Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
koentje

koentje

31-08-2011 om 15:12

Spannend

Volgoede moed zijn wij vandaag een oefenritje gaan maken naar zoon's nieuwe school! Hij begint daar maandag.
Het ging goed, ik was bang dat hij zou klagen dat het te ver is, maar niets van dat. Hij zat zelfs opgewekt te babbelen op de fiets over zijn nieuwe school en vertelde dat hij denkt dat zijn nieuwe school zijn 'lievelingsschool' wordt. Haha. Het gaat vast goed komen. Ik voel het aan mijn water!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

01-09-2011 om 20:34

Ha koentje

Ik dacht de afgelopen weken al wel een paar keer aan je zoon. Ben ook erg benieuwd hoe hij het gaat hebben! Maar dit klinkt alvast veelbelovend.

koentje

koentje

02-09-2011 om 14:08

Ja,

als hij er eenmaal zin in heeft....

Karmijn

Karmijn

02-09-2011 om 18:47

Een acht

Hoi Koentje,
Onze zoon is alweer twee weken bezig op de middelbare school. Net vroeg ik hem wat voor een cijfer hij de school tot nu toe zou geven. Hij dacht lang na en zei toen: 'Een acht!' Als je weet wat voor een ellende wij in het verleden hebben gehad om hem te motiveren om naar school te gaan, dit is echt heel bijzonder voor hem, zo positief. Hier zit een tevreden moeder.
Ik hoop dat jullie zoon er ook zo positief over zal zijn.

koentje

koentje

05-09-2011 om 12:54

Heerlijk he

als je kind met plezier naar school gaat!
Hier was ook een en al positiviteit vandaag., Alleen op de terugweg zijn we gevallen: ik bleef haken aan zijn fiets en toen kwam er even e.e.a. aan spanning uit...

Karmijn

Karmijn

05-09-2011 om 13:09

Spanning

Ach, wat naar Koentje. Zijn jullie nog gewond geraakt?
Die spanning zien we hier ook wel hoor. Vooral de eerste week, na een paar middagen met sarcasme en negativiteit richting de rest van het gezin, begon ik te twijfelen of we niet toch eerder naar de arts moeten voor medicatiecontrole. Maar dat is natuurlijk onzin. Eerst wennen en dan pas kun je iets zinnigs zeggen over 'hoe het echt gaat'. Tot die tijd staan wij thuis in de: hij-heeft-het-moeilijk-dus-de-verwachtingen-zijn-laag-stand.
Ik ben in ieder geval al blij dat hij zich op school goed voelt/houdt. Ik hoop dat dit zo blijft.

bikkel

bikkel

05-09-2011 om 13:21

En hier

En hier is zoon een week bezig, eerst 2 dagen introductie (die hij geweldig vond, was ook een leuk en voor zoon interessant programma), daarna een paar dagen les.
Hij heeft nog wat moeite zijn plekje in de klas te vinden, hij mist zijn vrienden van de basisschool maar net als hij zijn er meer in de klas hun plekje aan het zoeken. Hij voelt zich wat onzeker over een jongen in de klas maar de rest is leuk. Gelukkig zit een vriend van hem op dezelfde locatie en in de pauze zoeken ze elkaar nog wel eens op, geeft zoon toch wat geborgenheid, wat hij altijd nodig heeft.
Lesstof gaat prima (hij zit wat onder zijn niveau), met name wiskunde en hij vindt het fijn dat het tempo wat hoger ligt dan op de basisschool.
Het in de agenda zetten en het lezen van de agenda gaat minder, hij heeft tot nu toe iedere dag nog iemand moeten bellen wat het huiswerk is of wat de bedoeling ervan is. Dat gaat hopelijk snel beter. Hij maakt het huiswerk zonder mopperen en gaat er in een redelijk tempo doorheen.
Hij vindt het tot nu toe wel leuk op school!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.