anna van noniemen
29-10-2008 om 15:04
Testweken concerta....
Zoon wil van de 4 slikmomenten af, en dus vandaag met de kinderpsych gesproken. We gaan 2 weken lang Concerta 18 mg proberen, eens kijken hoe dat uitpakt.....Na 2 weken bellen en dan of zo laten, of verhogen naar 27mg....ben benieuwd

maggietel
05-11-2008 om 08:07
Geen zwaar gewicht
nee, ik heb geen zwaar gewicht. Hij is bijna 12 jaar, ongeveer 155 cm (denk ik) en weegt rond de 38 kilo. Eet goed, sport/beweegt veel, kan goed meekomen op school (alleen rekenen geeft wat problemen), zit overwegend goed in zijn vel en slaapt redelijk goed (wat aan de late kant maar wel voldoende). De medicatie is afgelopen jaar omhoog gegaan na goed overleg met de psychiater. Hij werd nl. weer erg onrustig (en dan bedoel ik niet fysiek maar mentaal), zag weer allemaal leeuwen en beren op zijn weg, twijfelen aan eigen kunnen, in en in verdrietig zijn om de stomste dingen etc.etc. . Ben overigens wel van plan om hem in de kerstvakantie weer 2 weken 36 mg te gaan geven om even te zien wat er gebeurt. Achteraf gezien was de boodschap die de hele klas mee kreeg op school vorig jaar nogal negatief en misschien heeft dat ook wel zijn negatieve weerslag gehad.

anna van noniemen
05-11-2008 om 17:04
27mg gehaald...
morgen gaan we ermee starten....ik ben benieuwd.....

Pippin
07-11-2008 om 09:47
En anna?
Anna, ik ben benieuwd, hoe gaat het met de andere dosering?
Pippin

anna van noniemen
07-11-2008 om 19:37
Sinds gisteren....
de nieuwe dosering....vond wel dat hij gisteravond en vanavond gewoon weer de jongen van vorige week woensdag was, zijn eigen gezellige ik zeg maar....Weet niet hoe het overdag ging, want dan is hij op school, maar ook geen slechte berichten van juf, dus laten we hopen, geen bericht is goed bericht.....Morgen en zondag kan ik het eens goed zelf bekijken )

anna van noniemen
08-11-2008 om 13:46
Vandaag...
zie ik voor het eerst de effecten van de 27 mg, en ik ben niet ontevreden Veel beter dan de afgelopen week, al is het gedrag voor het ingewerkt is wel even doorbijten, de Ritalin werkt natuurlijk al binnen 15 a 20 minuten. Dus daar moeten we misschien nog even overleg over hebben met de arts.....Maar als de 27 mg zo door blijft werken als ik nu vandaag zie, dan mag het van mij gewoon zo doorgaan en is zoon mooi van de vele slikmomenten af.....We blijven alert!

Pippin
08-11-2008 om 14:02
Goed zo
Fijn joh, Succes. Het lijkt me erg spannend, overgaan op andere medicatie, terwijl het goed gaat met de oude.
Ik begrijp dat jullie vroeger drie keer per dag ritalin aan hem gaven. Werkt de concerta dan lang genoeg? Of is het 's avonds uitgewerkt?
Pippin

anna van noniemen
08-11-2008 om 15:38
4 keer zelfs
Zoon kreeg 4 keer per dag de medicatie, toch lijkt de concerta lang genoeg te werken....wel kan hij nog erg dwars en boos worden, extremer dan met de Ritalin, als de medicatie uitgewerkt is.....maar hopelijk is dat van voorbijgaande aard.

wil40
08-11-2008 om 15:50
Fijn voor je zoon
Ik kan me heel goed voorstellen dat je zoon dit graag wilde proberen. Zou je er met hem over kunnen praten, over het moment dat de concerta is uitgewerkt?
Of hij zelf ook merkt dat hij dan een kort lontje heeft? Vergis je niet, je zoon wordt ouder en leert ook steeds beter zijn eigen lijf kennen.
Vandaar dat hij van de week ook om ritalin vroeg. Hij voelde dat hij anders reageerde en zich anders gedroeg.
Maar hij slikt concerta nog maar kort, geef het even de tijd. Fijn om te lezen dat de "rust" weer is teruggekeerd.

Petra-
09-11-2008 om 10:22
Fijn anna
en hou in je achterhoofd dat er altijd nog de mogelijkheid bestaat om na de concerta ritalin te geven. Dit was bij ons de uitkomst, maar dat had je vast al wel eens ergen gelezen

anna van noniemen
09-11-2008 om 12:44
Ik ben ook blij voor zoon
Ik merk echt wel dat deze dosering veel beter werkt.....En uiteraard vind ik dat vooral voor hem heel fijn, want dan hoeft hij nog maar 1 keer medicatie in te nemen! De ochtend en avond, dat moet ik gewoon even aankijken, misschien komt dat vanzelf goed, en anders ga ik de kinderpsych hierover bellen.....maar op dit moment ben ik echt blij dat ik toch eerder gebeld heb!

anna van noniemen
14-11-2008 om 19:48
Fijn om te horen!!! goed nieuws van school
juf kwam vanmiddag met zoon mee uit school, pa kreeg het een beetje benauwd....maar nee, juf kwam mee om zich voor te stellen en om te zeggen dat het met zoon UITMUNTEND gaat in de klas! Kijk dat horen we graag!!!!

Guinevere
14-11-2008 om 22:13
Mooi!
Mooi Anna, dat lezen we hier graag! Uitmuntend, dat is niet mis!
En dan kan ik gelijk even vertellen wat de tandarts vanmorgen vroeg aan mijn man, over ons ADHD-ertje: "Goh, is die jongen altijd zo rustig?" (was een serieuze vraag, niet cynisch bedoeld).

wil40
15-11-2008 om 00:48
Zeker fijn
Het is zeker fijn om te horen dat het goed gaat met je kind op school. Uitmuntend nog wel! Da`s mooi nieuws Anna!

anna van noniemen
15-11-2008 om 16:56
Ja...
ik was ook blij om het te horen...
Guinevere, sinds wij met zoon naar een speciale kindertandarts gaan, vraag ik me ook af hoe het toch kan dat hij nu wel zonder problemen alles laat doen....bij de gewone tandarts lukte niks, zelfs niet met alle geduld van de wereld..... )

anna van noniemen
26-11-2008 om 16:11
Einde testperiode
en ik ben tevreden, het gaat eigenlijk best goed, al zijn er omstandigheden dat het ietsje minder gaat. Op sommige dagen merk ik al rond 17:00 dat het uit gewerkt begint te raken, en op zich is dat nog niet zo heel erg, maar er zijn dagen, een beetje drukkere dag of periode (zoals nu) dat het eigenlijk niet echt goed gaat dan.....ik heb vandaag met de psych overlegd en ik mag op dat soort momenten 5mg Ritalin bij geven.....Uiteraard zal ik dat echt niet elke dag doen en ook niet zomaar, maar het echt voor die uitzonderingsmomenten bewaren!

Pippin
26-11-2008 om 23:08
Leuk om te lezen
Fijn, hoor, dat het 'werkt' met die concerta.
Groetjes Pippin