sinterklaas is het hier al bal met jongste zoon. Pakjesmiddag met de hele familie was té heftig voor hem, dat trok hij niet. En helaas lijkt hij nog steeds niet tot rust gekomen. Hoewel hij nu al twee dagen geen noemenswaardige driftbuien heeft gehad, dus wellicht doet de vakantie inmiddels toch z'n werk.
Maar man man man, ik zat er afgelopen week een paar keer flink doorheen. En dat overkomt mij toch maar zelden. Zoon is momenteel zeer humeurig, snel gefrustreerd en explodeert echt om niets. We hebben nu inderdaad soms ook het idee dat zijn medicijnen helemaal niets doen. Dat zet ons dan ook weer aan het twijfelen; moet de dosering omhoog? En wij maar positief en opgewekt blijven, pfff....
Wat ik moeilijk vind is dat we met zoon (net 9 geworden) eigenlijk niet over zijn gedrag en gevoel kunnen praten. Uiteraard wachten we daar ook mee tot hij weer ontspannen is, als we gezellig samen op de bank hangen ofzo, en we doen het écht positief. Maar hij weigert te praten, doet zijn handen voor zijn oren of wordt opnieuw heel boos. Ik heb het echt met hem te doen, we zien hem 'worstelen'. De emmer is momenteel overvol bij hem, en bij iedere extra druppel stroomt hij over.
Maar goed, nu al twee dagen geen echte driftbuien, en hij is soms best vrolijk, dus hopelijk gaan we de goede kant weer op.

Moek

Moek

29-12-2010 om 22:21

Langzaam gek worden?

Ik werd al vrij snel gek. Vandaag brulde zoon door de trein: "ik kan het niet helpen, ik heb ADHD!!" Nou, daar heb ik toch even snel een einde aan gemaakt. Hij kan niet helpen hoe hij zich voelt, maar wel hoe hard hij schreeuwt. Als hij het te druk heeft in zijn hoofd, verzint hij maar een andere uitlaatklep.

Ook veel ruzie idd, met veel gegil. Doodvermoeiend. Gelukkig gaat het hele stel maandag weer naar school, ik kan niet wachten.

anna van noniemen

anna van noniemen

29-12-2010 om 23:17

Ok...

herkenning dus, dat kan betekenen dat het dus toch de tijd van het jaar is...Valeriaan is een goede tip, daar ga ik morgen even achteraan....verder dus gewoon uitzitten. Hier is de vakantie pas net begonnen, nog anderhalve week te gaan....

Bikkel

Bikkel

30-12-2010 om 10:17

Eigenlijk

Eigenlijk gaat het pima deze vakantie. Zoon speelt erg veel buiten: er is hier erg veel sneeuw gevallen dus hij heeft met vriendjes iglo's gebouwd, sneeuwballen gegooid, sleeen etc. We hebben iedere dag een paar vriendjes aan de deur/telefoon of zoon komt buiten spelen. Verder heeft hij een zaalvoetbaltoernooi gehad en ook nog een kampioenshuldiging van de gemeente die een hele middag duurde, zijn we een dagje wezen skien in de Ardennen, is zoon uit logeren geweest en heeft vriendjes hier te logeren gehad, is zoon met papa mee geweest vuurwerk halen (en stopt niet meer daar over te praten en kijkt dus enorm uit naar morgenavond). Hij kan zijn energie kwijt en is een en al vrolijkheid want hij hoeft niets.

Guinevere

Guinevere

30-12-2010 om 11:01

Snif

Snif, ik ben helemaal ontroerd. Heeft onze zoon zich tijdens zijn logeerpartij toch gedragen als een ideaal kind! Toen hij werd thuisgebracht werden we overladen met complimenten over zijn gedrag, interesses, enthousiasme en beleefdheid. Wauw. En tot nu toe is de explosie achteraf zelfs uitgebleven, hij zit nu als een voorbeeldig kind luipaarden te tekenen.
Soms vraag ik me met hem af wat ik nog in deze rubriek doe.

Kobalt

Kobalt

30-12-2010 om 13:33

Anna

He, je zoon is toch net op de Middelbare school begonnen? Bij onze oudste (nadh) waren in de eerste de herfst- en de kerstvakantie werkelijk verschrikkelijk. Ze was moe, chagrijnig en kon niets hebben. 'Als je naar haar wees begon ze al te janken.'
Het kost blijkbaar heel veel energie, die eerste maanden middelbare school. Er komt ook zoveel op die kinderen af!
En daarnaast nog die gewone vakantiestress. Bij ons krijgt vooral adhd-zoon altijd erg last van de 'nu-is-het-eindelijk-vakantie-en-nu-moet-alles-leuk-zijn-als-er-iets-tegenvalt-dan-is-mijn-HELE-vakantie-verpest' stress. Alleen al deze gedachtengang zorgt er bij hem voor dat het eigenlijk alleen nog maar tegen kan vallen allemaal.
Zeer ergerlijk. Ik heb deze vakantie al drie gesprekken met hem hierover gevoerd, in de hoop dat hij er wat van leert. Dus ik maar uitleggen over zen, en genieten van het moment en verwachtingen die je niet zo hoog moet inzetten en terug kijken op leuke dingen die we gedaan hebben en zo voort. Een van die gesprekken was om half twee 's nachts :S , kun je nagaan!
En dan zitten die spruiten van mij, ook nog niet zoveel buiten, dus continu op elkaars lip in de woonkamer. Gelukkig hebben we tv, gelukkig hebben we een goede koptelefoon bij de computer.

anna van noniemen

anna van noniemen

30-12-2010 om 13:47

Beemer

vrij genomen deze vakantie om meerdere redenen....op mijn werk ben ik een beetje uitgekeken en daardoor dood en dood moe, ik moest even bijtanken. Daarbij is zoon inderdaad op het voortgezet begonnen en heb ik geen opvang meer voor hem. Hij vindt het niet leuk om alleen te zijn en dus dacht ik, dan neem ik in ieder geval 1 week vrij, is hij niet alleen. Volgende week moet ik gewoon weer werken en is hij wel deels alleen, deels is mijn man natuurlijk thuis.

Ik probeer inderdaad wel mijn momenten te nemen, maar ik kan ze ook niet al te lang alleen thuis laten...

Ik denk dat er ook een groot deel zenuwen voor het vuurwerk bij komen kijken, ik kijk het nog even aan met de medicatie. Ga zo even naar de winkel voor die valeriaan...

anna van noniemen

anna van noniemen

30-12-2010 om 13:48

Kobalt

klopt...er is natuurlijk ook veel gebeurd de afgelopen weken, deze maand is sowieso al vaak een ramp voor deze kinderen, en dan ook nog spannendspannend het vuurwerk deze week....dat zal ws ook nog wel meespelen. Ik ga nu even een boodschapje doen

Kobalt

Kobalt

30-12-2010 om 14:00

Anna

Sterkte ermee meissie!

Bikkel

Bikkel

30-12-2010 om 15:22

Vergeten

Ik was inderdaad vergeten dat je zoon op de middelbare school was begonnen. Ik had dat verband niet gelegd. Ik herken het verhaal van Kobalt. Dat was namelijk bij onze oudste volgens de psychiater en ons nadh kind maar vlgs school ook adhd kind ook aan de orde (leuke zin, he?). Ze was zeker zeer klierig en om aandacht vragerig vorig jaar rond deze tijd. Dat is ze altijd wel in vakanties maar in de brugklas was het net zo'n duracelkonijntje dat steeds achter je aan liep te praten en te kletsen. Pas na 10 minuten had ze in de gaten dat ik helemaal niets meer terugzei. Het wordt uiteindelijk wel rustiger, gelukkig.
Sterkte Anna, ook wat het werk betreft, enne, maandag begint school weer, tenminste, als je niet in Noord-Brabant woont.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

30-12-2010 om 21:20

Guinevere

"Soms vraag ik me met hem af wat ik nog in deze rubriek doe. "
Wat een heerlijkheid! Ik herinner mij nog een ander draadje van jou, niet al te lang geleden. Toen was je toch iets minder positief, fijn dat het nu goed gaat!
Ik vind zoonlief ook best vaak 'net een gewoon kind', vooral sinds hij medicatie heeft. Maar in dit soort perioden worden we weer met onze neus op de feiten gedrukt: hij is toch echt wel een zorgenkind...

anna van noniemen

anna van noniemen

30-12-2010 om 22:07

Guinevere

er zijn tijden dat ik me dat ook weleens heb afgevraagd, maar ik ben toch blij dat ik hier nog steeds een luisterend oor vind als het weer eens even minder gaat!

Vandaag de valdispert junior gehaald en vanmiddag en vanavond 5ml gegeven. Het leek wel iets rustiger. Je ziet het ook aan zijn gezicht. Als het teveel in zijn koppie is, dan staat dat gezichtje ook heel strak, met een lichte frons in zijn wenkbrauwen, bijna boos. In zijn ogen zie ik ook vuur en boosheid ipv ontspanning.

Wel is hij nog erg stuiterig en bij elke stukje vuurwerk vliegt hij overeind naar het raam (te laat natuurlijk....)

Je ziet, je gaat je kind steeds beter herkennen en zien hoe hij zich voelt (een paar jaar geleden had ik dat niet kunnen herkennen denk ik)

Guinevere

Guinevere

31-12-2010 om 13:09

Fijn anna

Fijn Anna, dat die valdispert wat lijkt te helpen. Het kan voor je zoon toch ook geen pretje zijn, dat overspannen gevoel.
Hier nog steeds een zoon die zich geweldig gedraagt, ondanks alle logeerpartijen en oudejaarsspanning. Ik heb zelfs getwijfeld of ik 'm wel Ritalin zou geven. Zou het toch komen van die ladingen vette vis die we hem tegenwoordig voeren? Hij lijkt inmiddels wel een zeehond, zeker met zijn beroerde hoestje.

Guinevere

Guinevere

31-12-2010 om 13:12

Oh ja

Oh ja, en ik blijf nog wel even in deze rubriek rondwandelen hoor. Ik weet van onze zoon dat hij in vakanties altijd geweldig is. Zodra school weer begint, zal het geëmmer en gemekker wel weer beginnen. 'T is dan ook een kind dat het beste gedijt als hij zijn eigen ding kan doen. Ik kan me nog mijn geklaag herinneren toen de school weer begon na de zomervakantie, duurden die vakanties maar eeuwig!

Fianna

Fianna

31-12-2010 om 21:44

Ik vind

de december maand een hel met oudste met ADHD. echt waar, volgend jaar sla ik het over en ga met hem op een onbewoond eiland zitten. Ik word gek van hem, en hij wrs van zich zelf...

Moek

Moek

03-01-2011 om 21:26

Gelukkig weer naar school!

Eindelijk bracht ik ze vanochtend weer naar school. Ik begroette een andere moeder en vroeg haar hoe de vakantie geweest was. Tegelijk zeiden we: "druk!" en toen moesten we verschrikkelijk lachen.

Het gaat dus ook bij NADH families soms zo...dat is el weer een troost.

anna van noniemen

anna van noniemen

03-01-2011 om 21:33

Hier nog een week te gaan...

wij kregen later vakantie....vandaag wel weer gaan werken. Maar ik krijg sterk het vermoeden dat de medicatie van zoon ook bijgesteld moet worden....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.