koentje
08-02-2010 om 14:11
Tanden poetsen
zoonlief van 11, sloddervosje ADHD,irriteerde zich aan het 'moeten napoetsen"wat ik doe...deed. Ik heb een goedje gekocht waarmee de plak opkleurt na het poetsen. En raadt eens? Hij had goed gepoetst! En dit had ik serieus niet verwacht. Nu heeft hij het echt verdient: niet meer napoetsen. Maar... wel af en toe een steekproef!
Zo zie je maar:
"Vertrouwen is goed. Controleren is beter!

martine
08-02-2010 om 19:02
Wat voor spul is dat?
Ik wil die steekproef ook wel eens.... Heb de indruk dat mijn tienjarige vier heel goed gepoetste tanden heeft : de voortanden boven en onder. Daar blijft hij namelijk met zijn elektrische tandenborstel altijd héél lang hangen. Of hij dan nog bij de rest van de tanden en kiezen komt ? Ik vraag het me af
Ik wil dat goedje ook wel eens proberen bij hem ! Hoe heet het en waar heb je dat gekocht ?
Martine

Rembrand
08-02-2010 om 19:52
Tandplakverklikker.
2 Tone tandplakverklikker kan je bij de drogist of apotheek kopen. Wij kregen het bij de ortho zodat we konden kijken of ze met beugel ook goed poetsten.
M.

maggietel
09-02-2010 om 11:38
Hier ook via de ortho
en vanavond komt het "moment der waarheid". Ben benieuwd of het goed gepoetst is of dat hij een roze gebit ervan krijgt en vervolgens de halve avond aan het poetsen is.

Knutselkei
10-02-2010 om 12:02
Wij hebben er 1 gekregen
toen er een lading tandartsassistentes op school kwamen om een project te geven maar...zoon heeft 2 dagen een roze gloed over zijn tanden gehad! net of het in zijn tanden zat?
We kregen het er niet af, ook niet waar wel goed gepoetst was...

100%mama
12-02-2010 om 20:59
Gum
Plaque verklikker van GUM (of een ander merk) kan je over het algemeen kopen bij de beter drogisten en de apotheek. Op de praktijk waar ik werk verkopen we deze ook, vinden wij wel zo makkelijk voor onze patienten, hoeven ze niet "de deur uit" zal ik maar zeggen, want dat gebeurt heeeel vaak dan niet
Wel apart hoor dat er een roze gleod achter bleef, eerlijk gezegt heb ik dit nog nooit mee gemaakt! Ik zal eens op de praktijk vragen waar dit aan kan liggen!

Puck
13-02-2010 om 18:34
Rode gloed
Ik herken het wel, die rode gloed. Ik heb dat zelf ook. Ik heb het eens tegeleijk met de kinderen gebruikt in een "wedstrijdje" wie het beste kon poetsen. Dat won ik glansrijk, maar ook ik heb nog minimaal een soort rozige gloed op mijn tanden gehad. En onze wastafel heeft wel een week roze gezien. Ik vind het verschrikkelijk rotspul, zorg dus ook vooral dat je het niet knoeit over je kleren of je badkamermatje. Overigens is een half tabletje ook meeeeer dan voldoende om aan te tonen waar nog plaque zit.
En hier ligt het ook gewoon bij de DA-drogist bij de tandverzorgingsspullen.