Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
rosa

rosa

06-05-2009 om 20:44

Tijdelijke opname

Mijn zoon (7) heeft de diagnose adhd en pdd-nos en het gaat niet goed met hem en ons.
De medicijnen die we geprobeerd hebben in de loop van de tijd werken bij hem niet zoals ze zouden moeten werken.
Nu schijnt het enige wat we nog kunnen doen is hem tijdelijk op laten nemen (+/_ 3 MND) ter observatie voor zijn gedrag en gelijktijdig om te kijken welke medicijnen het beste bij hem passen.

Ikzelf heb er erg veel moeite mee maar mijn zoon zegt dit wel graag te willen omdat hij ook merkt dat het niet goed gaat (voor zover hij het snapt)

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een tijdelijke opname???? zowel positief als negatief.

Hoop van iemand te horen want ik weet het even niet meer.

Alvast bedankt Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

06-05-2009 om 21:52

Niet echt opname

wel soort van, dagbehandeling. Verschil was dat mijn zoon elke dag weer thuiskwam....mijn ervaring is positief, het heeft ons veel geleerd, zowel ons als ouders als zoon zelf....Hij is uiteindelijk 9 maanden in dagbehandeling geweest

mirreke

mirreke

07-05-2009 om 10:37

Opname en daarna dagbehandeling...

Het broertje van mijn stiefdochter heeft ook PDD-NOS en ADHD. Het ging langzamerhand steeds slechter met hemzelf en tussen hem en zijn moeder. Hij is op een gegeven moment tijdelijk opgenomen. Ik meen me te herinneren dat het toen ook om drie maanden ging. Hij was wel wat ouder (ik denk 9) toen dat gebeurde. Hij kwam in het begin niet in de weekeinden thuis, later wel. Vervolgens is hij in dagbehandeling gebleven. Nu is hij 12. Hij gaat via de dagbehandeling naar school, en na school komt hij weer in de dagbehandeling. Na het eten, eigenlijk net voor bedtijd, komt hij thuis. 's Ochtends om half acht weer weg. Hij heeft ook medicijnen, maar ik weet niet of dat nou Ritalin is, of Concerta. Het is in ieder geval de variant die zo goed als de hele dag doorwerkt.
Het gaat veel beter met hem, en omdat hij zo weinig thuis is kan er ook thuis niet veel misgaan. Hij botste namelijk nogal eens met zijn moeder, die zelf last heeft van Borderline, een lastige combi met PDD-NOS.
Een van mijn eigen kinderen (dus een ander broertje van mijn stiefdochter) heeft ook PDD-NOS, zonder ADHD. Hij is acht. Gelukkig heeft hij lijkt mij een milde vorm, omdat de problemen eigenlijk best mee vallen als ik onszelf vergelijk met anderen. Binnenkort gaan we echter wel met behandeling beginnen, omdat zijn gedrag in de 'buitenwereld' steeds opvallender wordt. Daarvoor krijgen we binnenkort een intake.
Sterkte! Mirjam

mirreke

mirreke

07-05-2009 om 10:43

Verduidelijking

Wij zelf beginnen met een poliklinische behandeling, dus geen opname.
Hoewel het me vreselijk moeilijk lijkt zo'n jong kind te laten opnemen denk ik wel dat het heel goed kan zijn. Je komt als gezin in een negatieve spiraal terecht waar je niet meer uitkomt. Zo'n opname kan ertoe bijdragen daar weer uit tekomen. Je komt zelf ook even op adem. Hebben jullie nog meer kinderen? Het is voor brussen vaak ook heel belastend. Wij hebben vier kinderen, en vooral de broer boven onze pdd-nosser kan erg geprikkeld raken door bepaald gedrag. Als je nog meer kinderen hebt kunnen die zich ook even hervinden.
Nogmaals, als ik onze situatie vergelijk met die van anderen denk ik dat onze zoon een milde variant heeft. Maar desalniettemin kan het ook bij ons al behoorlijk belastend zijn voor iedereen.

Mari

Mari

07-05-2009 om 17:48

Hier

Mijn zoon is 2 jaar geleden opgenomen geweest voor 3 maanden, hij was toen net 6. Mijn verhaal is wel terug te vinden in het archief. Gedurende de week op de groep, weekend thuis, maar dat is niet overal zo. Hier was voor zoon het effect niet positief, maar van groepsgenootjes hoorde ik anders. Voor mij was het even 3 maanden om op adem te komen. Nu zitten we weer in een crisis, maar de hulpverlening ziet opname als niet wenselijk gezien zijn angsten. Maar ik weet uit de ervaring van anderen dat het wel goed kan helpen.

rosa

rosa

07-05-2009 om 22:09

Dank jullie wel

voor jullie snelle reacties.

Klinkt vrij positief allemaal ik denk dat ik het maar gewoon over me heen moet laten komen (zegt ze dapper )
en kijken wat er uit komt het belangrijkste is denk ik toch wel om een beetje rust in het gezin te krijgen en alle andere goede dingen die er misschien uit voortkomen zijn natuurlijk mooi meegenomen.

Wij hebben 2 kinderen mirreke nog een dochter die jonger is.
Zij heeft ook de nodige problemen ze heeft een zeldzaam syndroom en ook de nodige gedragsproblemen maar dan vraag je je af is dat copieer gedrag of niet ???
In ieder geval zou het voor haar erg fijn zijn om even mijn aandacht voor haarzelf te hebben want die krijgt ze normaal niet want mijn zoon eist alles op.

Mari heel veel sterkte met deze crisis pfffff wat zul jij je machteloos voelen.

Gr. Rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.