Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
*Twinkel*

*Twinkel*

25-05-2009 om 22:18

Structuur weg

Hebben we het thuis zo geregeld dat alles lekker loopt, zijn er op school dingen die de structuur in de war gooien.

Het zou verboden moeten worden, maar 1 van de juffen werd zwanger en is in maart met verlof gegaan. Sindsdien gaat het bergafwaarts. De school had een oplossing van 3 dagen 1 juf, zoals altijd en de ndere 2 dagen een juf en een meester. Dit bleek ook niet ideaal en dus is er een nieuwe juf aangenomen. Super, alleen dochter kan er momenteel helemaal niets mee. Ze loopt tegen de muur op van ellende en heeft zichzelf vandaag zelf verwond, omdat ze met zichzelf geen raad weet.

Ik weet even niet wat te doen. De psychiater is eigenlijk geen optie, omdat er een duidelijke aanleiding is voor het gedrag. Haar meer medicatie geven hebben we geprobeerd, heeft geen enkel effect.

Moeten we maar even slikken en doorpakken en hopen dat het volgend jaar beter gaat. Het zijn tenslotte nog maar een paar weken tot de vakantie...

Dus, wie heeft er een goed advies?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

25-05-2009 om 22:28

Oh...

wat moeilijk is dat he? Denk je dat het goed loopt, gebeurt er zoiets....voor ons de normaalste zaak van de wereld (ok, wennen we aan een andere juf) voor onze kids het grootste drama dat er is....En nee, helaas kan ik geen oplossing bieden....hier was het ook een kwestie van slikken, slikken en doorgaan en duimen dat het snel vakantie was....En toen begon zoon na de vakantie in een nieuwe groep, en begon de ellende van voor af aan....

Misschien hebben andere mensen hier goede tips voor je, ik wens je voor nu even sterkte......

Mari

Mari

25-05-2009 om 23:47

Herkenbaar

Wij hebben hetzelfde probleem met school. Juf 1 werd zwanger en is vanaf de mei vakantie met verlof. juf 2 werd overspannen, werkte eerst nog door met vervelende gevolgen voor zoon. Maar nu is de klas jufloos Ze hebben geschoven met juffen, maar nu is er nog 1 dag dat er alleen de onderwijs assistent voor de klas staat. En dat gaat echt niet goed. Zoon heeft vorige week zichzelf in de WC opgesloten omdat hij niet naar school wou.
Ik mopper prive, want school doet hun best, maar ik wil zoon daar zo snel mogelijk weg hebben. Hij hoort daar niet meer thuis. De andere kinderen hebben veel minder last dan zoon en dus is het begrip van school ook minder. Hij heeft meer structuur nodig dan ze kunnen bieden. Zoon wist bv. niet wie er welke dag voor de klas zou staan, werd ie heel onrustig van. Ik wist het ook niet (slechte communicatie naar de ouders) dus ging mopperen naar school. Bleek dat ze het dagelijks aan het einde van de dag aan de kinderen vermeldde. Alleen kwam het bij zoon niet aan. Maar er wordt vervolgens met deze informatie ook niets gedaan.
Ik wil niet zeggen dat op het cluster onderwijs de juffen nooit zwanger worden Maar ik geloof wel dat er veel zorgvuldiger mee om wordt gedaan.
Inmiddels voel ik me de grootste mopperaar onder de ouders, schriftje van zoon staat vol met voorbeelden van mij waar het mis gaat. En soms is de oplossing zo simpel, helaas zien zij dat niet. Sorry, geen advies, wel herkenning!

gr. Mari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.